• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • Lizzie09
    Skånetjej01 skrev 2015-05-03 21:42:51 följande:

Det är helt sjukt men jag börjar få riktig gravid mage. Förra gången så tog det sjukt lång tid innan det syntes men har jag kula. Idag fick jag sätta gummiband i byxorna för o kunna ha de på mig. Är det bara jag som har detta bekymmer?

Jag är också jättesvullen. Kan inte knäppa mina jeans längre, det är bara mjukisbyxor som sitter skönt :p
  • Fiiaaa

Ett försiktigt hej från mej efter att ha "tjuvläst" ett litet tag. Jag är i början av v 8, bf 17/12 har jag precis räknat efter.

33 år, mitt första barn, men tyvärr riktigt tråkiga erfarenheter från två tidigare graviditeter under det senaste året. I våras fick jag mf i v 10, efter att ha sett ett tickande hjärta och ett pyre i rätt storlek några dagar innan. I höstas var jag gravid igen, gjorde ul i v 12 som såg jättebra ut, men när jag var i v 20 i januari i år och skulle på RUL så visade det sig att fostret var allvarligt missbildat och inte skulle kunna leva utanför magen så jag var tvungen att avbryta i v 21. Så jag vågar inte riktigt tro på detta den här gången tyvärr.

Men jag vill gärna följas åt med er ändå! Den här graviditeten tog oss lite på sängen så att säga.

Mår illa och är trött man annars är det helt ok.

Hoppas jag får vara med hos er.

Och GRATTIS till alla :)

• tuuli

Hej Fia, grattis själv! :) Väldigt tråkigt att höra om dina tidigare graviditeter, men den här gången går det bra!

• Mera76

Välkommen in Fiiaaa! Tråkigt med dina erfarenheter.. Har du utretts varförvdet blivit så? De brukar ju utreda om man får missfall minst 3 ggr. Hoppas det går vägen nu!! Det är på tiden då. Kram

• Fiiaaa

Tack hörrni <3

Nej, ingen utredning, de gjorde inte ens obduktion av fostret senast, de säger att det är slumpen och en riktig otur.... Jag vet inte riktigt vad jag ska tro men har bestämt mig för att lita på läkarna, vad har jag för val liksom...

Precis som du säger Mera76 så görs det utredning efter tre missfall. Jag har egentligen bara haft ett, men vi har dock blivit lovade utredning om det skulle gå snett igen den här gången. Jag är åtminstone glad för det, för jag vet från andra tjejer som varit med om liknande att en del läkare är stenhårda och räknar inte en sen abort av medicinska skäl som ett missfall i det sammanhanget.

Jag hoppas dock förstås på lite tur den här gången istället, men jag vågar inte riktigt tillåta mig att glädjas över graviditeten. Försöker ta en dag i taget bara.

Ska ni göra kub? Har ni fått tid för det? Jag ska träffa bm imorgon och vill försöka få det bokat. Jag behöver datum att ställa in mig på för ultraljuden.

• Hemlig78

Nu är jag orolig!

Har fått lite lite rosa/orange färg på pappret (flytningar ).

Går på lutinus så det kom lite lite på staven också .

Det är väldigt lite så det syns knappt om man inte tittar ordentligt ljus o vit bakgrund.

Det är ju förtidigt att åka o göra vul. Jag är ju bara i v 5+4. Då syns ju ändå inget.

• Mallanmillis
    Fiiaaa skrev 2015-05-03 23:06:06 följande:

Ett försiktigt hej från mej efter att ha "tjuvläst" ett litet tag. Jag är i början av v 8, bf 17/12 har jag precis räknat efter.

33 år, mitt första barn, men tyvärr riktigt tråkiga erfarenheter från två tidigare graviditeter under det senaste året. I våras fick jag mf i v 10, efter att ha sett ett tickande hjärta och ett pyre i rätt storlek några dagar innan. I höstas var jag gravid igen, gjorde ul i v 12 som såg jättebra ut, men när jag var i v 20 i januari i år och skulle på RUL så visade det sig att fostret var allvarligt missbildat och inte skulle kunna leva utanför magen så jag var tvungen att avbryta i v 21. Så jag vågar inte riktigt tro på detta den här gången tyvärr.

Men jag vill gärna följas åt med er ändå! Den här graviditeten tog oss lite på sängen så att säga.

Mår illa och är trött man annars är det helt ok.

Hoppas jag får vara med hos er.

Och GRATTIS till alla :)

Välkommen hit! :)

Beklagar det du fått gå igenom. Förstår din känsla för jag känner lika dant. Har svårt att ta in att det är på riktigt förens jag gjort UL.

Hoppas innerligt att det denna gången går hela vägen! Kram
  • Lizzie09
    Hemlig78 skrev 2015-05-04 08:38:10 följande:

Nu är jag orolig!

Har fått lite lite rosa/orange färg på pappret (flytningar ).

Går på lutinus så det kom lite lite på staven också .

Det är väldigt lite så det syns knappt om man inte tittar ordentligt ljus o vit bakgrund.

Det är ju förtidigt att åka o göra vul. Jag är ju bara i v 5+4. Då syns ju ändå inget.

Det är vanligt att man kan få rosafärgade flytningar eller blödningar under tidig graviditet, så förhoppningsvis är det bara sköra slemhinnor :)
  • Annaba88

Jag har en hel del tunga lyft på mitt jobb. Jag jobbar på ambulans så har också svårt att undvika lyften. Får liksom alltid väga mellan mitt, barnets och patientens välmående. Tur i oturen har jag haft problem med ryggen förra hösten så jag tränade en hel del stabiliserande övningar som jag haft hjälp av och kommer antagligen att ha hjälp av också senare i graviditeten. Ganska få orkar jobba ända tills mammaledigheten börjar men i vårt distrikt har de börjat skapa andra arbetsuppgifter åt gravida som inte kan jobba på fältet. Det blir isf skrivbordsarbete den sista tiden för mig :)

Svar på tråden BF slutet av december :)