• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • tuuli

Jag går också in i vecka 6 idag, om man räknar med min egentliga menscykel (32) och inte 28 dagar. Tror jag ringer MVC imorgon. Jag känner mig inte så stressad med att det ska börja märkas, det får gärna gå långsamt så jag hinner vänja mig. Just nu är jag inte så mentalt inställd på det, det känns mest konstigt. 

• Melela

Hej! Hoppar gärna in i tråden om det går bra ????

Plussade för nån vecka sen, bim -4 efter en veckan med väldigt tydliga känningar i magen. Har o har haft väldig molvärk nu i snart 2 1/2 v. Detta är min andra graviditet, o har sedan innan en 2-årig dotter ????

Jag är beräknad 31/12! Nån annan som också är beräknad på nyårsafton?

• Melela

Oj blev en massa frågetecken på flera ställen av nån anledning

• Pyret 85

Jag tog kontakt med MVC förra veckan och ska dit på torsdag, går då in i v.6

• Pyret 85
    Melela skrev 2015-04-27 13:18:23 följande:

Hej! Hoppar gärna in i tråden om det går bra ????

Plussade för nån vecka sen, bim -4 efter en veckan med väldigt tydliga känningar i magen. Har o har haft väldig molvärk nu i snart 2 1/2 v. Detta är min andra graviditet, o har sedan innan en 2-årig dotter ????

Jag är beräknad 31/12! Nån annan som också är beräknad på nyårsafton?

Välkommen!
    Nä men den 30 är jag beräknad. Men man vet ju aldrig om man blir flyttad på RUL sen.
  • MariaHK

Hej! Jag går med här. Plussade i lördags. Har ringt MVC och fick tid den 12/5. Enligt mina beräkningar har jag bf 30 december...

• chokladgroda

Idag var jag på hälsosamtal hos barnmorskan. Kändes lite smått onödigt då det är tredje barnet på mindre än tre år men min barnmorska är nära vän till min mamma så kändes mest lite kul att träffa henne, annars hade jag väntat tills efter vecka 12 innan jag ringde :)

Hon frågade om jag ville boka ett tidigt daterings-vul gratis. Undra om det var för att hon och mamma står så nära eller om dom erbjuder alla det??!

• Så vit

Hej! Jag har BF antingen 31 december eller 1 januari (är lite osäker hur man räknar). Vi har gjort IVF så vi är i princip rätt säkra på när befruktningen skedde, men det får väl vår klinik berätta lite mer om, antar jag.

Men vad händer nu? Jag såg att många redan har pratat med MVC och så där? Jag trodde att man gjorde det senare, typ runt v 12. Är det nån idé att prata med dem nu när man bara är i v 5?

Vi tror också att vi vill göra ett NUPP-test, eftersom vi har gjort IVF och oroar oss för typ allt, men jag är inte över 35 år. Kan de neka till det då?

• tuuli

Jag räknar nog med att bara boka tiden nu och sen gå på inskrivningen  v.10-12 eller vad det nu blir. Om det är ett vanligt informationsmöte innan (typ nästa vecka) så tror jag att jag hellre hoppar det, såvida de inte tänker berätta nåt mer rafflande än "ät folsyra, drick inte alkohol". 

• Elinannamaria

Jag har inte kontaktat mvc än, mest för att jag inte kan bestämma vart vi skall gå, samma som sist eller nära hem.

Om man vill (och erbjuds) göra KUB som alla blir i Stockholm så är det bra att kontakta innan v 12 eftrrsom det är dem som skickar remiss till ul. Skulle ev vilja prata med barnmorskan redan nu om mina tankar kring att få syskon tätt, har en del oro kring praktiska saker, anknytning och hur vår lilla kommit reagera. Tror man kan få kontakt med kurator också via mvc.

Svar på tråden BF slutet av december :)