• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • Pyret 85
    DrDonna skrev 2015-05-07 17:27:47 följande:

Jag har lite smärtor vid vänster äggstock ungefär, är lite orolig att det ska vara ett x, har inte ulj (kub) förrän 17 juni men om det är x kommer det ju börja göra ont o blöda långt innan dess... är nog bara obefogad oro men tänkte skriva av mig lite här så kanske det känns bättre :) är 6+4 (ungefär).

jag har samma fast på höger sida. Men det är nog inom det normala.
  • Mallanmillis
    Pyret 85 skrev 2015-05-07 17:02:48 följande:
    Åh ja jag ska göra 26/5 och känner precis som du att det är en hel evighet dit.
    Ska ringa till mvc imorgon och kolla om de kan göra VUL tidigare kommer vara i 9+2 när det görs i slutet av maj. Tycker det känns jobbigt att vänta så länge. Skulle vilja göra ett i slutet av v.8 istället. Får se vad de säger. Ska senare göra ett till UL i v.12+6 som är planerat.

Tror jag fått magkatarr med. Börjat må illa till o från mest på morgonen och kvällen när jag lägger mig. Magen känns orolig. Känner mig hungrig hela tiden fast jag inte är sugen. Det gör lite "ont" precis i mitten nedanför/under revbenen. Kände av Kilander bör jag hade magkatarr hösten -13 men svårt att veta om det är det eller bara graviditeten . Känner mig som ett ?
  • DrDonna
    Tamses skrev 2015-05-07 17:52:58 följande:
    Vad är x för något? Tror inte det är någon fara dock, har för mig jag hade ont där med sonen också! :)
    x = extra uterin graviditet, utomkvädes havandeskap
    men det är säkert helt normalt o ha lite smärtor, jag bara nojjar mig :)
  • DrDonna
    Pyret 85 skrev 2015-05-07 17:57:54 följande:
    jag har samma fast på höger sida. Men det är nog inom det normala.
    ja jag tänker så också, annars hade jag nog haft värre symtom!
  • neo3

Lite nyfiken på er som redan gjort vul. Finns det anledning eller bara av nyfikenhet?!

Där jag bor finns inga möjligheter till nåt tidigare än att göra kub i v 12. Möjligtvis om det fanns nån medicinsk anledning annars helt kört. Inget man kan betala extra för heller för att få göra.

Förstått att det kan se lite olika ut över landet.

• Maliqi

Fick en liten blödning igår kväll. Idag har jag haft mens liknande och nu mot kvällen såg jag en klump blod i toastolen. Förmodar att det är ett missfall. Har inte haft ont och inte mer blod än vanlig mens. Buh tråkigt mitt andra missfall som båda slutade i veck 9+. Behöver man uppsöka blödningsmotagningen på KK ??

• Pyret 85
    Maliqi skrev 2015-05-08 00:51:46 följande:

Fick en liten blödning igår kväll. Idag har jag haft mens liknande och nu mot kvällen såg jag en klump blod i toastolen. Förmodar att det är ett missfall. Har inte haft ont och inte mer blod än vanlig mens. Buh tråkigt mitt andra missfall som båda slutade i veck 9+. Behöver man uppsöka blödningsmotagningen på KK ??

Beklagar! Usch så tråkigt. Mitt andra mf kontaktade jag inte gyn, allt kom ut av sig själv. Men eg ska man ju göra det för att vara säker då man kan behöva göra en skrapning. Kram till dig!
  • Fiiaaa
    Maliqi skrev 2015-05-08 00:51:46 följande:

Fy vad tråkigt! Beklagar verkligen! Se till att få det bekräftat av sjukvården så att det blir registrerat. Efter tre missfall har du rätt till utredning. Stor kram <3
  • Sickan15
    neo3 skrev 2015-05-07 23:02:34 följande:

Lite nyfiken på er som redan gjort vul. Finns det anledning eller bara av nyfikenhet?!

Där jag bor finns inga möjligheter till nåt tidigare än att göra kub i v 12. Möjligtvis om det fanns nån medicinsk anledning annars helt kört. Inget man kan betala extra för heller för att få göra.

Förstått att det kan se lite olika ut över landet.

Jag har gjort två vul, första för att jag hade ont i höger äggstock, då ville dom kolla på det direkt för att se så det inte var Utomkvedshavandeskap andra gången nu hade jag blod i flytningarna. Så man kan säga att det är ju inte lätt att njuta av graviditeten när den skrämmer än! ????
  • neo3
    Sickan15 skrev 2015-05-08 07:52:40 följande:

Jag har gjort två vul, första för att jag hade ont i höger äggstock, då ville dom kolla på det direkt för att se så det inte var Utomkvedshavandeskap andra gången nu hade jag blod i flytningarna. Så man kan säga att det är ju inte lätt att njuta av graviditeten när den skrämmer än! ????

Ja det låter inge vidare. Men så bra att du har fått göra vul. Förstår att du är orolig.

Jag mår lite mindre illa nu o det tycker jag är skönt samtidigt som jag då blir orolig är i v 8+4. Det känns lite för tidigt att ge sig.
Svar på tråden BF slutet av december :)