• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • Skånetjej01
    Mallanmillis skrev 2015-07-14 17:03:59 följande:
    Eftersom det var så för oss senast att man upptäckte vårt MA vid RUL så känns det skönt att man får dessa extrakontroller med tanke på att man typ blivit förstörd och inte kan lita på sin kropp. Känns tryggt för mig och min sambo att de tar emot en när oron tar över.

När har du ditt RUL?
    Ja, verkligen. Jag hade inga problem min första grav o va inte särskilt orolig heller. Men den här gången oroar jag mig hela tiden bet inte varför. Jag har inte rul förrän 4/8 så det är ett tag kvar. Kunde fått den tredje men då fyller min flicka år så då ville vi inte ta det. Sen den sjätte fyller jag år så jag hoppas att jag får en rolig födelsedag.
  • Mallanmillis
    Skånetjej01 skrev 2015-07-14 20:05:45 följande:
    Ja, verkligen. Jag hade inga problem min första grav o va inte särskilt orolig heller. Men den här gången oroar jag mig hela tiden bet inte varför. Jag har inte rul förrän 4/8 så det är ett tag kvar. Kunde fått den tredje men då fyller min flicka år så då ville vi inte ta det. Sen den sjätte fyller jag år så jag hoppas att jag får en rolig födelsedag.
    När vi väntade dottern var jag inte ett dugg orolig och bara njöt men nu har det varit helt annorlunda. Oroar mig för allt och tänker på så mycket mer än vad jag egentligen behöver lägga energi på. Då får du säkert en jättefin födelsedag :) kan man passa på att fira lite extra :)
  • Skånetjej01
    Mallanmillis skrev 2015-07-14 20:22:18 följande:
    När vi väntade dottern var jag inte ett dugg orolig och bara njöt men nu har det varit helt annorlunda. Oroar mig för allt och tänker på så mycket mer än vad jag egentligen behöver lägga energi på. Då får du säkert en jättefin födelsedag :) kan man passa på att fira lite extra :)
    Ja, jag hoppas verkligen att jag oroar mig i onödan. Kändes faktiskt som en liten buff i magen nu, så hoppas att det va det :)
  • Mallanmillis
    Skånetjej01 skrev 2015-07-14 20:49:40 följande:
    Ja, jag hoppas verkligen att jag oroar mig i onödan. Kändes faktiskt som en liten buff i magen nu, så hoppas att det va det :)
    Tror jag också känt buffar men är så osäker. Tänk sen längre fram när man verkligen känner ordentligt och slipper gissa :)
  • liinaH

Har ni någon känsla av vad det är för någon liten som ligger i magen? Jag va helt säker på att det va en pojke ibörjan, men nu dom två senaste veckorna så lutar det nog mer åt att det är en liten flicka där inne. Men första magkänslan va pojke? Drömde till och med om det. Men lika roligt vilket som!! :)

• Skånetjej01
    Mallanmillis skrev 2015-07-14 21:07:45 följande:
    Tror jag också känt buffar men är så osäker. Tänk sen längre fram när man verkligen känner ordentligt och slipper gissa :)
    Ja, det är så mysigt. Nu funderar man på om det är bebisen eller bara lite gaser haha
  • Skånetjej01
    liinaH skrev 2015-07-14 22:04:23 följande:

Har ni någon känsla av vad det är för någon liten som ligger i magen? Jag va helt säker på att det va en pojke ibörjan, men nu dom två senaste veckorna så lutar det nog mer åt att det är en liten flicka där inne. Men första magkänslan va pojke? Drömde till och med om det. Men lika roligt vilket som!! :)

Jag är helt säker på att det är en pojke, det va jag förra gången med men hade fel. Fast jag drömde en natt att jag fick en flicka.
  • Mallanmillis
    liinaH skrev 2015-07-14 22:04:23 följande:

Haft en magkänsla att det är en pojke då denna grav varit hela annorlunda de andra. På UL i v.13 frågade vi läkarn och då sa han att det såg ut som en pojke. Så blir förvånad om de säger ngt annan på RUL :) roligt med en av varje. Men det spelar ingen roll önskar mig bara ett till friskt barn :)
  • strawberri

Magkänslan säger en till pojke medan alla andra tror på flicka. Men man känner väl bäst själv

• liinaH

Ja, man ska ju oftast lita på sin magkänsla, men detta är ju 50/50 :) men när folk frågar så känns det som att man måste framhäva "det spelar ingen roll" "vi blir glada vilket som" tycker det är synd att det ska va så 'fel' att man vill veta könet på sin bebis! :)

Det här med barnvagnar då? Alla verkar köpa märkesbarnvagnar som brio,emmaljunga osv. Absolut inget fel med det, men nu har jag hittat en barnvagn som det är sommarkanpanj på alltså 40% rabatt. Vi åkte och titta på den och föll för den. Men har inte kört andra barnvagnar innan så har inget att gemföra med direkt , men den hade det dom jag ville. Vi fråga va det va för skillnad på denna och dom dyrare vagnarna och han sa att dom har samma kvalité men dom som är dyrare hat fler finesser. Ni som kan, är det viktigt att man handlar en dyrare barnvagn eller kan man köpa denna och lägga mer pengar på något annat? Hur resonerar ni :)

Svar på tråden BF slutet av december :)