• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • Mera76

Kunde de redan beräkna om Sickan15? Tänkte det är så smått i början så de inte ändrar på några datum?! Men det kanske ändras sen igen på det vanliga UL man gör?

• Lizzie09

Har bokat tid för hälsosamtal på mvc nu, men fick inte tid förrän den 6:e maj. Känns som en halv evighet tills dess :P

• Sickan15
    Mera76 skrev 2015-04-24 15:39:12 följande:

Kunde de redan beräkna om Sickan15? Tänkte det är så smått i början så de inte ändrar på några datum?! Men det kanske ändras sen igen på det vanliga UL man gör?

Jag frågesatta för att jag inte trodde dom kunde beräkna om redan nu, men han sa att det gick då han mätte storleken. Men jag är skeptiskt dom kommer säkert ändra igen som sagt!
  • liinaH

Jag känner mig precis som vanligt. Och de gör mig orolig. Inga symtom alls.. känner mig inte gravid ett dugg.. jag har lovat mig själv att inte 'brusa upp' och bli nervös, för vad som än händer kan jag inte förhindra. Men vafan.. det är svårt. Har ni alla symtom kvar?

• skt1982
    liinaH skrev 2015-04-25 11:48:49 följande:

Jag känner mig precis som vanligt. Och de gör mig orolig. Inga symtom alls.. känner mig inte gravid ett dugg.. jag har lovat mig själv att inte 'brusa upp' och bli nervös, för vad som än händer kan jag inte förhindra. Men vafan.. det är svårt. Har ni alla symtom kvar?

Symtomen här kommer och går. Ömma bröst och lite mensvärk emellanåt.
  • Lizzie09

Tror det är väldigt vanligt att man tappar symtom under vissa perioder, så det är nog ingen fara :) Men förstår att man lätt kan bli nervös över det.

Jag har rätt mycket symtom fortfarande. Mina bröst har vuxit rejält och är galet ömma, jag mår väldigt illa om jag inte äter regelbundet, kissar ofta och har växtvärk då&då
  • Sickan15

Jag har mått ganska bra två dagar men nu har det kommit tillbaka, inatt har jag fått gå upp två gånger och ätit något och kalvat lite. Även imorse , har jätte svårt att äta idag. Var en svänga på stan nyss men orkade verkligen inte, kom hem och slängde mig direkt i sängen. Så med andra ord du behöver nog inte oroa dig, de kommer nog tillbaka! Njut av att må relativt bra! :)
  • liinaH
    Lizzie09 skrev 2015-04-25 12:29:44 följande:

Tror det är väldigt vanligt att man tappar symtom under vissa perioder, så det är nog ingen fara :) Men förstår att man lätt kan bli nervös över det.

Jag har rätt mycket symtom fortfarande. Mina bröst har vuxit rejält och är galet ömma, jag mår väldigt illa om jag inte äter regelbundet, kissar ofta och har växtvärk då&då

Tack för svar! Jag ska försöka släppa det nu och njuta istället. Men det är lätt att bli nervös. :)
  • liinaH
    Sickan15 skrev 2015-04-25 13:03:04 följande:

Jag har mått ganska bra två dagar men nu har det kommit tillbaka, inatt har jag fått gå upp två gånger och ätit något och kalvat lite. Även imorse , har jätte svårt att äta idag. Var en svänga på stan nyss men orkade verkligen inte, kom hem och slängde mig direkt i sängen. Så med andra ord du behöver nog inte oroa dig, de kommer nog tillbaka! Njut av att må relativt bra! :)

Ja, jag ska vara glad fram tills det finns en anledning att bli ledsen. :) ush då.. tröttheten är det ända 'som finns kvar' men jag har alltid varit trött, ingen morgon människa alls!
Svar på tråden BF slutet av december :)