• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • Sickan15

Johannaw, vad kul jag är också i vecka 6 (5+4) . Jag funderar på om man ska göra vul eller inte..

• gabspo
    johannaw skrev 2015-04-24 09:22:15 följande:
    Oj, ja det var skillnad! Vilken vecka ska du göra i?
    Jag vet inte än, tidigast 7+0 men jag hoppas jag orkar vänta lite längre till kanske vecka 9+0 eller nåt :) du då?
  • Mera76

Jag är i 5+0 idag o i appen jag har står det att just idag börjar hjärtat slå!! Men det är väl så litet så det inte syns på ett VUL så tidigt :)

• skt1982

Nu vaknade minsann jag.

Jag vill med göra tidigt Vul - har 4 missfall bakom mig, dock 2 lyckade graviditeter med så jag tänker inte så mycket på det. Går det så går det. Hade dock velat se att ett hjärta pickade. Kanske runt v 7 eller nått. Vi får se.

Jag brukar ju bli inlagd 5+ pga illamående men hoppas så att jag slipper det denna gång.

Jag fick massor med ultraljud mina graviditeter pga blödningar - blödde med bägge lyckade med. Störtblödde. Samt pga eklampsi.

Men jag känner mig lugn denna gång. Märkligt nog. En inställning att går det så går det.

• Jia84

Jag är i v 5 (4+5) och jag börjar fundera lite på detta med att göra ett vul.
    Jag fick MA i Januari och känslorna är verkligen haj svaj, det är lite svårt att slappna av. Dels för risken är ju stor att nåt kan gå fel, men sen också det att jag nyligen har gått igenom det. 

Jag har inte haft kontakt med MVC ännu, tänkt strunta i det. Detta är tredje barnet och jag har lite koll. Så just detta tidiga första samtalet känns lite onödigt.
    Men jag funderar nu på om det kanske är bra och kontakta dem nu när jag börjar känna att ett tidigt vul blir mer och mer aktuellt.

Är det via MVC man går först om man vill ha ett tidigt vul? 

Jag kommer vilja göra ett isåfall när jag är i v 7 typ. Jag va i v 8 när det blev konstaterat MA. 

• tjugofjärde

Är som sagt bara i vecka 5. 

Men vaknar om nätterna och mår illa med dunkande huvudvärk vilket gör att jag inte kan sova. På dagen är huvudvärken ofta borta, även illamåeendet minskat. 
    Någon mer som har på natten? '

• Mera76

Jag har fått migränliknande huvudvärk en del kvällar. Mår inte illa, kan äta allt ännu. Har bara ett par ggr kännt en dust av illamående. Igår när ena dottern duschat mådde jag illa av lukten på duschkrämen, det var nån kvalmig smörkrämsliknande doft!

• Skånetjej01

Jag har haft lite ont i magen idag. Jag jobbar på förskola med de små barnen. Jag har garanterat lyft för mkt, men det är svårt o låta bli. Speciellt eftersom de på jobbet inte vet om att jag är gravid.

• Bazziebus

Hoppar gärna på här med!

BF 25 det med andra barnet.

Dock är första nio strax så det känns som det är första för det var så längesen

Bor i Kalmar

• Sickan15

Jag gjorde vul idag pg. Att jag har haft ont på sidan, högra äggstocken. Ringde idag och dom ville kolla upp det direkt. Men allt såg fint ut, vart dock framflyttad en vecka, så beräknad förlossning är 27 december. Är alltså i v.5 och inte v.6. Dom kunde inte se hjärtats slag pg. Att det var så tidigt, men det rörde sig där inne och man såg en liten ärta.

Svar på tråden BF slutet av december :)