Mallanmillis skrev 2015-07-13 14:55:41 följande:
Har gjort tre UL och nu senast sa läkaren det då han kikade lite extra. Annars de andra graviditeterna har jag inte vetat eller ens registrerat att de sagt något om moderkakans placering.
Ska bli mysigt när man känner mer ordentligt. Längtar till RUL och vill få positiva besked så man kan börja slappna av och njuta, än så länge har jag inte kunnat göra det.
Har du berättat för någon mer. Mina och min sambos föräldrar vet samt min sambos två äldre syskon då vi ofta umgås. Tänker mig kanske berätta efter RUL till andra nära men vill bara veta att allt är bra först.
Okej, ja vi har vårt rul den 31e så får äl veta då hur det ser ut :) Ja men det ska bli mysigt när man väl känner det lilla livet!
Ja, vi har gått ut med det officiellt för alla. För det första för att det inte går att dölja, jag är väldigt smal från början, till skillnad från nu. Vi gjorde ett extra ultraljud i v. 12 för att jag ville se så att allt såg Bra ut för vi skulle berätta för hela min släkt. Bm sa då " allt ser bra ut, nu tycker jag att du ska berätta ut och bara njuta av att vara gravid " jag har ju lyssnat på hjärtat här hemma några gånger Sen v15, det får mig väldigt lugn. Och sen för att allt kan hända oavsett om vi har berättat ut det eller inte, det kan gå snett efter rul också. Jag väljer att vara glad fram tills det finna en anledning att Var ledsen :) kroppen är fantastisk, och skulle något vara alvarligt fel så stöter kroppen i dom flesta fall bort fostret, och det borde isåfall ha hänt mycket tidigare. Men så klart så kan allt hända och det finns inga garantier. När har du ditt rul? Förlåt för långt inlägg! Kram