• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • Sickan15

Hej! Jag är gravid, v 6 ska ha i december. Mått illa, varit trött och ont i brösten. Men nu börjar jag må bättre.. Min oro är att få missfall. Hur ska jag klara och vänta i 7 veckor till för ultraljud. Vill ju bara se lilla hjärtat slå och försäkra sig att det är bra.

• troomtre

Hej, jag är också i v. 6 och har precis som du haft symtom som minskat och mår nu bra . Har exakt samma oro som du.. De är tufft att bara vänta! Men vi får försöka vara positiva och hoppas på de bästa :)

Sickan15 skrev 2015-04-23 20:16:47 följande:

Hej! Jag är gravid, v 6 ska ha i december. Mått illa, varit trött och ont i brösten. Men nu börjar jag må bättre.. Min oro är att få missfall. Hur ska jag klara och vänta i 7 veckor till för ultraljud. Vill ju bara se lilla hjärtat slå och försäkra sig att det är bra.

• johannaw
    Sickan15 skrev 2015-04-23 20:16:47 följande:

Jag är också i vecka 6 och har vissa dagar inte känt något medans jag känt andra dagar. Jag vet att det är normalt att det går upp och ner men jag kan inte låta bli att bli lite smått orolig.
    Ringde idag och bokade ett VUL och fick en tid om exakt två veckor, längtar sås mycket och hoppas på få se lilla hjärtat slå <3
  • Mera76

Hej! Jag har plussat nyligen o har BF 25/12! Är förvånad!! Vår 15månaders blev till via IVF o plötsligt är jag gravid nu! 5+0 imorgon.

• Skånetjej01
    Mera76 skrev 2015-04-23 21:23:31 följande:

Hej! Jag har plussat nyligen o har BF 25/12! Är förvånad!! Vår 15månaders blev till via IVF o plötsligt är jag gravid nu! 5+0 imorgon.

Men Gud vad roligt att det gick lättare denna gång. Måste kännas väldigt skönt.
  • Mera76

Ja det känns roligt!! Hade inte förväntat mig fler graviditeter då sambon tyckte det var jobbigt med hela IVFgrejen. Jag har 3 äldre barn med en annan man sen förut.. Jag är född 76 o har döttrar födda 98, 00, 04 o så 14.

• liinaH

Går in i vecka 6 idag, fredag. Bli på något sätt lättad när jag läser er kommentarer att Ni inte heller har symptom konstant och att man ibland får känslan om 'där ens finns något'.. har bokat in ultraljud om 3v i vecka nio. Längtar! Har fortfarande ömmade bröst och bröstvårtor, men svullnade/späningen i brösten har lagt sig lite. Har svullen magen,speciellt på kvällarna med den molande värken har försvunnit nästan helt. Men ska vara glad så länge man är symtom fri, tycker synd om dom som mår illa konstant..ush. ser fram emot att berätta för våra föräldrar! :)

• chokladgroda
    liinaH skrev 2015-04-24 00:57:20 följande:

Går in i vecka 6 idag, fredag. Bli på något sätt lättad när jag läser er kommentarer att Ni inte heller har symptom konstant och att man ibland får känslan om 'där ens finns något'.. har bokat in ultraljud om 3v i vecka nio. Längtar! Har fortfarande ömmade bröst och bröstvårtor, men svullnade/späningen i brösten har lagt sig lite. Har svullen magen,speciellt på kvällarna med den molande värken har försvunnit nästan helt. Men ska vara glad så länge man är symtom fri, tycker synd om dom som mår illa konstant..ush. ser fram emot att berätta för våra föräldrar! :)

Ja visst är det lugnande att höra att det är fler som inte känner av något. Nu går jag bara och väntar på molvärk och förra graviditeten var jag livrädd för missfall när jag kände molvärken. Så lustig man är egentligen!

Var bokar ni ultraljud när ni bokar så tidigt? Jag vet inte ens om det finns någonstans att boka det privat där jag bor. Skulle så gärna vilja göra KUB-testet men det är ju bara för ultraljudet så jag låter bli och får vackert vänta tills RUL.. det är ju en evighet tills dess!
  • liinaH

Haha ja, ibland är man knäpp! Vi får försöka att bara njuta istället!

Söker på 'privata' ultraljuds mottagningar där du bor. så man får ju betala en liten peng, men det är det värt tycker jag!

Hur tänker alla kring KUB test? Jag lutar nog mot att boka en tid.

• Elinannamaria

Undrar också vart ni bokar tidiga ultraljud, betalar ni för det då? I Stockholm erbjuds alla KUB om man vill men de är väldigt restriktiv med extra vul /ul . Jag är dock inte helt säker på när lille plutt blev till så hoppas kunna få ett för att säkerställa.

Idag skall jag föresten berätta för min mamma, är lite rädd att hon inte skall bli glad, tror hon tycker att man bör vänta längre mellan barnen. Känns trist att inte se fram emot att berätta (även om jag troligvis bara inbillar mig att hon inte skall bli glad).

Svar på tråden BF slutet av december :)