• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • Mallanmillis

Imorse kom lite lite illamående. Magen är väldigt svullen idag och har molvärk. Känns som det drar i livmodern.

• Skånetjej01
    liinaH skrev 2015-04-25 11:48:49 följande:

Jag känner mig precis som vanligt. Och de gör mig orolig. Inga symtom alls.. känner mig inte gravid ett dugg.. jag har lovat mig själv att inte 'brusa upp' och bli nervös, för vad som än händer kan jag inte förhindra. Men vafan.. det är svårt. Har ni alla symtom kvar?

Jag har växtvärk, jäääätte trött och jääääätte hungrig.
  • tuuli

Jag testade positivt idag, och är i v. 5+5 tror jag. Beräknad födsel är på min födelsedag, 21 december. Sen får man väl se. Det är vårt första barn. Har inte bokat nån tid på Mvc än och aldrig egentligen tagit reda på så mycket om att vänta barn eller ha barn. Känns lite overkligt!

• Annaba88

Här känner jag inget annat än lite växtvärk till och från. Hade mera symtom innan BIM. Men det verkar vara rätt vanligt. I den FB-grupp jag är med i är det flera som varit oroliga i början men sen i vecka 6, 7 eller 8 så har symtomen tilltagit.. eller så är de fortfarande symptomfira. Sen finns de se som har hela listan med symtom, alla är olika :)

• Skånetjej01
    Annaba88 skrev 2015-04-25 19:52:39 följande:

Här känner jag inget annat än lite växtvärk till och från. Hade mera symtom innan BIM. Men det verkar vara rätt vanligt. I den FB-grupp jag är med i är det flera som varit oroliga i början men sen i vecka 6, 7 eller 8 så har symtomen tilltagit.. eller så är de fortfarande symptomfira. Sen finns de se som har hela listan med symtom, alla är olika :)

Ja, så är det verkligen. Det är ju olika från graviditet till graviditet med
  • chokladgroda
    tuuli skrev 2015-04-25 19:32:30 följande:

Jag testade positivt idag, och är i v. 5+5 tror jag. Beräknad födsel är på min födelsedag, 21 december. Sen får man väl se. Det är vårt första barn. Har inte bokat nån tid på Mvc än och aldrig egentligen tagit reda på så mycket om att vänta barn eller ha barn. Känns lite overkligt!

Grattis, Spännande! Känner igen känslan från när jag testade positivt första gången för flera år sen!

Här har illamående slagit till med kraft. Får inte i mig något och mår konstant illa. Att jag är förkyld och hostar hela tiden hjälper inte ett dugg eftersom varje hostattack övergår i hulkningar :( vecka 7+0 imorgon...
  • Mera76

Jag är superförkyld, hostig, snorig, risig!!! Nojjar över om det kan hända nåt i utv hos barnet nu när allt håller på o anläggas?! Måste bli frisk NU!

• Pyret 85
    Mera76 skrev 2015-04-26 06:53:00 följande:

Jag är superförkyld, hostig, snorig, risig!!! Nojjar över om det kan hända nåt i utv hos barnet nu när allt håller på o anläggas?! Måste bli frisk NU!

Det tror jag inte. Själv ligger jag med halsfluss. Krya på dig!
  • tuuli
    chokladgroda skrev 2015-04-25 20:15:10 följande:
    Grattis, Spännande! Känner igen känslan från när jag testade positivt första gången för flera år sen!
    Tack! Ja, allt är nytt. Känner inte så mycket just nu, lite emo kanske, och törstig som en kamel iofs. Och sömnig, fast jag är ofta sömnig på våren så det kan vara det också. Det var nog därför jag väntade elva dar med att testa, trodde bara att jag hade världens längsta PMS och lite pollenallergi. Kunde väl inte jag veta att det känns likadant att vara gravid. :P

Jag är 39 år så jag trodde inte att det skulle gå att bli gravid direkt sådär. Jag hade nog mer mentalt ställt in mig på om ett halvår, ett år kanske. Min sambo trodde inte heller att jag var gravid när jag sa att mensen var sen, verkade nästan tycka det var lite överflödigt att köpa gravtest, haha. 
Svar på tråden BF slutet av december :)