• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • gabspo
    Mallanmillis skrev 2015-04-27 09:38:20 följande:

Hur många har kontaktat MVC än? Och vilken vecka är ni i?

Jag har kontaktat barnmorskan och var där förra veckan :) Idag är jag i vecka 5+2 enligt mina beräkningar och vecka 6+0 enligt barnmorskans beräkningar (de räknar tydligen alltid på en 28 dagars cykel, sen justeras det vid RUL). Är det bara jag som tycker det går i snigelfart såhär i början?
  • troomtre

Nej jag håller med, tiden går galet långsamt! Är i vecka 5+5 :)

gabspo skrev 2015-04-27 09:43:32 följande:

Jag har kontaktat barnmorskan och var där förra veckan :) Idag är jag i vecka 5+2 enligt mina beräkningar och vecka 6+0 enligt barnmorskans beräkningar (de räknar tydligen alltid på en 28 dagars cykel, sen justeras det vid RUL). Är det bara jag som tycker det går i snigelfart såhär i början?

• gabspo
    troomtre skrev 2015-04-27 10:33:59 följande:

Nej jag håller med, tiden går galet långsamt! Är i vecka 5+5 :)

Skönt! Då är jag inte ensam om att känna så iallafall haha :)
  • troomtre

Haha nej absolut inte :)

gabspo skrev 2015-04-27 10:48:06 följande:

Skönt! Då är jag inte ensam om att känna så iallafall haha :)

• Mallanmillis
    gabspo skrev 2015-04-27 09:43:32 följande:
    Är i v.5 (4+5) tycker det går sååå långsamt just nu. Är väldigt orolig så därför jag drar mig för att ringa. Men kanske ska göra det i veckan ändå :)
  • gabspo
    Mallanmillis skrev 2015-04-27 11:10:10 följande:
    Är i v.5 (4+5) tycker det går sååå långsamt just nu. Är väldigt orolig så därför jag drar mig för att ringa. Men kanske ska göra det i veckan ändå :)
    Du är inte ensam om att känna oro, och det är normalt att göra det. Jag känner också mycket oro, men jag försöker lära mig att leva med det och inte låta det ta över min vardag (vissa dagar lättare än andra). En träff med en barnmorska kanske kan göra så att din oro släpper lite? :)
  • Skånetjej01

Jag är i V 4+6 ska till bm 13/5. Tycker med att det går i snigel fart. Jag vill ha gravid magen nu.

• Lizzie09
    Mallanmillis skrev 2015-04-27 09:38:20 följande:

Hur många har kontaktat MVC än? Och vilken vecka är ni i?

Jag kontaktade mvc i fredags, går in i vecka 6 idag. Ska dit nästa vecka :)
Svar på tråden BF slutet av december :)