Mera76 skrev 2015-05-02 21:05:07 följande:
Ingen som har erfarenhet av att det faktiskt ÄR lättblödande vid sex såhär i början? Hade varit då skönt att veta. För nu tycker jag jag inbillar mig att magen värker :/
Hej! Jag är i vecka 9+3, har oxå blött lite varje gång efter jag haft sex eller fått färgade flytningar. Fick panik först och började böla, men sen visade det sig inte vara så farligt. Har mått fruktansvärt illa också, som sedan plötligt verkar ha försvunnit. Även då panikkänsla att ett missfall kanske är på gång för att jag verkade ha förlorat gravsymtomen. Sen kom illamåendet tillbaka igen med full kraft. En dag fick jag fruktansvärd ont i svanken och kunde knappt böja mig ner, samma panik då. Men sen gick det över. Då fick jag kramper i magen istället nästa dag. Kroppen beter sig så nyckfullt just nu och det är verkligen lätt att bli orolig! Det finns ju så mycket info på nätet oxå och många olika graviditetsberättelser. Och så säger ens vänner en sak och ens barnmorska en annan. Jag hoppas att dessa lite mer osäkra veckor är förbi snart så att man kanske kanske kan få oroa sig mindre. Än så länge verkar allt gå bra iallafall. Lycka till!