Jag skulle egentligen skrivit in mig idag, men jag började gråta på MVC på grund av KUB-resultatet, och barnmorskan tyckte att vi skiter i inskrivningen tills vidare eftersom jag uppenbart inte behövde den extra stressen. Så vi bokade in en preliminär inskrivning 21 juli, med bred marginal efter fostervattensprovet, och så kunde jag avboka om det inte blir nån bebis s.a.s. "Eller skit bara i att gå, om det känns jobbigt att ringa", sa hon. Så himla snäll! Sen satt hon hela förmiddagen och försökte få tag på en kurator åt mig och min sambo, men ja det är Malmö så.. det gick väl inte så bra. Jag gjorde tidig glukosbelastning (ja det var äckligt) eftersom jag nu ändå var där, och fick 6,4 på den vilket var bra, och 129 i hb-värde vilket också var bra. Om det inte blir nåt barn i vinter så är jag iaf en frisk mamma till nästa gång. Känns lite konstigt att jag kommer att skriva in mig i vecka 18 om det nu blir av, men hon sa att det kommer in folk som anmäler sin graviditet i vecka 25 och 30 ibland, det är inte hela världen. Bättre att göra det under roligare omständigheter då. Jag frågade om det inte var "farligt" att vänta med proverna så länge, men det tyckte hon inte. Sen vet jag iofs sen innan att jag har lågt blodtryck och bra järnvärden, så det är nog lugnt.