• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • Pyret 85

Jag jobbar p förskola med de allra yngsta barnen och det blir en hel del lyft fast att jag försöker undvika det. 

Mitt illamående har kommit tillbaka efter att ha varit borta flera dagar. Inte kräkt men det ligger och lurar i halsen. Ingen angenäm känsla...

• Så vit
    Mallanmillis skrev 2015-05-03 09:17:19 följande:

Läste i en Annan tråd att vissa blivit avrådda att ha sex förens efter v.12? Har aldrig hört detta men blev såklart nojig efter jag läst det. Kan det verkligen stämma att det kan vara farligt? Vill så gärna mysa med min sambo.

Ja det gäller väl bara de som har större risk för missfall, som personer som har haft upprepade missfall och så. Vid en normal graviditet spelar det nog ingen roll.
  • Lizzie09
    Mallanmillis skrev 2015-05-03 15:28:23 följande:

Vad jobbar ni med? Har ni en stressad arbetsmiljö?

Själv jobbar jag som Sjuksköterska på medicin.

Vet ni hur tunga lyft nu i början påverkar graviditeten? Ökad risk för missfall?

Jag jobbar som undersköterska, så det är många tunga lyft och stressad arbetsmiljö :/ Känner redan att det är rätt jobbigt och vet inte riktigt hur hösten kommer gå
  • tuuli

Tack för omtanken allihop, jag är lite orolig förstås för att det har blött, men dagen därpå var det bara några droppar brunt slem (ursäkta för info) och idag har jag bara haft ett par, tre bruna prickar på trosskyddet. Så det kanske inte var nåt. Jag ringer på måndag och frågar iaf, lika bra. 

Jag har börjat må illa på eftermiddagarna/kvällarna och efter en veckas frånvaro har mina EXTREMT kliande bröstvårtor kommit tillbaka, helt sjukt jobbigt. Smörjer med rent kokosfett och det hjälper hyfsat. Det ser ju inte klokt ut när man dyker ner i behån och rafsar som en besatt. Tur jag jobbar hemifrån så bara min sambo behöver se det för det mesta! 

Berättar ni om flytningar och symtom för era partners? Det tar emot lite för mig, men jag gör det för att han känner sig mer delaktig då - jag måste ju uppleva det (plus oron) så jag tänker att han får lov att göra det också. När han vet vad som händer i kroppen så googlar han också loss på olika sidor och det verkar lugna ner oss båda att leta information. Jag vet att det är stressande för vissa att leta för mycket på internet men jag tycker att det är skönt, så att jag vet så mycket som möjligt om vad jag kan förvänta mig. 

Mitt jobb innebär inga som helst tunga lyft, jag är översättare. Att lyfta mig själv från soffan är väl det tyngsta i så fall. :P 

• Mera76

Jobbar som sjuksköterska på infektion. På mitt jobb får vi ju gå hem 2 månader före beräkn förlossning då de säger att det är mer riskigt där i slutet av grav då man är tung. De räknar inte med risker i början. Däremot är det flera på mitt jobb som haft missfall och andra bekymmer. Själv fick jag ett barn med ett huvud som sackade efter i magen, vilket jag beskyller miljön på jobbet för. Pga att vi hanterar så mycket olika antibiotika som man står o andas in och vi utsätts för massa olika infektioner o sjukdomar. Denna gång har jag livat mig sj att hålla mig borta från det. Så jag har mailat min chef i helgen. Får se nästa v hur det tas emot!! Känns lite sådär...

• Skånetjej01

Jag jobbar på förskola med de små barnen, så det blir ju rätt mkt tunga lyft även om man försöker undvika. O värre blir det ju efter sommaren när man får nya barn o oftast yngre.

• FemFemton

Jobbar också med småbarn på förskola :)

• gabspo

Kul att så många jobbar på förskola! Jag pluggar till förskollärare och har jobbat en del som barnskötare och resurs på förskola innan :)

Idag har jag verkligen känt mig gravid. Huvudvärk hela dagen och när min man kom hem bröt jag ut i tårar för att jag saknat honom så mycket under dagen. Har haft svagt illamående i ett par dagar nu men ikväll kändes det som jag skulle spy så jag sprang och hämtade en hink (ingen spya än tack och lov). Lukter gör mig väldigt illamående också...

• Skånetjej01

Det är helt sjukt men jag börjar få riktig gravid mage. Förra gången så tog det sjukt lång tid innan det syntes men har jag kula. Idag fick jag sätta gummiband i byxorna för o kunna ha de på mig. Är det bara jag som har detta bekymmer?

Svar på tråden BF slutet av december :)