• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • Lizzie09
    liinaH skrev 2015-04-20 09:22:46 följande:
    Haha, skönt för dig.. Jag är 23 år! :) när tänker du ringa din bm ? :)
    Kul! :) Jag ringer nog i slutet på denna vecka tror jag, har för mig att det brukar vara rätt fullt här där jag bor så då är det bra att ringa i tid :) Dudå?
  • gabspo
    liinaH skrev 2015-04-20 09:26:26 följande:
    Välkommen! :D beklagar ert mf. Hoppas att allt går vägen denna gången! Samma symtom som mig då! Ja ska bli kul att följa alla :)
    Tack! :) Det känns bättre denna gång, känner mig mer lugn och harmonisk. Molandet gör mig också lugn då mina vänner som har barn/väntar barn haft molande i början :) Hade aldrig det sist så jag ser det som ett gott tecken! :) Ja vad roligt att vi har samma :D
  • liinaH
    gabspo skrev 2015-04-20 10:34:23 följande:

Tack! :) Det känns bättre denna gång, känner mig mer lugn och harmonisk. Molandet gör mig också lugn då mina vänner som har barn/väntar barn haft molande i början :) Hade aldrig det sist så jag ser det som ett gott tecken! :) Ja vad roligt att vi har samma :D

Jag känner mig faktiskt också ovanligt harmonisk! B

Jag vaknar med ett leende varje dag, och känner mig super glad/lycklig i kroppen. Annars vid denna tiden brukar jag har om och gråta för minsta lilla!
  • liinaH

Brukar jag ha pms och gråta för minsta lilla*

Jäklar telefon och rättstavnings program!

• liinaH
    Lizzie09 skrev 2015-04-20 10:09:27 följande:

Kul! :) Jag ringer nog i slutet på denna vecka tror jag, har för mig att det brukar vara rätt fullt här där jag bor så då är det bra att ringa i tid :) Dudå?

Jag väntar nog någon vecka med att ringa och boka tid. Vill hitta en bra bm mottagning ockdå :)

Har du eller någon annan kanske bokat in ett tidigt ultraljud? Jag har bokat ett till 8+0, ca en månad kvar..känns som en evighet!
  • Lizzie09
    liinaH skrev 2015-04-20 11:10:54 följande:
    Jag väntar nog någon vecka med att ringa och boka tid. Vill hitta en bra bm mottagning ockdå :)

Har du eller någon annan kanske bokat in ett tidigt ultraljud? Jag har bokat ett till 8+0, ca en månad kvar..känns som en evighet!
    Okej! :)

Ja jag funderar på det, det vore så skönt att se så allt står rätt till där inne. Åh vad mysigt!
  • Bigmomma

Hoppar in här..

Till våran stora glädje plussade vi i lördags. Är i vecka 5+2.
    BF 19 dec.

Har nyss ringt till MVC och fått tid för kostrådgivning samt inskrivning.

Känns så overkligt, att jag äntligen bli mamma :)

• JosefineBo
    chokladgroda skrev 2015-04-20 08:35:39 följande:

Någon mer än jag som inte känner sig gravid alls? En enda gång blev jag superillamående, spydde och sen var allt som vanligt igen! Inget molande, inte ont i brösten, inte illamående (förutom den enda gången). Känns som jag bara inbillat mig allt!!

Vet ni förresten om det är dåligt att gå ner i vikt när man är gravid? Har gått ner 2 kg den senaste veckan..

Jag känner mig knappt gravid heller! Kissnödig ofta och väldigt trött och lite små humörsvängningar men känner mig fortfarande precis som vanligt. Önskar jag fick några symtom nu i veckan för då går jag in i v. 7, dock om allt går som det ska och barnet föds i vinter så kommer jag ha gått igenom världens skönaste graviditet så på så sätt är de bra! Men vill ha lite symtom så jag vet att kotten finns :D
Svar på tråden BF slutet av december :)