• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • liinaH
    tuuli skrev 2015-06-14 20:38:59 följande:

Tror inte nån mamma genom historiens lopp kunnat undvika att bli arg åtminstone en gång under en niomånadersperiod, det är nog helt lugnt! Däremot om man alltid går och oroar sig och känner sig irriterad så bör man nog börja jobba med andningsövningar eller nån annan typ av stresshantering, gå en promenad i skogen regelbundet eller testa yoga (finns massor på youtube). Jag brukar cykla ut på landet varje dag nu medan jag väntar på fostervattensprovet, gör också andningsövningar dagligen, annars skulle jag vara konstant hispig. 

Haha nej, det låter ju väldigt logiskt när du säger så, klart att det måste vara fler än jag som brusar upp ( ordenligt ) någon gång? Haha.. men ja, du vet hur tankarna går. Jag fick dåligt samvete sen för bebisen skull för att jag va så uppe i varv. Skönt, va duktig du är som håller på med sånt :)
  • liinaH
    attid89 skrev 2015-06-14 21:35:55 följande:

Idag har jag en riktig "tyck-synd-om-mig-själv-dag". Jag är verkligen hormonell nu och ledsen för minsta lilla. Min man är bortrest på jobb tom 3/7. Det känns som en evighet nu! Jag brukar alltid tycka att det är jobbigt att han reser i sitt jobb men nu känns det för jävla hemskt. Det är helt sjukt vad man kan sakna en annan människa! Jag känner mig så galet övergiven och ensam. Det brukar alltid bli lite tårar men den här gången känns det som att det är det enda jag gör - grinar. Fyy!

Ush! Ja ibland har väl vi alla såna dagar, men du får tänka att det är okej att vara ledsen och det är okej att tycka synd om sig själv! Igår va jag ledsen och tyckte synd om mig själv, men idag mår jag betydligt bättre. Och det hoppas jag att du gör i morgon också :) ring din man & prata lite, berätta hur du känner så ska du se att han säkert säger ett par kloka ord tillbaka, sen kan du köpa lite godis och lägga dig i sängen och kolla på film, så blir att bra. Styrke kramar.
  • tuuli

Jag skulle egentligen skrivit in mig idag, men jag började gråta på MVC på grund av KUB-resultatet, och barnmorskan tyckte att vi skiter i inskrivningen tills vidare eftersom jag uppenbart inte behövde den extra stressen. Så vi bokade in en preliminär inskrivning 21 juli, med bred marginal efter fostervattensprovet, och så kunde jag avboka om det inte blir nån bebis s.a.s. "Eller skit bara i att gå, om det känns jobbigt att ringa", sa hon. Så himla snäll! Sen satt hon hela förmiddagen och försökte få tag på en kurator åt mig och min sambo, men ja det är Malmö så.. det gick väl inte så bra. Jag gjorde tidig glukosbelastning (ja det var äckligt) eftersom jag nu ändå var där, och fick 6,4 på den vilket var bra, och 129 i hb-värde vilket också var bra. Om det inte blir nåt barn i vinter så är jag iaf en frisk mamma till nästa gång. Känns lite konstigt att jag kommer att skriva in mig i vecka 18 om det nu blir av, men hon sa att det kommer in folk som anmäler sin graviditet i vecka 25 och 30 ibland, det är inte hela världen. Bättre att göra det under roligare omständigheter då. Jag frågade om det inte var "farligt" att vänta med proverna så länge, men det tyckte hon inte. Sen vet jag iofs sen innan att jag har lågt blodtryck och bra järnvärden, så det är nog lugnt.

• Sickan15

Någon som börjat kolla på vagn? Vilken isåfall? Jag har fastnat lite för brio smile, någon som har erfarenhet av det?:)

• Skånetjej01
    Sickan15 skrev 2015-06-23 15:34:19 följande:

Någon som börjat kolla på vagn? Vilken isåfall? Jag har fastnat lite för brio smile, någon som har erfarenhet av det?:)

Jag ska ha samma vagn som jag hade med flickan. Har en teutonia prestige. Är super nöjd med den. Brio smile har jag tyvärr ingen erfarenhet av.
  • liinaH

Har inte kikat på några vagnar än, men tacksam för erfarnheter då jag är helt grön på den fronten :)

När kan man börja köpa kläder osv? Jag vet att det är en dum fråga och att det är individuellt, men har ni börjat? Jag är i 13+4 idag och har köpt två bodys för två veckor sen. Jag frågade min väninna som också är gravid Och hon tänkte vänta tills v.19 ( vid rul) tycker ni att det är förtidigt att köpa lite smått nu?

• strawberri

Pm allt går bra. Fick en blödning g i helgen men bebis mår bra :( så ska vi ha vår brio smile som vi haft till sonen. Underbar vagn som är smidig då man kan fästa babyskyddet direkt på chassit

• Fiiaaa
    liinaH skrev 2015-06-23 18:39:00 följande:

Har inte kikat på några vagnar än, men tacksam för erfarnheter då jag är helt grön på den fronten :)

När kan man börja köpa kläder osv? Jag vet att det är en dum fråga och att det är individuellt, men har ni börjat? Jag är i 13+4 idag och har köpt två bodys för två veckor sen. Jag frågade min väninna som också är gravid Och hon tänkte vänta tills v.19 ( vid rul) tycker ni att det är förtidigt att köpa lite smått nu?

Jag har egentligen ingen åsikt om detta, tror att alla gör vad som känns rätt för sig själva. Men med en tråkig erfarenhet från RUL i v 20, som slutade med att jag fick avbryta graviditeten i v 21 förra graviditeten så kan jag säga att jag är innerligen glad att jag inte hade köpt en massa saker innan. Det var tillräckligt jobbigt att gömma gravidgrejerna jag köpt. Så för egen del tänker jag definitivt inte köpa en pryl före RUL, som blir i v 21 denna gång.
  • anaconda

Kub idag! Fick fina siffror, och en livlig bebis som inte ville vara still en sekund :)

Hade bf 1/1-16 men blev flyttad 2 dagar så passar in hos er nu. Nytt bf 30/12-15

Svar på tråden BF slutet av december :)