• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • liinaH
    Mallanmillis skrev 2015-07-12 20:02:16 följande:

Vad heter den monitorn du har? Vart kan man köpa? :)

Det är clearblues ultraljudsmonitor, den ska du kunna köpa på deras hemsida :) eller så kan du ju alltid se om du kan hitta en begagnad, som flesta vänvänser ju dem Bara några gånger, fram tills man känner bebisen röra sig :)
  • Mallanmillis
    liinaH skrev 2015-07-12 20:09:56 följande:
    Det är clearblues ultraljudsmonitor, den ska du kunna köpa på deras hemsida :) eller så kan du ju alltid se om du kan hitta en begagnad, som flesta vänvänser ju dem Bara några gånger, fram tills man känner bebisen röra sig :)
    Får kika på detta :)

Va förresten nere i Ullared förra veckan och fy sjutton va mycket fina barnsaker de har där. Vågade knappt titta på saker för jag är så orolig hela tiden. Om allt går som det ska åker vi ner i höst igen och handlar lite :)
  • liinaH
    Mallanmillis skrev 2015-07-12 20:46:53 följande:

Får kika på detta :)

Va förresten nere i Ullared förra veckan och fy sjutton va mycket fina barnsaker de har där. Vågade knappt titta på saker för jag är så orolig hela tiden. Om allt går som det ska åker vi ner i höst igen och handlar lite :)

Gör så! Den har varit guld värd för mig :)

Jag va där i v12, köpte då en body för att den va så söt, våga så klart inte köpa mer. men ja, vi ska absolut upp dit om allt ser bra ut på rul :)
  • strawberri

Jag använder också en så kallad angelsound o lyssnar på hjärtat. Har hört sen vecka 13 ungefär :) köpte min förra graviditeten på teknikmagasinet. Jättebra att ha när man är orolig! Nu känner jag bebisen varje dag (små buffar) så det stillar min oro. Har moderkakan i bakvänt trodde hon på kub ultraljudet. Är i v 16+1 nu.

• liinaH

Har ni börjat känna bebisen? Jag tror att jag känner något, men det kan ju också va tarmarna. Det är mitt första barn så vet ju inte riktigt hur det ska kännas. Men när jag ligger ner på soffa så känns typ som en liten bubbla som "smälls" nere i magen ibland. Haha dålig förklaring kanske, men är nyfikna på hur ni känner? Jag är 16+3 idag :) kram

• Mallanmillis
    liinaH skrev 2015-07-13 14:08:23 följande:

Har ni börjat känna bebisen? Jag tror att jag känner något, men det kan ju också va tarmarna. Det är mitt första barn så vet ju inte riktigt hur det ska kännas. Men när jag ligger ner på soffa så känns typ som en liten bubbla som "smälls" nere i magen ibland. Haha dålig förklaring kanske, men är nyfikna på hur ni känner? Jag är 16+3 idag :) kram

Har också börjat fundera om det är bebisen man känner eller om det bara är tarmarna. Tyckte mig känna lite buff förut men väldigt tunnt. Har tydligen moderkakan i framvägg och läste någonstans att det kan ta längre tid innan man känner något men det är nog olika från person till person. Med dottern tänkte jag inte så mycket på det utan kände först på riktigt i v.21-22 tror jag och nu senast var det nog bara tarmarna jag kände eftersom det var ett MA.
  • liinaH
    Mallanmillis skrev 2015-07-13 14:15:38 följande:

Har också börjat fundera om det är bebisen man känner eller om det bara är tarmarna. Tyckte mig känna lite buff förut men väldigt tunnt. Har tydligen moderkakan i framvägg och läste någonstans att det kan ta längre tid innan man känner något men det är nog olika från person till person. Med dottern tänkte jag inte så mycket på det utan kände först på riktigt i v.21-22 tror jag och nu senast var det nog bara tarmarna jag kände eftersom det var ett MA.

Ja sen när man är säker på sin sak så lär man väl inse att man igentligen har känt det ett tag utan att man vetat om det :) jag har varit på 2 st ultraljud, om jag hade haft moderkakan i framvägg så borde dom väl sagt det, Eller ?
  • Mallanmillis
    liinaH skrev 2015-07-13 14:38:59 följande:
    Ja sen när man är säker på sin sak så lär man väl inse att man igentligen har känt det ett tag utan att man vetat om det :) jag har varit på 2 st ultraljud, om jag hade haft moderkakan i framvägg så borde dom väl sagt det, Eller ?
    Har gjort tre UL och nu senast sa läkaren det då han kikade lite extra. Annars de andra graviditeterna har jag inte vetat eller ens registrerat att de sagt något om moderkakans placering.

Ska bli mysigt när man känner mer ordentligt. Längtar till RUL och vill få positiva besked så man kan börja slappna av och njuta, än så länge har jag inte kunnat göra det.

Har du berättat för någon mer. Mina och min sambos föräldrar vet samt min sambos två äldre syskon då vi ofta umgås. Tänker mig kanske berätta efter RUL till andra nära men vill bara veta att allt är bra först.
  • liinaH
    Mallanmillis skrev 2015-07-13 14:55:41 följande:

Har gjort tre UL och nu senast sa läkaren det då han kikade lite extra. Annars de andra graviditeterna har jag inte vetat eller ens registrerat att de sagt något om moderkakans placering.

Ska bli mysigt när man känner mer ordentligt. Längtar till RUL och vill få positiva besked så man kan börja slappna av och njuta, än så länge har jag inte kunnat göra det.

Har du berättat för någon mer. Mina och min sambos föräldrar vet samt min sambos två äldre syskon då vi ofta umgås. Tänker mig kanske berätta efter RUL till andra nära men vill bara veta att allt är bra först.

Okej, ja vi har vårt rul den 31e så får äl veta då hur det ser ut :) Ja men det ska bli mysigt när man väl känner det lilla livet!

Ja, vi har gått ut med det officiellt för alla. För det första för att det inte går att dölja, jag är väldigt smal från början, till skillnad från nu. Vi gjorde ett extra ultraljud i v. 12 för att jag ville se så att allt såg Bra ut för vi skulle berätta för hela min släkt. Bm sa då " allt ser bra ut, nu tycker jag att du ska berätta ut och bara njuta av att vara gravid " jag har ju lyssnat på hjärtat här hemma några gånger Sen v15, det får mig väldigt lugn. Och sen för att allt kan hända oavsett om vi har berättat ut det eller inte, det kan gå snett efter rul också. Jag väljer att vara glad fram tills det finna en anledning att Var ledsen :) kroppen är fantastisk, och skulle något vara alvarligt fel så stöter kroppen i dom flesta fall bort fostret, och det borde isåfall ha hänt mycket tidigare. Men så klart så kan allt hända och det finns inga garantier. När har du ditt rul? Förlåt för långt inlägg! Kram
  • Mallanmillis

Har RUL den 29/7 :)

Det är svårt att dölja magen med tanke på att det är tredje grav och jag också är smal sen innan. Men väljer inte allt dör tighta kläder nu utan lite mer pösiga toppar etc. Sen efter RUL om allt ser bra ut kommer det inte vara någon hemlighet längre :)

Svar på tråden BF slutet av december :)