• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • Pyret 85
    DrDonna skrev 2015-05-05 07:37:58 följande:
    Mår du inte illa då?

Kräkas är väl inte det värsta men att må så sjukt illa så det inte går o göra nåt annat i princip, det är jag rädd för :(
    Jag mår oftast bara illa en liten stund/precis när jag behöver kräkas.
  • liinaH

Jag är nästan konstant hungrig. Och kommer nästan till det stadiet att jag blir illamående om jag inte får äta. Har ätit 5 mackor under dagen ( sen klockan 11) plus middag och känner mig fortfarande inte mätt. Jag väger 58kg och har ju läst att man inte ska äta för två, utan det räcker med en extra frukt om dagen. Men jag klarar mig inte på det. Hur mycket är det 'okej' att äta?

• Så vit
    liinaH skrev 2015-05-05 18:55:46 följande:

Jag är nästan konstant hungrig. Och kommer nästan till det stadiet att jag blir illamående om jag inte får äta. Har ätit 5 mackor under dagen ( sen klockan 11) plus middag och känner mig fortfarande inte mätt. Jag väger 58kg och har ju läst att man inte ska äta för två, utan det räcker med en extra frukt om dagen. Men jag klarar mig inte på det. Hur mycket är det 'okej' att äta?

Det de säger är väl att man behöver egentligen inte mer kalorier, utan mer näring. Och nu är bebisen bara en liten ärta, så den kräver nästan ingenting. Fem smörgåsar är inte jättenyttigt, försök välja nyttiga alternativ om du måste äta, tex morötter som snacks eller liknande. Glad
  • Så vit
    Mallanmillis skrev 2015-05-05 12:46:42 följande:
    Känner igen mig i det du skriver. Mår relativt bra är bara vääldigt trött och lite lite molvärk ibland. Ska väl såklart vara glad för det men blir ändå orolig över att ngt är fel bara för det. Ändå om det kanske inte är det. Ska göra UL den 29/5 så det är en evighet tills dess.
    liinaH skrev 2015-05-05 13:38:44 följande:
    Skönt att höra att fler mår 'bra' jag har bokat in ett UL tills den 17e , längtar som bara den! Förhoppningsvis kan man kanske slappna av lite mer efter! :)
    Maliqi skrev 2015-05-05 13:44:21 följande:
    Hej. Jag har inga symptom alls. Är också orolig att det kanske inte alls finns något foster

Gött att det inte bara är jag som känner mig lite tokig då! Jag har ju egentligen symtom molvärk och ömma bröst. Men de känns inte så farliga, så där som man tror att man "ska" känna när man är gravid!
  • Skånetjej01

Jag har samma problem jag väger ungefär lila mkt som du gör. Jag kan också äta jätte mkt o gör jag inte det så mår jag illa.
  • DrDonna
    Skånetjej01 skrev 2015-05-05 19:57:10 följande:
    Jag har samma problem jag väger ungefär lila mkt som du gör. Jag kan också äta jätte mkt o gör jag inte det så mår jag illa.
    Jag väger betydligt mer (typ 80) gick upp 30 kg förra grav o har lovat mig själv o inte göra det igen men behöver äta varje timme! o då mår jag rätt illa ändå, fast det blir bättre om jag äter, så jag har snacks med morotsstavar, torkade aprikoser, bladspenat o grillad aubergine o paprika, kommer säkert på fler grejjer efterhand för blir lätt trött på att det blir för enformigt :) utöver det äter jag ju frukost, mellanmål, lunch, middag och kvällsmål men försöker att utöka på grönsakerna istället för kolhydraterna =) får se om jag lyckas! 
  • Skånetjej01
    DrDonna skrev 2015-05-05 21:22:47 följande:
    Jag väger betydligt mer (typ 80) gick upp 30 kg förra grav o har lovat mig själv o inte göra det igen men behöver äta varje timme! o då mår jag rätt illa ändå, fast det blir bättre om jag äter, så jag har snacks med morotsstavar, torkade aprikoser, bladspenat o grillad aubergine o paprika, kommer säkert på fler grejjer efterhand för blir lätt trött på att det blir för enformigt :) utöver det äter jag ju frukost, mellanmål, lunch, middag och kvällsmål men försöker att utöka på grönsakerna istället för kolhydraterna =) får se om jag lyckas! 
    Jag va lika hungrig förra graviditeten, då gick jag upp 15 kg. Efter förlossningen i augusti hade jag 5 kg kvar som jag hade gått ner i dec bara genom o gå. Men jag blir lite orolig att det blir raka motsatsen denna gången.
  • strawberri
    Mallanmillis skrev 2015-05-05 14:34:47 följande:

Vilken vecka är du i? :)

Enligt mina beräkningar 6+4 så kanske inte syns så mycket på vul :S
  • strawberri
    Sickan15 skrev 2015-05-05 15:36:13 följande:

Jag är också illamånde , konstant!

Har testat sea armband och postafen men inte hjälpt, blir bara trött av postafen. Nu tipsade barnmorskan om ingefärskapslar samt b6 tabletter. Så hoppas på det! :)

Usch vet precis hur du har det :( jaså ingefärskapslar? Kanske skulle prova det jag med! Igårkväll fick jag springa o kräkas första gången :(
  • Bazziebus

Samma problem här! Måste äta för att inte må illa. är 6+3 nu och redan ökat två kg (startade på 57) och då är det ju inte bebisen utan bara gått upp för jag ätit så mycket =P Tävlar i monté med (travlopp under sadel) och där måste vi väga oss före och efter loppet så inte så kul när alla ser hur man går upp mer o mer, mina konkurrenter lär nog misstänka snart, hade tänkt rida ett litet tag till så vill inte gå upp för mkt, gick upp 27 kg med förra tjejjen och hon vägde ändå bara 3000 g när hon kom ut =P, brukar springa innan men har problem med ett knä så jag försöker gå många promenader för att hålla det lite i schack.
Svar på tråden BF slutet av december :)