• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • tjugofjärde

Jag har börjat må illa. Speciellt när jag vaknar om nätterna. Mår illa och har huvudvärk. Usch. Hoppas det slutar.

Jag känner mig svullen. Speciellt brösten. Klarar knappt av att ha bh eller något som sitter åt. Tycker det blir jätte obehagligt.

• Pyret 85

Jag är också svullen om magen men bara på kvällen. Och brösten har blivit fylligare och bröstvårtorna har ändrat färg.

Samma visa i idag igen, vaknade kl 4 och kan inte somna om. Dessutom ska jag ju upp snart. Mår illa nu...

Hade illamående från v.7 tills förlossningen med sonen. Men då fick jag illamående, kräkte och sen var det borta ett par timmar. Nu går det ju inte över fast jag kräks.

• Annaba88

Förresten vad jobbar ni med? Jag är förskollärare och jobbar med de allra yngsta barnen så blir mkt lyft men försöker undvika det.

Jag jobbar på ambulans så jo, en hel del lyft blir det men så har jag också tränat massor och har bra muskler i grunden så nu till att börja med är det inga problem. Men flera av mina gravida kollegor har fått andra uppgifter i slutet av graviditeten vilket är skönt att veta för det är ju rätt stökigt i min branch ibland och det skrämmer mera än lyften. 
  • Elinannamaria

Oj vad det kan skilja från graviditet till graviditet. Förra gången mådde jag knappt illa alls, nu ligger det och lurar i halsen hela dagarna. Dricker vatten hela tiden för att kontrollera och har inte spytt än. Hoppas inte det blir mer nu när hormonerna ökar ???? kanske väntar jag en liten tjej denna gång?

• Elinannamaria
    marrann skrev 2015-04-22 21:32:21 följande:

Är det någon mer som är svullen om magen? Jag är i vecka 5 (4+5) och är riktigt svullen. Magen putar ut riktigt mycket :) 

Jag är också svullen, kan inte hålla in magen heller. En patient frågade mig i tisdags om jag var gravid ???? lite chockad, sa att det är magen från förra barnet som hänger kvar..förstår förresten inte varför folk frågar?
  • Mallanmillis
    Pyret 85 skrev 2015-04-22 21:31:14 följande:

Inte mått illa alls under hela dagen men nu ikväll kom det och vart in och spydde nyss. Dock så har jag haft ont i ländryggen och molvärk. Det är konstigt, de dagar jag mår illa har jag inte ont i ryggen och de dagar jag har ont i ryggen mår jag inte illa. Tur jag inte har bägge samtidigt. Förutom ikväll då smile5.gif

Har börjat vakna vid 4 varje morgon och kan inte somna om. Jättestörigt!

Har förresten berättat för min lillasyster, min chef och min närmsta kollega. Chefen och kollegan har jag bra kontakt med och eftersom jag mår som jag gör vissa dagar så ville jag att dom skulle veta. De vet även om min mf-historik.

Förresten vad jobbar ni med? Jag är förskollärare och jobbar med de allra yngsta barnen så blir mkt lyft men försöker undvika det.

Jag jobbar som sjuksköterska så tunga lyft förekommer. Annars mycket stress som jag mer oroar mig för.

Känns som jag inte har så många symtom. Känner mig mer trött men det gör jag nästan varje dag ändå. Bara mått lite illa 2 dagar innan jag plussade. Bra aptit på mat. Kanske ngt svullen mage på kvällen. Ibland lite molvärk nertill.
  • Mallanmillis
    Pyret 85 skrev 2015-04-23 04:16:43 följande:

Jag är också svullen om magen men bara på kvällen. Och brösten har blivit fylligare och bröstvårtorna har ändrat färg.

Samma visa i idag igen, vaknade kl 4 och kan inte somna om. Dessutom ska jag ju upp snart. Mår illa nu...

Hade illamående från v.7 tills förlossningen med sonen. Men då fick jag illamående, kräkte och sen var det borta ett par timmar. Nu går det ju inte över fast jag kräks.

Hur fungerade det med jobbet när du mådde så illa hela graviditeten? Vart du sjukskriven något då?
  • Annaba88
    Mallanmillis skrev 2015-04-23 17:22:24 följande:

Jag jobbar som sjuksköterska så tunga lyft förekommer. Annars mycket stress som jag mer oroar mig för.

Känns som jag inte har så många symtom. Känner mig mer trött men det gör jag nästan varje dag ändå. Bara mått lite illa 2 dagar innan jag plussade. Bra aptit på mat. Kanske ngt svullen mage på kvällen. Ibland lite molvärk nertill.

Tur att nån annan också är nästan utan symptom. Jag mår också oförskämt bra 4+4 idag. Känner mig inte så gravid. Det ända jag känner är molvärk till och från. Känns som alla andra har illamående och svullna bröst. Man blir ju lite orolig när man mår så bra ;) mådde illa runt BIM men när jag lämnade bort kaffet och började lyssna på när jag var hungrig så har jag inte haft problem efter det..
  • Pyret 85
    Mallanmillis skrev 2015-04-23 18:26:40 följande:
    Hur fungerade det med jobbet när du mådde så illa hela graviditeten? Vart du sjukskriven något då?
    Jag var bara 18 och hade precis gått ut gymnasiet och jobbade inte.
Svar på tråden BF slutet av december :)