• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • johannaw
    chokladgroda skrev 2015-04-24 06:34:46 följande:
    Ja visst är det lugnande att höra att det är fler som inte känner av något. Nu går jag bara och väntar på molvärk och förra graviditeten var jag livrädd för missfall när jag kände molvärken. Så lustig man är egentligen!

Var bokar ni ultraljud när ni bokar så tidigt? Jag vet inte ens om det finns någonstans att boka det privat där jag bor. Skulle så gärna vilja göra KUB-testet men det är ju bara för ultraljudet så jag låter bli och får vackert vänta tills RUL.. det är ju en evighet tills dess!
    Jag ska göra ett tidigt ultraljud på studentgyn här i Uppsala. Man behöver "ingen speciell anledning" utan tar emot alla som bara vill göra ett och det kostar 300kronor :)
  • marrann
    johannaw skrev 2015-04-24 07:33:53 följande:
    Jag ska göra ett tidigt ultraljud på studentgyn här i Uppsala. Man behöver "ingen speciell anledning" utan tar emot alla som bara vill göra ett och det kostar 300kronor :)
    Oj vad billigt. Ska vi boka här i Skåne så är de Malmö och den ena kliniken tar 800 kr plus 100 kr helgavgift.

Går in i vecka 6 idag, på ett sätt vill jag att fler symtom ska komma. Men har 3-4 symtom än så länge.
  • Jia84
    Mera76 skrev 2015-04-23 21:23:31 följande:

Hej! Jag har plussat nyligen o har BF 25/12! Är förvånad!! Vår 15månaders blev till via IVF o plötsligt är jag gravid nu! 5+0 imorgon.

Vad roligt...som det kan gå. Grattis:)
  • Mera76

Tack! Ja det känns roligt när vi inte trodde det skulle funka :)

• gabspo
    johannaw skrev 2015-04-24 07:33:53 följande:
    Jag ska också göra tidigt ultraljud på studentgyn men har fått 1000kr som pris :O Hur kan det skilja sig?
  • Mera76

Här där jag bor gör man bara tidiga UL om det finns nån speciell anledning, man kan inte välja det. Varför vill ni det?

• gabspo
    Mera76 skrev 2015-04-24 08:44:08 följande:

Här där jag bor gör man bara tidiga UL om det finns nån speciell anledning, man kan inte välja det. Varför vill ni det?

Här kan man göra det om man bokar det privat. Anledningen till att jag vill göra det är för att jag har ett missfall bakom mig och denna gång vill jag se lilla loppan där inne tidigt för att veta att allt är som det ska :) Dock kan man göra det tidigast från vecka 7+0 för att kunna se ett tickande hjärta :)
  • johannaw
    gabspo skrev 2015-04-24 08:13:15 följande:
    Jag ska också göra tidigt ultraljud på studentgyn men har fått 1000kr som pris :O Hur kan det skilja sig?
    Oj, ja det var skillnad! Vilken vecka ska du göra i?
  • johannaw
    gabspo skrev 2015-04-24 08:13:15 följande:
    Oj, ja det var skillnad! Vilken vecka ska du göra i?
  • johannaw
    marrann skrev 2015-04-24 07:50:51 följande:
    Oj vad billigt. Ska vi boka här i Skåne så är de Malmö och den ena kliniken tar 800 kr plus 100 kr helgavgift.

Går in i vecka 6 idag, på ett sätt vill jag att fler symtom ska komma. Men har 3-4 symtom än så länge.
    Är i vecka 6 (5+4) och hade i början av veckan också svaga symptom men nu är det andra morgonen jag mår jättelilla och har svårt att äta. Rädd att det ska komma upp igen..

Tänkte ta mig till Apoteket och köpa ett sånt där armband som ska lindra illamåendet.

Någon som testat de armbanden? :)
Svar på tråden BF slutet av december :)