• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • Mallanmillis

Börjat gå väldigt ofta på toaletten nu senaste 3 dagarna.bara Inatt kissat 5-6 ggr tror jag. Men när jag sätter mig på toaletten tar det en liten stund innan det kommer något fastän jag känner mig jättekissinödig.

Är det något farligt med detta? Någon med erfarenhet?

• ninaemilia
    Mallanmillis skrev 2015-05-11 09:31:35 följande:

Börjat gå väldigt ofta på toaletten nu senaste 3 dagarna.bara Inatt kissat 5-6 ggr tror jag. Men när jag sätter mig på toaletten tar det en liten stund innan det kommer något fastän jag känner mig jättekissinödig.

Är det något farligt med detta? Någon med erfarenhet?

Det låter nästan som att du är psykologiskt kissnödig, som jag brukar kalla det. Har haft sådana dagar då jag känner mig kissnödig jämt och ständigt utan att det kommer en droppe. Det går över för mig om jag slutar agera på det, kanske tar en dag. Sedan vet jag inte om det är något farligt, har inte haft någon anledning till oro själv. Har heller inte haft det som gravid.
  • Mallanmillis
    ninaemilia skrev 2015-05-11 12:43:39 följande:
    Det låter nästan som att du är psykologiskt kissnödig, som jag brukar kalla det. Har haft sådana dagar då jag känner mig kissnödig jämt och ständigt utan att det kommer en droppe. Det går över för mig om jag slutar agera på det, kanske tar en dag. Sedan vet jag inte om det är något farligt, har inte haft någon anledning till oro själv. Har heller inte haft det som gravid.
    Ja det kanske det är bara det att varje gång jag kissar så kommer det mycket. Så det är inte det att det inte kommer något för det gör det verkligen. Dricker inte mer än vanligt. Men läste i någon tråd att hormonerna påverkar m.m Nog inget att oroa sig för då :)
  • ninaemilia
    Mallanmillis skrev 2015-05-11 12:53:21 följande:
    Ja det kanske det är bara det att varje gång jag kissar så kommer det mycket. Så det är inte det att det inte kommer något för det gör det verkligen. Dricker inte mer än vanligt. Men läste i någon tråd att hormonerna påverkar m.m Nog inget att oroa sig för då :)
    Jasså såpass! Ja, har läst att frekventa toabesök är vanligt, säkert inget att oroa sig för nej :)
  • strawberri
    Skånetjej01 skrev 2015-05-10 21:31:18 följande:
    Jag har samma problem. Orkar typ inte höra något och har också en treåring hemma som vill hitta på saker. Känns så jobbigt.
    Ja fy, man känner sig som världens sämsta mamma :( Idag på jobbet fick jag stanna bilen o kaskadkräkas :S (jobbar inom hemtjänsten) som tur va var jag ute på landsbygden så ingen såg mig! hehe!
  • Så vit
    Mallanmillis skrev 2015-05-10 20:47:56 följande:
    Vi ska nog vara tacksamma att vi mår relativt bra än så länge då. Är i v. 6+4 idag :)
    Ja jag hoppas att jag slipper illamåendet, hade varit gött! Men så har man ju hört folk som där illamåendet plötsligt slår till i v 8 och så där. Så jag vågar ju ännu inte tro att jag ska klara mig. Men det underlättar iaf att inte må illa och behöva springa in på toa och spy hela tiden nu när jag inte vill säga nånting på jobbet iaf. :D
  • Så vit
    attid89 skrev 2015-05-11 16:51:16 följande:

Var på vul idag och fick se hjärtat slå ??

Åh vad roligt! Vi ska på VUL i slutet på nästa vecka, så jag hoppas att vi också får se en liten prick med ett bultande hjärta! :)

Jag har hört att missfallsrisken minskar med 90% om man ser ett hjärta som slår. Nån som vet om det stämmer?
  • attid89
    Så vit skrev 2015-05-11 20:31:08 följande:

Åh vad roligt! Vi ska på VUL i slutet på nästa vecka, så jag hoppas att vi också får se en liten prick med ett bultande hjärta! :)

Jag har hört att missfallsrisken minskar med 90% om man ser ett hjärta som slår. Nån som vet om det stämmer?

Ingen aning. Men dom bokade in det vanliga ultraljudet idag också. Jag frågade om det inte var dumt att göra redan ifall det blev missfall men då sa läkaren att jag nog kunde vara ganska säker på att allt bra lugnt nu... Kändes bra att hon sa så givetvis om jag förstår att jag såklart inte är säker ännu. Det är man väl inte förrän barnet kommer ut ;)
  • Så vit

Jag är i mitten på v 7 och i FL-appen står det att i v 8 är livmodern lika stor som en apelsin, stämmer verkligen det? Tycker jag har läst nån annanstans att det är runt v 12 som livmodern är så pass stor. Nån som vet?

Svar på tråden BF slutet av december :)