• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • liinaH
    Skånetjej01 skrev 2015-04-20 11:36:13 följande:

Jag hittade den :)

Välkommen

Och grattis till ditt plus ! :)
  • liinaH

Ett tips är att köpa folsyra om ni inte redan har gjort det! Finns på apoteket för ca 60kr, en tablett per dag! :)

• Skånetjej01

Jag kan berätta att jag är 28 år, bor i Skåne och har en flicka som blir 3 i sommar. Jag har bf 28 dec. Jag har fått ökad aptit, har haft lite illamående men aldrig kräkt också känner jag mig lite öm i magen.

• JosefineBo
    Elinannamaria skrev 2015-04-20 12:26:35 följande:

Någon i gruppen som bor i Stockholm? 

Jag bor i Stockholm! :) hur gammal är du?
  • Elinannamaria

Jag är 27 bor i Solna, har en liten på 1 år. Hur gammal är du? Första barnet?

JosefineBo skrev 2015-04-20 13:35:54 följande:

Jag bor i Stockholm! :) hur gammal är du?

Bf 26april -14
  • gabspo
    liinaH skrev 2015-04-20 10:55:29 följande:
    Jag känner mig faktiskt också ovanligt harmonisk! B

Jag vaknar med ett leende varje dag, och känner mig super glad/lycklig i kroppen. Annars vid denna tiden brukar jag har om och gråta för minsta lilla!
    Åh gud så härligt! Underbart att känna så :D Jag får små skvättar av lyckorus i magen då och då :) Klart oron finns där också, den smyger sig på ibland men om jag jämför med sist så känner jag mig mycket mer lugn denna gång :)
  • gabspo
    johannaw skrev 2015-04-20 07:33:11 följande:
    Jag bor i Uppsala :)

Har ni ring mvc än? Vad ska man säga? "hej, jag är gravid"? hehe..
    Jag bor också i närheten av Uppsala :) Hur gammal är du? Första barnet? :)

Man ringer eller mailar och meddelar att man är gravid och frågar om när man kan boka en tid :) Jag mailade min bm idag och fick tid redan nu i veckan, där jag bor skriver de in tidigt tydligen för det var både hälsosamtal och inskrivning då :)
  • liinaH
    Skånetjej01 skrev 2015-04-20 12:45:48 följande:

Jag kan berätta att jag är 28 år, bor i Skåne och har en flicka som blir 3 i sommar. Jag har bf 28 dec. Jag har fått ökad aptit, har haft lite illamående men aldrig kräkt också känner jag mig lite öm i magen.

Jag bor också i Skåne :) vad kul med ett syskon! Va det planerat för er del ? :)
  • Skånetjej01
    liinaH skrev 2015-04-20 14:15:59 följande:
    Jag bor också i Skåne :) vad kul med ett syskon! Va det planerat för er del ? :)
    Jaha, vad kul. Ja, det va planerat. Men för några månader sen så kände jag mig gravid (oplanerat) men va inte det o då kom vi på att vi ville skaffa syskon. Är det ditt första?
  • johannaw
    gabspo skrev 2015-04-20 14:06:12 följande:
    Jag bor också i närheten av Uppsala :) Hur gammal är du? Första barnet? :)

Man ringer eller mailar och meddelar att man är gravid och frågar om när man kan boka en tid :) Jag mailade min bm idag och fick tid redan nu i veckan, där jag bor skriver de in tidigt tydligen för det var både hälsosamtal och inskrivning då :)
    Jag är 22 och det är första :) själv?

Okej, mailade en privat här i stan som vi redan ikväll ska på infoträff hos :D
Svar på tråden BF slutet av december :)