• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • Skånetjej01
    Maliqi skrev 2015-05-08 00:51:46 följande:

Fick en liten blödning igår kväll. Idag har jag haft mens liknande och nu mot kvällen såg jag en klump blod i toastolen. Förmodar att det är ett missfall. Har inte haft ont och inte mer blod än vanlig mens. Buh tråkigt mitt andra missfall som båda slutade i veck 9+. Behöver man uppsöka blödningsmotagningen på KK ??

Beklagar!!! Stor kram
  • BowserSchnauzer
    Maliqi skrev 2015-05-08 00:51:46 följande:

Fick en liten blödning igår kväll. Idag har jag haft mens liknande och nu mot kvällen såg jag en klump blod i toastolen. Förmodar att det är ett missfall. Har inte haft ont och inte mer blod än vanlig mens. Buh tråkigt mitt andra missfall som båda slutade i veck 9+. Behöver man uppsöka blödningsmotagningen på KK ??

Jag tycker absolut du ska uppsöka, åtminstone ringa till KK och fråga om det behövs en kontroll. Tror att de kan tänka sig att kolla så att det inte finns rester kvar om det nu är ett mf - om inte annat kan det säkert vara skönt att få bekräftat om det verkligen är ett missfall. Du gör givetvis som du vill men ingen tycker du är konstig som här av dig för en sån här sak i v9. Ta hand om dig och berätta gärna hur det går. Styrkekram!
  • Mallanmillis
    neo3 skrev 2015-05-07 23:02:34 följande:

Lite nyfiken på er som redan gjort vul. Finns det anledning eller bara av nyfikenhet?!

Där jag bor finns inga möjligheter till nåt tidigare än att göra kub i v 12. Möjligtvis om det fanns nån medicinsk anledning annars helt kört. Inget man kan betala extra för heller för att få göra.

Förstått att det kan se lite olika ut över landet.

Vi kommer göra två UL minst innan RUL. Då man upptäckte ett MA vid vårt RUL när jag var i vecka 19 nu i julas.
  • Mallanmillis

Ringt och ombokat VUL till den 21/5 istället för den 29. I alla fall 1 vecka tidigare men ändå långt dit.

• strawberri

Jag gjorde vul pga att stilla min oro då jag hade ett MA i oktober 2013 som vi försökte få ut med först cytotec tabletter, blödde stora klumpar hemma efter jag tagit 8 tabletter under en dag. Sedan på återkollen fanns massa vätska och graviditets rester kvar jag jag fick akut opereras för att inte få en infektion i livmodern. Därför livade min kurator mig ett tidigt vul så jag kunde lugna mig lite. Vill verkligen inte gå igenom detta igen :( nu vet jag ju att gränsen är vid v12 men jag har iaf fått se att det sitter rätt och ett litet hjärta slå.

Lite nyfiken på er som redan gjort vul. Finns det anledning eller bara av nyfikenhet?!

Där jag bor finns inga möjligheter till nåt tidigare än att göra kub i v 12. Möjligtvis om det fanns nån medicinsk anledning annars helt kört. Inget man kan betala extra för heller för att få göra.

• Så vit

Vi har inte gjort vårt VUL än, men ska göra det i v 9. Vi gör det därför att vi har gjort IVF, och då gör man alltid ett tidigt ultraljud för att kolla så att allt är bra.
  • DrDonna
    Mallanmillis skrev 2015-05-10 17:28:50 följande:

Hur mår alla?

Rätt pissigt, illamående större delen av dagen, det hjälper o äta men mår illa av tanken på mat, min man är också på dåligt humör så där finns ingen tröst o få. Tentaplugg, långa skoldagar, renoveringar hemma på g och min man tycker jag får skylla mig själv för att jag vill ha barn o renovera o bli klar med utbildningen o att jag bara sitter o tycker synd om mig själv, men det är ju synd om mig ;D Nåja, det reder sig nog :) Sitter o finurlar om det kan va en flicka eller pojke, kan man se kön i v. 13+ (då jag har KUB-ulj)? 
  • DrDonna
    Mallanmillis skrev 2015-05-10 17:28:50 följande:

Hur mår alla?

Hur har du det själv? 
  • strawberri

Jag mår skit! Mår illa hela dagarna, svullen som f*n hela magen, växtvärk, extrem saliv produktion som jag antar kommer pga illamåendet? , trött, orkeslös, svullna onda bröst och en massa mer... HOPPAS det släpper efter v 12! Nån mer som ligger i sängen hela dagarna i princip? Känner mig helt värdelös att jag mår såhär. Har en treåring som behöver min tid med :(

Svar på tråden BF slutet av december :)