• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • chokladgroda
    JosefineBo skrev 2015-04-20 11:29:11 följande:
    Jag känner mig knappt gravid heller! Kissnödig ofta och väldigt trött och lite små humörsvängningar men känner mig fortfarande precis som vanligt. Önskar jag fick några symtom nu i veckan för då går jag in i v. 7, dock om allt går som det ska och barnet föds i vinter så kommer jag ha gått igenom världens skönaste graviditet så på så sätt är de bra! Men vill ha lite symtom så jag vet att kotten finns :D
    Jag håller med. Finns symtomen så är det skit men finns dom inte så finns oron istället. Skulle åtminstone inte tacka nej till lite molvärk eller så.. Men det kommer väl. Är ju bara i vecka 6+1 än så länge :)
  • Skånetjej01
    liinaH skrev 2015-04-20 18:25:30 följande:
    Haha ja lika bra ;) jag kan bara tänka på ultraljudet om en månad.. Och det känns som evighet. Förlossningen känns ännu längre bort ;)

Du har ju du redan lite erfarenhet och kan säker ge mig och alla andra ett och annat tips!:)
    Haha jag vet inte om det finns några tips. Man kommer nog inte därifrån utan o ha fått känna på smärta ;)
  • chokladgroda
    Skånetjej01 skrev 2015-04-20 18:40:58 följande:
    Haha jag vet inte om det finns några tips. Man kommer nog inte därifrån utan o ha fått känna på smärta ;)
    Hihi bästa jag hört på läge och så sant. För ont gör det! Jag har ju fött två barn och båda förlossningarna har jag inte hunnit med bedövning. Inte ens lustgasen hann jag med. Skulle va kul att hinna prova den denna gång!
  • JosefineBo
    Elinannamaria skrev 2015-04-20 17:38:38 följande:
    Ja det förstår jag ???? åh gröndal är så fint! Vi bor i Järvastaden, perfekt område för barn. Gick på mvc på södra BB förra gången men jobbade då på söder, nu är jag fortfarande hemma med sonen så kanske smidigare att ta nått här ute i Solna.
    Bf 26april -14
    Ja det är himla fint här!

Jaha okej, pappa bor i gamla huvudsta! :)

Ja då känns det smidigare att ta något i solna då, själv tar jag i liljeholmen :)
  • gabspo
    johannaw skrev 2015-04-20 15:08:13 följande:
    Jag är 22 och det är första :) själv?

Okej, mailade en privat här i stan som vi redan ikväll ska på infoträff hos :D
    Jag är 23 år och det blir vårt första också :) Åh vad spännande! Är det Hjärtat? Min vän går där och är jättenöjd. Hennes bebis beräknas i juni :)
  • johannaw
    gabspo skrev 2015-04-20 18:58:18 följande:
    Jag är 23 år och det blir vårt första också :) Åh vad spännande! Är det Hjärtat? Min vän går där och är jättenöjd. Hennes bebis beräknas i juni :)
    Är vi väldigt lika i ålder! :)

Ja det är hjärtat! Kom nyss hem från informationsträff där nu och känns jättebra! Första besöket med barnmorskan 15/5 :)
  • Skånetjej01
    chokladgroda skrev 2015-04-20 18:46:52 följande:
    Hihi bästa jag hört på läge och så sant. För ont gör det! Jag har ju fött två barn och båda förlossningarna har jag inte hunnit med bedövning. Inte ens lustgasen hann jag med. Skulle va kul att hinna prova den denna gång!
    Oj då din stackare. Jag hann med lustgasen, men när jag ville ha epidural så va det för sent. Men lustgasen hjälpte ju bara i början, i slutet är det ju inget som hjälper då vill man ju bara hem.
  • chokladgroda
    Skånetjej01 skrev 2015-04-20 20:11:56 följande:
    Oj då din stackare. Jag hann med lustgasen, men när jag ville ha epidural så va det för sent. Men lustgasen hjälpte ju bara i början, i slutet är det ju inget som hjälper då vill man ju bara hem.
    Ja där och då har jag tyckt väldigt synd om mig själv men så fort det är över så glömmer man liksom bort hur illa det var och känner sig så bra som fixade det trots all smärta.

Måste dock erkänna att efter första förlossningen tänkte jag redan två veckor senare att "det här vill jag göra om" men under andra förlossningen tänkte jag "hur kunde jag vilja göra om detta? Aldrig mer". Men nu står jag ju här och ska göra det igen.... ????
  • gabspo
    johannaw skrev 2015-04-20 19:12:50 följande:
    Är vi väldigt lika i ålder! :)

Ja det är hjärtat! Kom nyss hem från informationsträff där nu och känns jättebra! Första besöket med barnmorskan 15/5 :)
    Ja det är vi, skoj! :D Härligt! Vad sa dem på infomötet? Jag har bokat första mötet med barnmorskan redan nu i veckan :)
  • Skånetjej01
    chokladgroda skrev 2015-04-20 21:44:53 följande:
    Ja där och då har jag tyckt väldigt synd om mig själv men så fort det är över så glömmer man liksom bort hur illa det var och känner sig så bra som fixade det trots all smärta.

Måste dock erkänna att efter första förlossningen tänkte jag redan två veckor senare att "det här vill jag göra om" men under andra förlossningen tänkte jag "hur kunde jag vilja göra om detta? Aldrig mer". Men nu står jag ju här och ska göra det igen.... ????
    Haha under förlossningen sa jag också aldrig mer, men det tog längre tid för mig o komma över det. Även om det va hur mysigt som helst när man fått sin lilla bebis. Hoppas bara att det går snabbt denna gången.
Svar på tråden BF slutet av december :)