• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • Sickan15
    Sickan15 skrev 2015-07-17 17:06:37 följande:

Vi har också beställt en sån, men får minsann inte med allt sånt där! Var har ni köpt eran? :)

Fel av mig! Tänkte på brio smile! :)
  • liinaH
    Sickan15 skrev 2015-07-17 18:08:48 följande:

Fel av mig! Tänkte på brio smile! :)

Okej :) nej men brio smile är också en fin en :)
  • liinaH
    Skånetjej01 skrev 2015-07-17 17:36:32 följande:

Ja, det finns alltid folk som vill lägga sig i. Därför så tycker jag att det är lite roligt o göra tvärtom :)

Nej, jag vill inte sälja den. Men han tycker att man måste ha en ny vagn. Den stora hon blir 3 till sommaren så jag ska köpa en ståbräda, jag tror att det räcker.

Haha ja lite så :)

Ja känner man att man vill köpa nya till varje barn så få man självklart göra det! :) den finns ju sån ståbräda med en liten sadel så det stora barnet kan sitta, är det något sånt ? Eller du vill bara ha stå bräda? :) jag gick in i 18 idag 17+0 . Otroligt. Två veckor kvar till rul. Och jag tror att jag har börjat känna små små buffar nu dom fyra senaste dagarna!
  • strawberri

Vi har en brio smile i helsvart. Funderar dock på en bugaboo buffalo men vi får se vad maken säger ????

• Skånetjej01
    liinaH skrev 2015-07-17 18:27:52 följande:
    Haha ja lite så :)

Ja känner man att man vill köpa nya till varje barn så få man självklart göra det! :) den finns ju sån ståbräda med en liten sadel så det stora barnet kan sitta, är det något sånt ? Eller du vill bara ha stå bräda? :) jag gick in i 18 idag 17+0 . Otroligt. Två veckor kvar till rul. Och jag tror att jag har börjat känna små små buffar nu dom fyra senaste dagarna!
    Haha ja det är klart man kan men jag är lite mer ekonomisk än sambon så jag tycker det är onödigt o byta när man har en fin fungerande vagn hemma. Jag vet inte riktigt vad vi ska köpa för ståbräda vi vågar inte kolla på det förrän vi vatt på rul.

O vad mysigt, själv har man 3 veckor kvar :( är både nervös o spänd.
  • liinaH
    Skånetjej01 skrev 2015-07-17 19:53:07 följande:

Haha ja det är klart man kan men jag är lite mer ekonomisk än sambon så jag tycker det är onödigt o byta när man har en fin fungerande vagn hemma. Jag vet inte riktigt vad vi ska köpa för ståbräda vi vågar inte kolla på det förrän vi vatt på rul.

O vad mysigt, själv har man 3 veckor kvar :( är både nervös o spänd.

Haha det är väl tur att någon är ekonomisk ;) nej vi va och tittade på vagnen bara för att veta om den va rätt för oss, men vi kommer inte beställa hem den fråns efter ultraljudet :) konstigt nog så är jag inte minsta lilla nervös för rul. Skönt för min del så klart.

Har du känna något än i magen? :)
  • Skånetjej01
    liinaH skrev 2015-07-17 23:59:22 följande:
    Haha det är väl tur att någon är ekonomisk ;) nej vi va och tittade på vagnen bara för att veta om den va rätt för oss, men vi kommer inte beställa hem den fråns efter ultraljudet :) konstigt nog så är jag inte minsta lilla nervös för rul. Skönt för min del så klart.

Har du känna något än i magen? :)
    Ok, när vi köpte vår vagn så hade vi graviditets garanti. Så om något skulle med bebisen så kunde man lämna tillbaka vagnen om den va oanvänd.

Jo, jag tror att jag har kännt den. Men nervös iallafall.
  • liinaH
    Skånetjej01 skrev 2015-07-18 10:42:54 följande:

Ok, när vi köpte vår vagn så hade vi graviditets garanti. Så om något skulle med bebisen så kunde man lämna tillbaka vagnen om den va oanvänd.

Jo, jag tror att jag har kännt den. Men nervös iallafall.

Ja det är ju bra med garanti, men vi kan lika bra vänta två veckor till :) sen ska vi börja inhandla allt som behövs till den lilla. Jag ser fram emot att få inreda barnrummet och handla alla små söta kläder och fixa säng osv. Mysigt ska det bli. Jag jobbar ju på sjukhuset så får gå på havansleskaps ledighet två månader innan bf, så där finns förhoppningsvis massa tid att fixa. Om man orkar ? :)
  • Skånetjej01
    liinaH skrev 2015-07-18 14:28:31 följande:
    Ja det är ju bra med garanti, men vi kan lika bra vänta två veckor till :) sen ska vi börja inhandla allt som behövs till den lilla. Jag ser fram emot att få inreda barnrummet och handla alla små söta kläder och fixa säng osv. Mysigt ska det bli. Jag jobbar ju på sjukhuset så får gå på havansleskaps ledighet två månader innan bf, så där finns förhoppningsvis massa tid att fixa. Om man orkar ? :)
    Ja, det är jätte kul med alla förberedelser.

Vad skönt o veta att du får det. Jag jobbar på förskola med små barn så jag ska söka hv men det är inte säkert att jag får.
  • Sickan15

Imorgon går vi in i v.19 och på tisdag ska vi lyssna på hjärtat och ultraljud. Som jag längtat! ????

Svar på tråden BF slutet av december :)