• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • tuuli

Barnmorskan var inte orolig över att jag blött, inte ens över klarrött blod eftersom det gick över så snabbt, så jag tror att jag avvaktar och ser hur det känns sen. Just nu känns det ganska lugnt och om jag blir mer orolig så finns ju alltid möjligheten att testa på KK. 

• Pyret 85

Har fått tid till vul den 26/5 kommer då vara i v.8+5 känns som en evighet dit.

• Pyret 85

För övrigt är mitt illamående tillbaka. Kräkt en gång hemma imorse och en gång på jobbet innan lunch. Men det stör mig inte när det kommer och en försvinner efter att jag kräkt och håller sig borta till nästa gång jag behöver kräkas. Tröttheten känns inte så farlig idag.

• skruttan55

Här har ni en som hade sån trötthet och illamående att jag fick sjukanmäla mig i morse (6+4) + att jag spydde och var skakis. Håll tummarna på att jag på benen imorgon igen. Hur hittar jag till Facebook gruppen? Gillar inte riktigt att skriva här egentligen.

• Bazziebus

undrar oxå hur man hittar till facebook gruppen? man är ju på fejjan oftare än här =)

• liinaH

Annars kan man kanske göra en Facebook grupp med folk från denna tråden? Lite mindre än dom andra, plus att vi ligger samma i tiden ? :)

• Bazziebus
    liinaH skrev 2015-05-04 13:31:03 följande:

Annars kan man kanske göra en Facebook grupp med folk från denna tråden? Lite mindre än dom andra, plus att vi ligger samma i tiden ? :)

Låter som en bra ide =)
  • ninaemilia

Ny här men tänkte hoppa in. Plussade igår och är i vecka 7, tror jag. Bf 27/12 enligt mina egna beräkningar. Har lång menscykel, ca 40 dagar, så det tog lite tid innan jag registrerade ...

Det är första barnet och jag är gift med en dansk kille som är störtglad. Lite orolig faktiskt för att barnet ska födas i december, min mamma ville inte att jag skulle få ett barn sent på året då hon tror att de får svårare att hänga med i skolan (min bror är född på nobeldagen). Men hoppsan så kan det gå! Ska berätta för dem i helgen så hoppas hon kan lägga den oron åt sidan för annars lär det smitta av sig!!

Hej till er alla och grattis! Ska bli spännande att följa med ...

• Mallanmillis
    liinaH skrev 2015-05-04 13:31:03 följande:

En bra ide :)
  • Mallanmillis
    ninaemilia skrev 2015-05-04 13:51:08 följande:

Ny här men tänkte hoppa in. Plussade igår och är i vecka 7, tror jag. Bf 27/12 enligt mina egna beräkningar. Har lång menscykel, ca 40 dagar, så det tog lite tid innan jag registrerade ...

Det är första barnet och jag är gift med en dansk kille som är störtglad. Lite orolig faktiskt för att barnet ska födas i december, min mamma ville inte att jag skulle få ett barn sent på året då hon tror att de får svårare att hänga med i skolan (min bror är född på nobeldagen). Men hoppsan så kan det gå! Ska berätta för dem i helgen så hoppas hon kan lägga den oron åt sidan för annars lär det smitta av sig!!

Hej till er alla och grattis! Ska bli spännande att följa med ...

Grattis till plusset och välkommen hit :)

Håller med ska bli spännande att följa alla :)
Svar på tråden BF slutet av december :)