• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • Mallanmillis

Läste i en Annan tråd att vissa blivit avrådda att ha sex förens efter v.12? Har aldrig hört detta men blev såklart nojig efter jag läst det. Kan det verkligen stämma att det kan vara farligt? Vill så gärna mysa med min sambo.

• Pyret 85

Jag kommer bara inte upp ur sängen idag. Normalt är jag uppe redan 6:30 även på helgen men det går bara inte idag.

• Mallanmillis
    Pyret 85 skrev 2015-05-03 09:33:09 följande:

Jag kommer bara inte upp ur sängen idag. Normalt är jag uppe redan 6:30 även på helgen men det går bara inte idag.

Trött eller illamående? Hoppas du får kommit dig upp ur sängen och kan njuta av dagen. Hos oss har vi strålande sol idag :)
  • Pyret 85
    Mallanmillis skrev 2015-05-03 09:48:51 följande:
    Trött eller illamående? Hoppas du får kommit dig upp ur sängen och kan njuta av dagen. Hos oss har vi strålande sol idag :)
    Trött! Blir nog inte många knop gjorda idag. Hur tusan ska man orka jobba imorgon?
  • Mera76

Mallanmillis: v12?! ð??³ jösses. Då blir det nog en o annan frustration här!! Men man kan ju va försiktig kanske.. Kanske de menar att missfallsrisken ju minskar efter v12, o innan dess behöver man ju inte utsätta sig för för mycket onödigt?!

• Mallanmillis
    Mera76 skrev 2015-05-03 11:14:08 följande:

Mallanmillis: v12?! ð??³ jösses. Då blir det nog en o annan frustration här!! Men man kan ju va försiktig kanske.. Kanske de menar att missfallsrisken ju minskar efter v12, o innan dess behöver man ju inte utsätta sig för för mycket onödigt?!

Visade vad folk hade skrivit för min sambo och han bara "vaaaa, skojar du". Tycker det låter märkligt måste ju kunna få mysa men som jag skrev tid är jag så otroligt nojig efter vårt MA. Och just när vissa skrivit att de blivit avrådd av sin Bm? Vet inte.,, få ta det försiktigt bara kanske :)
  • Pyret 85

Tror det gäller dom som har förhöjd risk för mf. Vi har haft sex som vanligt. Blir det mf så lär det ju bli det ändå tänker jag.

• Mallanmillis
    Pyret 85 skrev 2015-05-03 11:22:21 följande:

Tror det gäller dom som har förhöjd risk för mf. Vi har haft sex som vanligt. Blir det mf så lär det ju bli det ändå tänker jag.

Ja så är det säkert :) blev så förvånad bara när jag läste det :)
  • Mallanmillis

Vad jobbar ni med? Har ni en stressad arbetsmiljö?

Själv jobbar jag som Sjuksköterska på medicin.

Vet ni hur tunga lyft nu i början påverkar graviditeten? Ökad risk för missfall?

Svar på tråden BF slutet av december :)