• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • marrann
    troomtre skrev 2015-04-30 14:20:38 följande:

Jag fick ont på höger sida som bara blev värre, och så fick jag en liten blödning så jag ringde in och då blev jag ombedd att komma in direkt. Men det var "bara" två stora cystor från pergotime behandlingen. Väldigt skönt att det inte var ett utomkveds.. :)

Okej, vad skönt att de inte var något med bebis:) hur är det med er värk i magen? Jag har molvärk/mensvärk rätt ofta. Hugger till i båda sidorna med samt värker lite lätt i ljumskarna.
  • Lizzie09
    marrann skrev 2015-04-30 16:36:15 följande:
    Okej, vad skönt att de inte var något med bebis:) hur är det med er värk i magen? Jag har molvärk/mensvärk rätt ofta. Hugger till i båda sidorna med samt värker lite lätt i ljumskarna.
    Jag har oftast växtvärk på kvällarna, det kan mola eller sticka. Ibland kan det även stråla/hugga till i hela slidan som kommer utan förvarning och som sedan kan hålla i sig från några sekunder till några minuter. Det är lite obehagligt!
  • skruttan55
    liinaH skrev 2015-04-30 14:06:10 följande:

Jag vet att det finns den 'magiska v12' men tror att jag har läst eller hört att v7 är också en 'magisk vecka' då hjärtat förhoppningsvis har börjat ticka, och alla livsviktiga organ utvecklas. Stämmer detta? :) kul att ha milstolpar.

Vart har du hört det? Blir nyfiken :)
  • tuuli

Var jätteglad igår för då hade jag inga flytningar längre, men idag har jag fått lite lite rosa flytning på pappret igen och skrek typ från toa. Dammsuger hela internet på info om detta men det enda jag får fram är "det kan vara helt lugnt" eller "det kan vara början på ett missfall". 

Att man inte känner av gravidsymtom ska ju vara ett tydligare tecken då, men mina gravidsymtom har inte varit glasklara från början? Okej är fortfarande väldigt sömnig, men det hade jag väl kunnat vara ändå, och idag har jag haft svinlågt blodtryck, men det kan jag också ha ändå ibland. Gör det ont i brösten? Öhh ja typ lite fast inte alls som i början. Har lite som mensvärk typ, eller det molar lite, och då blir jag ju orolig för det med. Å andra sidan kan det vara växtvärk. Ååååh. 

och eh glad valborg! ;)

• Så vit
    marrann skrev 2015-04-30 16:36:15 följande:
    Jag har också en del "värk" eller vad man ska kalla det för. Det är som på en konstant jämn nivå mest hela tiden, framförallt i korsryggen. Har varit så ända sedan innan jag plussade. Tycker det känns bra, det är nästan det enda gravitidetstecknet jag har förutom ömma bröst.
  • Så vit
    Hemlig78 skrev 2015-04-30 06:48:16 följande:

När satte de in ditt ägg o hur många dagars ägg var det?

Jag satte in 14 april 5 dagars, ägglossning den 8 april

Satte in ett 5-dagars den 15 april. Men du borde ju egentligen vara en dag före mig då? Har du kollat på typ http://www.ivf.ca/fet5dayduedate.php
  • Mera76

Idag pratade jag med BM på tfn. Är så orolig över mattjobbet jag har. Har just börjat jobba igen efter föräldraledighet. Hade komplikationer med förra grav som jag helt o fullt håller nattarbetet ansvarigt. Jag hade lovat mig sj att säga ifrån på jobbet om jag skulle bli gravid igen, men nu är det så retfullt för jag råkade bli gravid nu PRECIS när jag börjat o har lovat att lösa sommarschemat :/ tänker på detta hela tiden o blir tokig snart! Känns som ett dilemma. Har ett läkarbesök 20/5 då jag är i 9+6. BM tyckte att jag kunde ta upp min oro då och även göra ett extra UL innan det ordinarie för att se att allt ser bra ut. Ska in o jobba i natt, nu 2 nätter. Vill inte, men har bestämt mig för att bita ihop fram t 30/5 iaf. Vet samtidigt att dagtidsarbetet är mer fysiskt tungt på sjukhuset o helst vill jag vara sjukskriven i början så jag slipper oroa mig, eller ta tillbaka föräldraledigt för det finns dagar kvar. Antar att man ändå inte får bli fl förrän 2 månader fram?!

• gabspo
    troomtre skrev 2015-04-30 14:22:44 följande:

Ja det hade vi inte förväntat oss så det var himla kul, kom som en överraskning, så nu ska jag njuta av att jag är gravid :) Okej, då är vi väldigt nära varandra i dagar. Hoppas dagarna går fort så du får komma på ditt VUL :)

En fin överraskning tycker jag :) Njut! Ja det är vi verkligen, du är tre dagar före mig :D Tack! Jag hoppas också det :)
Svar på tråden BF slutet av december :)