• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • Så vit
    bellamijo skrev 2015-05-06 16:32:29 följande:

Känner igen det där med illamåendet. Mår illa konstant. Inte sugen på mat, men ashungrig hela hela tiden. Känns som att jag redan blivit jättestor. Bah! Och tröttheten ska vi inte snacka om. Går jättebra när man ska jobba, eller inte.

Vi har ett vilorum på mitt jobb som egentligen ingen använder. Men det kommer väldigt väl till pass för mig nu . Har ett kontorsjobb där man ibland sitter på en hel del möten och kan även vara utanför kontoret på möten, så jag sköter mitt eget arbete och det är ingen annan som märker om jag försvinner en stund. Skulle det vara så att någon börjar undra ändå, så tänker jag att då säger jag faktiskt till chefen att jag är gravid, så att hon får lite förståelse till varför jag måste vara borta en del på dagen ibland.
  • Mejeriansvarig

Plussade i lördags men jag har ingen aning om vilken vecka jag är i. Har haft väldigt oregelbunden mens så får lita på det digitala svaret tillsvidare. typ 5+0. Detta blir mitt tredje barn och min mans andra. Ska bli kul att följas åt :)

• strawberri

Va kul! Då får vi nästan samtidigt om man inte går över tiden vill säga... med sonen gick jag över 6 dagar :) hoppas iofs liiiite att jag går över så benen föds i januari ist för 27 dec ????

Pyret 85 skrev 2015-05-06 18:45:49 följande:

åh spännande. Då är vi nästan lika långt. Jag är i 5+6 idag.

• Pyret 85
    strawberri skrev 2015-05-06 22:52:03 följande:

Va kul! Då får vi nästan samtidigt om man inte går över tiden vill säga... med sonen gick jag över 6 dagar :) hoppas iofs liiiite att jag går över så benen föds i januari ist för 27 dec ????

min son kom 16 dagar tidigare och det får denna gärna också göra annars kan hen gott vänta till januari. Är beräknad 30 dec.
  • DrDonna

Jag blir lite tossig på det här räknandet. Enligt SM är det beräknat till 24/12, enligt ÄL (jag har 33 dagars cykel) 27/12 och enligt barnmorskan 23/12 (hur tusan hon fick det till det!? hon använde nåt datorprogram o inte den klassiska snurran...)
    Jag litar mest på ÄL-datumet, men det ska bli skönt o få bli daterad med ulj sen.

Gick över o blev igångsatt förra grav så chansen är stor att det blir en 2016-bäbis, men jag hatar att vänta ;)

• Sickan15

Var och kollade med vul idag är i vecka 7 , och såg en liten böna med ett hjärta som pickade och navelsträngen, det är ju helt fantastiskt! ????

• Mallanmillis
    Sickan15 skrev 2015-05-07 16:31:54 följande:

Var och kollade med vul idag är i vecka 7 , och såg en liten böna med ett hjärta som pickade och navelsträngen, det är ju helt fantastiskt! ????

Åh va härligt :) ska först görs UL den 29/5 så en evighet tills dess.
  • Pyret 85
    Mallanmillis skrev 2015-05-07 16:58:29 följande:
    Åh va härligt :) ska först görs UL den 29/5 så en evighet tills dess.
    Åh ja jag ska göra 26/5 och känner precis som du att det är en hel evighet dit.
  • DrDonna

Jag har lite smärtor vid vänster äggstock ungefär, är lite orolig att det ska vara ett x, har inte ulj (kub) förrän 17 juni men om det är x kommer det ju börja göra ont o blöda långt innan dess... är nog bara obefogad oro men tänkte skriva av mig lite här så kanske det känns bättre :) är 6+4 (ungefär).

• Tamses
    DrDonna skrev 2015-05-07 17:27:47 följande:

Jag har lite smärtor vid vänster äggstock ungefär, är lite orolig att det ska vara ett x, har inte ulj (kub) förrän 17 juni men om det är x kommer det ju börja göra ont o blöda långt innan dess... är nog bara obefogad oro men tänkte skriva av mig lite här så kanske det känns bättre :) är 6+4 (ungefär).

Vad är x för något? Tror inte det är någon fara dock, har för mig jag hade ont där med sonen också! :)
Svar på tråden BF slutet av december :)