• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • tjugofjärde
    Pyret 85 skrev 2015-04-22 19:48:56 följande:

Hur kan det vara så att vi har samma bf men inte är på samma vecka? Jag har bf 30/12 men är i v.4 (3+6).

Jag hade senaste mensens första dag 25 mars.

Men sätt att det visar 29/12 på någon och 30/12 på Andra så är inte säker vilket av dem. Men är i vecka 4+0 idag så är kanske 29 då :)
  • Pyret 85
    tjugofjärde skrev 2015-04-22 20:50:20 följande:
    Jag hade senaste mensens första dag 25 mars.

Men sätt att det visar 29/12 på någon och 30/12 på Andra så är inte säker vilket av dem. Men är i vecka 4+0 idag så är kanske 29 då :)
    Och jag hade sista mensens första dag 20/3. Dock så har jag ju ganska långt mellan mens och ÄL. Och brukar ha äl ca dag 19-21. Och äl hade jag 9/4.
  • Pyret 85

Inte mått illa alls under hela dagen men nu ikväll kom det och vart in och spydde nyss. Dock så har jag haft ont i ländryggen och molvärk. Det är konstigt, de dagar jag mår illa har jag inte ont i ryggen och de dagar jag har ont i ryggen mår jag inte illa. Tur jag inte har bägge samtidigt. Förutom ikväll då

Har börjat vakna vid 4 varje morgon och kan inte somna om. Jättestörigt!

Har förresten berättat för min lillasyster, min chef och min närmsta kollega. Chefen och kollegan har jag bra kontakt med och eftersom jag mår som jag gör vissa dagar så ville jag att dom skulle veta. De vet även om min mf-historik.

Förresten vad jobbar ni med? Jag är förskollärare och jobbar med de allra yngsta barnen så blir mkt lyft men försöker undvika det.

• marrann

Är det någon mer som är svullen om magen? Jag är i vecka 5 (4+5) och är riktigt svullen. Magen putar ut riktigt mycket :) 

• Lizzie09
    marrann skrev 2015-04-22 21:32:21 följande:

Är det någon mer som är svullen om magen? Jag är i vecka 5 (4+5) och är riktigt svullen. Magen putar ut riktigt mycket :) 

Jag är också Jättesvullen, så just nu är magen inte lätt att dölja :P Är i vecka 5 jag med
  • Lizzie09
    Pyret 85 skrev 2015-04-22 21:31:14 följande:

Inte mått illa alls under hela dagen men nu ikväll kom det och vart in och spydde nyss. Dock så har jag haft ont i ländryggen och molvärk. Det är konstigt, de dagar jag mår illa har jag inte ont i ryggen och de dagar jag har ont i ryggen mår jag inte illa. Tur jag inte har bägge samtidigt. Förutom ikväll då smile5.gif

Har börjat vakna vid 4 varje morgon och kan inte somna om. Jättestörigt!

Har förresten berättat för min lillasyster, min chef och min närmsta kollega. Chefen och kollegan har jag bra kontakt med och eftersom jag mår som jag gör vissa dagar så ville jag att dom skulle veta. De vet även om min mf-historik.

Förresten vad jobbar ni med? Jag är förskollärare och jobbar med de allra yngsta barnen så blir mkt lyft men försöker undvika det.

Uscha, jobbigt med illamående :/ Tar du något mot illamåendet?

För ungefär en vecka sedan började jag också vakna ovanligt tidigt varje morgon, har utan problem sovit som en stock fram till 10, men nu vaknar jag runt 7-8. Jättelustigt :P

Jag tänkte berätta för min storasyster imorgon, är väldigt pirrig! Vi står varandra väldigt nära och jag vet att hon kommer bli Superglad, men ändå är jag lite nervös :)

Vad mysigt, jag har också jobbat på förskola tidigare :) Nu jobbar jag som undersköterska, så det är mycket tunga lyft och långa dagar..
  • johannaw

Jag är med väldigt svullen, är i vecka 6 (5+2). Redan nu kan jag inte ha jeans för de känns obekväma .. :)
  • liinaH

Jag har varit svullen sen jag plussa, fram tills typ går eller idag.. nu har den här 'fis magen' nästan lagt sig helt. Jag vet inte om det är bra eller dåligt.

Hela förra veckan vaknade jag också super tidigt ( och jag är absolut ingen morgon människa) och va super pigg. Tills sist tvinga jag mig själv att somna om! Nu dock, är jag trött konstant!
  • Pyret 85
    Lizzie09 skrev 2015-04-22 21:41:31 följande:
    Uscha, jobbigt med illamående :/ Tar du något mot illamåendet?

För ungefär en vecka sedan började jag också vakna ovanligt tidigt varje morgon, har utan problem sovit som en stock fram till 10, men nu vaknar jag runt 7-8. Jättelustigt :P

Jag tänkte berätta för min storasyster imorgon, är väldigt pirrig! Vi står varandra väldigt nära och jag vet att hon kommer bli Superglad, men ändå är jag lite nervös :)

Vad mysigt, jag har också jobbat på förskola tidigare :) Nu jobbar jag som undersköterska, så det är mycket tunga lyft och långa dagar..
    Jag har provat postafen men det hjälpte inte så.
  • attid89

Här är en svullen till. Knorrar; låter och rör sig i magen typ hela tiden. Helt sjukt! Ser inte gravid ut dock utan mest tjock ;)
Svar på tråden BF slutet av december :)