• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • Mutter80

Hej alla. Här är en som plussade 27 april o om ja räknar rätt med mens o så så ska ja ha runt den 12 december, detta är mitt 5:e barn o vi e glada jag o min man eftersom de är hans första o vi har försökt i 2 år. Har ju PCO o kraftig övervikt så chanserna har vi fattat va nästintill 0 procent, men ÄNTLIGEN är man gravid, testet ggr 3 var svaaaagt positiva men gravid är vi. Har inte läst hela tråden men hoppas de e okej om man hakar på!

• Sickan15
    ninaemilia skrev 2015-05-04 13:51:08 följande:

Ny här men tänkte hoppa in. Plussade igår och är i vecka 7, tror jag. Bf 27/12 enligt mina egna beräkningar. Har lång menscykel, ca 40 dagar, så det tog lite tid innan jag registrerade ...

Det är första barnet och jag är gift med en dansk kille som är störtglad. Lite orolig faktiskt för att barnet ska födas i december, min mamma ville inte att jag skulle få ett barn sent på året då hon tror att de får svårare att hänga med i skolan (min bror är född på nobeldagen). Men hoppsan så kan det gå! Ska berätta för dem i helgen så hoppas hon kan lägga den oron åt sidan för annars lär det smitta av sig!!

Hej till er alla och grattis! Ska bli spännande att följa med ...

Grattis! Vad kul, jag är beräknad 27 december! :) hoppas verkligen vi alla blir blivande mammor!
  • Sickan15

Ska på inskrivningsmöte den 22/5 ska sambon vara med eller räcker det med lilla mig? :)

• Pyret 85
    Sickan15 skrev 2015-05-04 18:24:39 följande:

Ska på inskrivningsmöte den 22/5 ska sambon vara med eller räcker det med lilla mig? :)

Denna gången kommer inte sambon vara med mer än när jag gör UL.
  • gabspo

Där jag bor brukar de vilja ha med partnern på inskrivningssamtalet just för att vissa frågor är till båda :) Jag tog med min man första gången men inte andra. Gör det som känns bäst för dig/er :)
  • Lizzie09

Här kommer sambon att följa med på inskrivningen :)
  • maddegg

Så kul med såna här trådar för mig som väntar första barn :)

24 år gravid i v.6.

Ska träffa BM på onsdag.

Världens illmående, någon som har erfarenhet av det?

• Tesen83

Hej hoppar in här. 

Väntar nr 2 den 20/12. Vore jätte kul att följas åt.

• Så vit

Jag har ju inte så jättemycket symtom och ska väl egentligen vara tacksam för det för jag slipper gärna illamående. Jag har bara ömma bröst och lite molvärk, och så att mensen inte kommer så klart. Jag tog tester i typ en vecka efter att vi plussade och alla har visat positivt. Men nu har jag börjat fundera på att tänk om det inte finns nånting där och tänk om jag inte alls är gravid! Jag vet att det bara är jag som är nojig, men jag skulle gärna ha något litet illamående bara för att kunna vara mer säker. Tänk om jag går på inskrivning och jag egentligen inte är gravid och vi ser det på ultraljudet! Förvånad

• Så vit
    Mera76 skrev 2015-05-04 16:36:18 följande:

Usch, känns som målet blir värre o värre. Ligger i sängen o hoppas men tror tyvärr det är ett missfall. Vill bara att det ska bli tisdag nu så jag får kontakta MVC.

Usch vad tråkigt! Håller tummarna för att det bara är en blödning och inget annat!!
Svar på tråden BF slutet av december :)