• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • liinaH

Någon som har börjat få en lite kula på magen? Jag är i 12+0 idag, och nu har det verkligen hänt något.. är det tidigt? Jag är ganska smal sen innan så märks kanske snabbare då ?

• attid89
    liinaH skrev 2015-06-12 18:51:39 följande:

Någon som har börjat få en lite kula på magen? Jag är i 12+0 idag, och nu har det verkligen hänt något.. är det tidigt? Jag är ganska smal sen innan så märks kanske snabbare då ?

Vi är på samma dag då :) Jag är också i vecka 12+0 idag och har en ganska svullen mage. Vågen står fortfarande på +/- 0 men magen är tydligt större. Säkert mycket gaser och sånt också men ändå lite mysigt att man känner att någonting händer i kroppen och det blir lite mysigt att klappa på magen:)
  • Skånetjej01

Jag är i V 11+3 o jag har haft en kula ett tag. Folk har redan börjat fråga om jag är gravid. Har dessutom gått upp 4,5 kg :(
  • tuuli

Mitt magfett trycks nog snarast ut av gas så jag ser bara tjock(are) ut - känner mig som en ballong med daller längst ut på kanten. Har dock gått ner 6 kilo sen jag plussade (6 veckor sen), har ingen ökad aptit heller men det är väl för att jag är så nervös. Vecka 12+3 nu. 

Jag blöder fortfarande 3 dagar efter ultraljudet (som gjordes på magen, ej vaginalt), till råga på allt annat elände. Hon tryckte ashårt på livmodern, för fostret ville inte flytta på sig. Jag grimaserade av smärta flera gånger. Har blött lite bruna flytningar sen dess, idag brunt blod. Inget känns kul. Död

• liinaH
    attid89 skrev 2015-06-12 20:14:14 följande:

Vi är på samma dag då :) Jag är också i vecka 12+0 idag och har en ganska svullen mage. Vågen står fortfarande på +/- 0 men magen är tydligt större. Säkert mycket gaser och sånt också men ändå lite mysigt att man känner att någonting händer i kroppen och det blir lite mysigt att klappa på magen:)

Oh vad kul :) hur mår du ?

Ja , på morgonen när jag vaknar nu så ser jag lite små ' mullig ' ut. Har alltid haft platt mage innan frukost. Och sen efter frukost och hela dagen har jag en en kula/bulle på magen. Innan v 12 har jag bara haft det på kvällen, men som sagt nu är det hela dagen.mysigt :) har inte ställt mig på vågen änu. Jag vet vad min start vikt va på, och jag väger mig väl hos bm på inskrivningen den 22e. Jag lägger inte som mycket vikt på vikten haha. Vet inte om man borde det?
  • liinaH
    Skånetjej01 skrev 2015-06-12 21:07:57 följande:

Jag är i V 11+3 o jag har haft en kula ett tag. Folk har redan börjat fråga om jag är gravid. Har dessutom gått upp 4,5 kg :(

Okej, är det ditt första barn? :) Ja men alla går vi upp och ner olika. Som sagt, jag har inte vägt mig än. Jag vet inte om jag borde bry mig mer om vikten eller? Bm lär väl säga till mig om det är bra eller dåligt. :)
  • Fiiaaa

V 13+1 och har lyckats få till en rejäl kula. Har svårt att dölja den. Tur att det snart är semestertider iaf. Jag avbröt ju i v 21 i januari, och bm sade på inskrivningen att dels växer magen oftast snabbare med andra barnet, och dels var livmodern redan uttänjd efter förra graviditeten och hade antagligen inte dragit ihop sej riktigt, så det var inte alls konstigt ifall den växte snabbare den här gången. Och ja, det kan man ju säga att den har gjort. V 14 förra gången syntes det knappt och nu har jag rejäl kula. Men det gör inget så länge bebisen mår bra :)
  • liinaH
    Fiiaaa skrev 2015-06-12 22:34:33 följande:

V 13+1 och har lyckats få till en rejäl kula. Har svårt att dölja den. Tur att det snart är semestertider iaf. Jag avbröt ju i v 21 i januari, och bm sade på inskrivningen att dels växer magen oftast snabbare med andra barnet, och dels var livmodern redan uttänjd efter förra graviditeten och hade antagligen inte dragit ihop sej riktigt, så det var inte alls konstigt ifall den växte snabbare den här gången. Och ja, det kan man ju säga att den har gjort. V 14 förra gången syntes det knappt och nu har jag rejäl kula. Men det gör inget så länge bebisen mår bra :)

Nej som sagt det är ju bara mysigt med en liten kula :) och håller med, så länge bebis mår bra!

Jo men så är det ju, man brukar bli större snabbare med andra barnet. Jag går på semester om 2v. Har bara 5 arbetspass kvar. Funderar på att gå ut med det officiellt precis innan jag går på semester..
  • Skånetjej01
    liinaH skrev 2015-06-12 22:03:05 följande:
    Okej, är det ditt första barn? :) Ja men alla går vi upp och ner olika. Som sagt, jag har inte vägt mig än. Jag vet inte om jag borde bry mig mer om vikten eller? Bm lär väl säga till mig om det är bra eller dåligt. :)
    Det är mitt andra. Med första hade jag gått upp 1 kg på inskrivningen o dit ska jag inte förrän den 25:e. Hoppas att det stannar av lite snart.
  • attid89
    liinaH skrev 2015-06-12 22:00:54 följande:

Oh vad kul :) hur mår du ?

Ja , på morgonen när jag vaknar nu så ser jag lite små ' mullig ' ut. Har alltid haft platt mage innan frukost. Och sen efter frukost och hela dagen har jag en en kula/bulle på magen. Innan v 12 har jag bara haft det på kvällen, men som sagt nu är det hela dagen.mysigt :) har inte ställt mig på vågen änu. Jag vet vad min start vikt va på, och jag väger mig väl hos bm på inskrivningen den 22e. Jag lägger inte som mycket vikt på vikten haha. Vet inte om man borde det?

Jag mår bra! Du?

Jag vet inte heller om man borde bry sig om vikten. Jag buren mig inte så mycket utan försöker leva som vanligt :) Men tycker mest att det är konstigt att man ser så stor ut fastän vikten är samma. Kroppen liksom ändrar form ;)
Svar på tråden BF slutet av december :)