• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • FemFemton

Har svårt att slappna av. Är så rädd att samma sak som hände i januari (ma i vecka 13-14) ska hända igen. Har ju redan fyra barn och den femte graviditeten är första som misslyckats men jag tänker på det hela tiden.

Är SÅ rädd, för att det som aldrig kunde hända mig bevisligen kan det. Nu har jag fått för mig att jag blivit för gammal/fött för många barn/har fel på livmodern etc etc och att det inte blir något denna gången heller... Plussade sent jämfört med de andra gångerna också. Ja jag överanalyserar allt och känner mig bara ledsen... Vill ha ett tidigt ultraljud asap för att stilla min ångest :(

• Yllesockan

Beräknad förlossning den 27:e december, tror jag . Eller däromkring i allafall . 4 veckor sedan barnet blev till, 6 veckor efter senaste menstruationen.

• Hemlig78
    marrann skrev 2015-05-01 11:23:30 följande:
    Hej ja de finns de. Skicka PM till jezzyca95 här på familjeliv:)
    Hittar inte o får ing svar.
    Är det nån som kan skicka pm till mig så jag kan svara så jag kan bli inlagd på facebook :)
  • tuuli

Tror jag har börjat må illa (v 6+4), men det kommer på kvällen, inte på morgonen. Det var precis likadant igår vid den här tiden, men jag trodde att det hade att göra med en korv jag åt vid valborgsbrasan - iofs tyckte jag korvkiosken luktade helt infernaliskt illa av sur mjölk också. Mådde också illa av min sambos parfym. Nu när jag mår exakt likadant idag och åt kl 16, så tänker jag att det mer är en gravidgrej. Inte så att jag direkt vill spy men det känns som en klump i halsen. 

På morgonen och dagarna bryr jag mig inte alls om lukter och mår inte illa. 

Är lite glad ändå eftersom jag oroar mig för rosa flytningar. Skönt att ha nåt gravidsymtom. 

• troomtre

Ja väntan är det värsta.. Man vill bara snabbspola och vara där nu ??

Mallanmillis skrev 2015-04-30 23:29:17 följande:

Jag är i v 6 (5+1) så VUL i slutet av maj känns låååångt borta.

• Annaba88

Ååh, och jag som oroade mig för att jag hade så lite symptom i början. Nu har jag endera växtvärk så att jag helst bara ligger stilla och vilar eller så mår jag riktigt illa. Tidigare hjälpte att äta nåt smått och att minska på kaffe och annat som gjorde mig illamående. Nu hjälper inget :(

• skt1982

Jag lever på vindruvor och näringsdrycker från Apoteket... Kräkts en gång men illamående i stort sett hela tiden. 5+3 idag och jag på väg att bli tokig på måendet....

• strawberri

Jag får mer o mer symtom. Växtvärk mest på nätterna. Vaknar av att det gör sjuhelsikes ont i svanken. Mår illa hela dagarna i princip och har konstig smak i munnen. Inte spytt än Tack o lov men fy vad det är jobbigt att må illa :S har glömt hur det va med sonen hehe!

• tuuli

Idag blödde jag färskt rött blod. :( Hela pappret fullt. Vaknade kl 06 och det kändes liksom lite för vått. Grinade lite. Sen under dan har det blött litegrann, inte en binda full på långa vägar utan som sista dan på mensen, ett par droppar, kanske en tesked. Valde att inte lägga hela dan på att noja över något som ingen kan göra något åt ändå, och åkte på bilutflykt. Mådde lite illa hela dan, som åksjuka, men jag blir inte åksjuk normalt. Nu mår jag mer illa på kvällen, precis som igår och i förrgår. Väntar till imorgon med att ringa BM och höra vad hon tycker. 

Svar på tråden BF slutet av december :)