• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • JosefineBo
    Elinannamaria skrev 2015-04-20 13:52:12 följande:

Jag är 27 bor i Solna, har en liten på 1 år. Hur gammal är du? Första barnet?

Bf 26april -14
    Åh växte upp i solna och bodde där tills jag flyttade ihop med min sambo, pappa bor fortfarande kvar! Bor i gröndal/liljeholmen nu :) Japp är bara 19 år så detta är min första!
  • liinaH
    Skånetjej01 skrev 2015-04-20 14:48:42 följande:

Jaha, vad kul. Ja, det va planerat. Men för några månader sen så kände jag mig gravid (oplanerat) men va inte det o då kom vi på att vi ville skaffa syskon. Är det ditt första?

Ja, första! Så det är väldigt spännande! :)
  • troomtre

Hej,

Plussade förra söndagen, är överlycklig efter 13 tuffa månader, men till sist med lite hjälp av pergotime blev jag nu äntligen gravid! Bf 22/12

• Skånetjej01
    liinaH skrev 2015-04-20 15:17:09 följande:
    Ja, första! Så det är väldigt spännande! :)
    Det kan jag tänka mig. Då vet man ju inte vad som väntar.

Själv har jag redan börjat tänka på förlossningen : p
  • Annaba88
    Skånetjej01 skrev 2015-04-20 16:34:24 följande:

hehe, jag fick ett uns av panik igår vid tanken "nu är barnet där inne och växer till sig REJÄLT och sen ska barnet ut också samma väg som spermierna kom in". Det är ju ändå rätt länge innan den dagen kommer. Är ledig i veckan så har redan idag googlat massor. Alltfrån mat under graviditeten, barnvagnar och tygblöjor. 

• Skånetjej01
    Annaba88 skrev 2015-04-20 17:07:02 följande:

hehe, jag fick ett uns av panik igår vid tanken "nu är barnet där inne och växer till sig REJÄLT och sen ska barnet ut också samma väg som spermierna kom in". Det är ju ändå rätt länge innan den dagen kommer. Är ledig i veckan så har redan idag googlat massor. Alltfrån mat under graviditeten, barnvagnar och tygblöjor. 

Ja, det är mkt o tänka på. Detta är ju vårt andra så vi har ju typ allt det dyra redan. O hon blir ju 3 så sakerna är ju fortfarande fina.

En sak är säker att jag tänker ju inte nöja mig med bara lustgas denna gången. Fy f*n säger jag. En positiv sak är att alla som jag känner har haft en snabb andra förlossning.
  • Elinannamaria
    JosefineBo skrev 2015-04-20 15:12:59 följande:

Åh växte upp i solna och bodde där tills jag flyttade ihop med min sambo, pappa bor fortfarande kvar! Bor i gröndal/liljeholmen nu :) Japp är bara 19 år så detta är min första!

Ja det förstår jag ???? åh gröndal är så fint! Vi bor i Järvastaden, perfekt område för barn. Gick på mvc på södra BB förra gången men jobbade då på söder, nu är jag fortfarande hemma med sonen så kanske smidigare att ta nått här ute i Solna.
    Bf 26april -14
  • Annaba88
    Skånetjej01 skrev 2015-04-20 17:19:02 följande:
    Ja, det är mkt o tänka på. Detta är ju vårt andra så vi har ju typ allt det dyra redan. O hon blir ju 3 så sakerna är ju fortfarande fina.

En sak är säker att jag tänker ju inte nöja mig med bara lustgas denna gången. Fy f*n säger jag. En positiv sak är att alla som jag känner har haft en snabb andra förlossning.
    vi har tänkt vänta till första ultrat innan vi shoppar loss. Vi har båda också en hel del syskonbarn så det finns antagligen lite av varje sen när det är dags att berätta. Dessutom är det ju smidigare att fråga om råd i det skedet. Jag har ändå riktigt svårt att hålla mig borta från att googla. Men just nu är graviditeten det enda som snurrar på i huvudet. 
  • Skånetjej01
    Annaba88 skrev 2015-04-20 17:40:40 följande:
    vi har tänkt vänta till första ultrat innan vi shoppar loss. Vi har båda också en hel del syskonbarn så det finns antagligen lite av varje sen när det är dags att berätta. Dessutom är det ju smidigare att fråga om råd i det skedet. Jag har ändå riktigt svårt att hålla mig borta från att googla. Men just nu är graviditeten det enda som snurrar på i huvudet. 
    Ja, så blir det ju. Vi köpte inte heller något innan ul. Men vagn är bra, vi hade gravid försäkring på vår vagn ( Finns kanske på alla? ) så skulle något hända i slutet på graviditeten så kunde man lämna tillbaka vagnen om de var oanvänd. Skit bra vagn med så vill inte byta ut den.

Jag fick ett papper när jag beställde den med på allt som man kan behöva till en bebis, även vad man behöver i bb väskan. Så jag prickade av den under tiden som jag handlade.
  • liinaH
    Skånetjej01 skrev 2015-04-20 16:34:24 följande:

Haha ja lika bra ;) jag kan bara tänka på ultraljudet om en månad.. Och det känns som evighet. Förlossningen känns ännu längre bort ;)

Du har ju du redan lite erfarenhet och kan säker ge mig och alla andra ett och annat tips!:)
Svar på tråden BF slutet av december :)