• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • DrDonna
    Pyret 85 skrev 2015-05-04 17:07:18 följande:

Jag stannar på FL tills jag outat graviditeten. Man vet ju aldrig vem av er man känner i verkligheten

För övrigt så har kräkningarna fortsatt under dagen. Fick rusa till toa på jobbet nån timme efter lunch för att kaskadkräkas. Och fick skynda mig in genom dörren nu när jag kom hem för att kräka. Hann inte ens ta av mig skor och jacka  

Nä fyyy, stackarn! Jag hade det så förra grav men nu klarar jag mig med o äta 1 gång i timman bara (än så länge) hoppas du slipper må illa så länge till iaf! 
  • Pyret 85
    DrDonna skrev 2015-05-04 20:39:24 följande:
    Nä fyyy, stackarn! Jag hade det så förra grav men nu klarar jag mig med o äta 1 gång i timman bara (än så länge) hoppas du slipper må illa så länge till iaf! 
    Det var likadant med sonen. Kräktes flera gånger om dagen från ca v.7 tills han föddes. Men det störde mig inte.
  • Skånetjej01
    Så vit skrev 2015-05-04 20:34:32 följande:

Jag har ju inte så jättemycket symtom och ska väl egentligen vara tacksam för det för jag slipper gärna illamående. Jag har bara ömma bröst och lite molvärk, och så att mensen inte kommer så klart. Jag tog tester i typ en vecka efter att vi plussade och alla har visat positivt. Men nu har jag börjat fundera på att tänk om det inte finns nånting där och tänk om jag inte alls är gravid! Jag vet att det bara är jag som är nojig, men jag skulle gärna ha något litet illamående bara för att kunna vara mer säker. Tänk om jag går på inskrivning och jag egentligen inte är gravid och vi ser det på ultraljudet! Förvånad

Så kände jag med för bara några dagar sen. Jag kände inte heller så mkt o tänkte att jag ska nog köpa ett grav test. Men idag har jag mått väldigt illa, så det kommer kanske till dig med. Vilken vecka är du i?
  • Fiiaaa

Alltså illamåendet! Det blir bara värre och värre. Har precis varit uppe för en kräkfest. Tur att det var sovmorgon idag (ska till bm vid 10). Och det går liksom inte över. Förra gången jag var gravid spydde jag också på morgnarna, men sen försvann illamåendet mer eller mindre. Nu håller det på hela dagarna. Kräktes på jobbet igår. Måste försöka få tag på nån medecin. V 8 här, förra gången var det värst runt v 9-10, men satt i ända till v 15. Suck!

• Bazziebus

Illamåendet verkar precis slagit till här med samtidigt som världens förkylning =(

Med förra flickan (9 år sen) mådde jag illa ngn period men kan inte minnas att jag kräktes, just nu mår jag illa om jag inte äter ofta och man vill ju kanske inte äta jämt, men ett tips är att ta ngn hård karamell, kan man ju suga på ett tag i munnen,
    funkade för att dämpa illamåendet för mig om jag var iväg på jobbet och liknande.

• DrDonna
    Pyret 85 skrev 2015-05-04 20:58:49 följande:
    Det var likadant med sonen. Kräktes flera gånger om dagen från ca v.7 tills han föddes. Men det störde mig inte.
    Mår du inte illa då?

Kräkas är väl inte det värsta men att må så sjukt illa så det inte går o göra nåt annat i princip, det är jag rädd för :(
  • FiiaN

Tänkte hänga på här :)

Plussade imorse och jag skakar ännu. Detta är helt nytt för både mig och min sambo. Är i vecka  7 (6+5). Känns konstigt att hoppa in i en gravid-tråd :) Men efterlängtat <3

• ninaemilia

Jag har ju inte så jättemycket symtom och ska väl egentligen vara tacksam för det för jag slipper gärna illamående. Jag har bara ömma bröst och lite molvärk, och så att mensen inte kommer så klart. Jag tog tester i typ en vecka efter att vi plussade och alla har visat positivt. Men nu har jag börjat fundera på att tänk om det inte finns nånting där och tänk om jag inte alls är gravid! Jag vet att det bara är jag som är nojig, men jag skulle gärna ha något litet illamående bara för att kunna vara mer säker. Tänk om jag går på inskrivning och jag egentligen inte är gravid och vi ser det på ultraljudet! Förvånad

Samma för mig! Känner knappt av brösten heller. Jag säger till mig själv att jag skulle ha blödit om jag inte var gravid ... tålamod! :)
  • FiiaN

Oj vad jag kände igen mig i det du skrev! Vilka tankar man har!
  • skt1982

Mår inte alls bra.... Kräks konstant o fick dropp igår. Vet inte hur länge jag orkar......

Svar på tråden BF slutet av december :)