Mallanmillis skrev 2015-07-12 18:06:55 följande:
Hur mår ni alla? Är i v 16 (15+5) idag och mår förhållandevis bra, lite illamående ibland och igår kräktes jag typ för första gången under grav. Blir väldigt lätt andfådd och brösten är känsliga. Har tid för RUL den 29 juli och jag längtar dit för jag vill se så att allting är bra. Är väldigt orolig och det går inte en dag utan att jag tänker på att bebis dött och att vi åter igen kommer till RUL och får en chock. Vet ni när man kan börja lyssna på hjärtat? Tänkte om Bm kunde göra det kanske i veckan för att stilla ens oro. Sen tänkte jag kolla med era andra om ni känt någon från magen. Är ju min 3 grav men lite svårt att veta om det är fladder ibland eller om det bara är tarmarna. Tyckte läkarna sa att moderkakan låg i framvägg när vi gjorde UL i v.13. Kram till alla
Hej! Är på 16+2 idag & jag mår bra tack! Lite växtvärk då & då, men jag ska inte klaga. Har mitt Rul den 31, ska bli så spännande! Jag har ju en liten ultraljuds monitor hemma som är till för att höra hjärtljuden , jag har lånat den, men finns att köpa för ca 300 kr, och jag lyssnade på hjärtat senast igår! Och gud vilken "hjälp" den har varit för mig. Det är inte så att jag har lyssnat varje dag, bara precis när jag bli lite orolig. Längtar tills man börjar känna något, mitt första barn så kanske får vänta ett tag till? Jag frågade min bm när hon tänkte lyssna på hjärtljuden och det kommer hon inte göra fråns vi ses, 20 dagar efter rul, för att om hon inte hör något vill hon inte oroa mig sa hon.
Jag har varit på 2 ultraljud Innan, men jag tror inte att någon har sagt något om min moderkaka, borde dom det ? Kram !