• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • Mallanmillis
    DrDonna skrev 2015-05-10 18:26:35 följande:
    Hur har du det själv? 
    Har inga stora besvär av illamående direkt men har lite illamående främst på morgonen och har då även lätt för kväljningar. Annars är jag väldigt trött, tätare toabesök och har molvärk. Mycket oro och är väldigt rädd för missfall eller att det ska vara ngt som är fel vid Vul.

Undrar också om man kan se kön vid v.13-14??? Någon som vet.
  • Tamses
    Mallanmillis skrev 2015-05-10 19:20:12 följande:

Har inga stora besvär av illamående direkt men har lite illamående främst på morgonen och har då även lätt för kväljningar. Annars är jag väldigt trött, tätare toabesök och har molvärk. Mycket oro och är väldigt rädd för missfall eller att det ska vara ngt som är fel vid Vul.

Undrar också om man kan se kön vid v.13-14??? Någon som vet.

Det verkar så. Följer många utländska mammor som fått reda på kön då, nog inte lika vanligt att man försöker titta då här i sverige. Men såg även att sindy i gravid vecka för vecka på Youtube fick reda på det i samband med kub så omöjligt är det nog inte!
  • Mallanmillis
    Tamses skrev 2015-05-10 19:34:25 följande:
    Det verkar så. Följer många utländska mammor som fått reda på kön då, nog inte lika vanligt att man försöker titta då här i sverige. Men såg även att sindy i gravid vecka för vecka på Youtube fick reda på det i samband med kub så omöjligt är det nog inte!
    Lite spännande då om man kan se något :)
  • Pyret 85
    Mallanmillis skrev 2015-05-10 17:28:50 följande:

Hur mår alla?

Har kräkts mycket i helgen. Har idag haft ilningar där nere.
  • Så vit

Jag mår fortfarande bra också. Fortfarande bara ömma bröst och lite växtvärk, sen är jag ju jättetrött också till och från. Men inget illamående eller så fortfarande. Är i v. 6 +2 idag.

• Mallanmillis
    Så vit skrev 2015-05-10 20:22:06 följande:

Jag mår fortfarande bra också. Fortfarande bara ömma bröst och lite växtvärk, sen är jag ju jättetrött också till och från. Men inget illamående eller så fortfarande. Är i v. 6 +2 idag.

Vi ska nog vara tacksamma att vi mår relativt bra än så länge då. Är i v. 6+4 idag :)
  • Skånetjej01
    strawberri skrev 2015-05-10 18:47:13 följande:

Jag mår skit! Mår illa hela dagarna, svullen som f*n hela magen, växtvärk, extrem saliv produktion som jag antar kommer pga illamåendet? , trött, orkeslös, svullna onda bröst och en massa mer... HOPPAS det släpper efter v 12! Nån mer som ligger i sängen hela dagarna i princip? Känner mig helt värdelös att jag mår såhär. Har en treåring som behöver min tid med :(

Jag har samma problem. Orkar typ inte höra något och har också en treåring hemma som vill hitta på saker. Känns så jobbigt.
  • evigaväntan

33 årig mamma till en dotter på snart nio år.

Väntar barn med en ny man.

Och det blir hans första:)

Beräknad till 24 dec....

Så spännande men samtidigt neröst!

Kul att få följa fler som får en vinterbebis!

• ninaemilia
    Mallanmillis skrev 2015-05-10 17:28:50 följande:

Hur mår alla?

Jag mår fint, eventuellt lite illamående någon dag och molvärk, men annars som vanligt. Fick höra av mamma att hon mådde strålande under sina graviditeter så hoppas jag brås på henne ...
  • ninaemilia
    evigaväntan skrev 2015-05-10 21:35:03 följande:

33 årig mamma till en dotter på snart nio år.

Väntar barn med en ny man.

Och det blir hans första:)

Beräknad till 24 dec....

Så spännande men samtidigt neröst!

Kul att få följa fler som får en vinterbebis!

Julafton! Vad roligt :) Ja det är väntans tider ...
Svar på tråden BF slutet av december :)