• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • sockerkringla
    Sickan15 skrev 2015-07-19 18:34:15 följande:

Imorgon går vi in i v.19 och på tisdag ska vi lyssna på hjärtat och ultraljud. Som jag längtat! ????

Åh vi oxå. Eller vecka 19 idag. Ultraljud på onsdag :) skriv gärna hur det går! Lycka till! Håller alla tummar och tår! <3
  • Mallanmillis

Går in i v 18 idag och har RUL nästa onsdag. Är så nervös inför det och önskar så att allt går bra denna gången. Tycker mig känna bebis i magen ibland. Lyssnade på hjärtljuden förra veckan och då kändes det lugnt och bra men så börjat man oroa sig igen... Har gått på semester nu precis så skönt att inte tänka på jobbet på några veckor och man få ro om varandra här hemma och hitta på saker snart tiden går fort till nästa vecka sen kan det få gå långsamt igen ;)

• Sickan15

Rul idag och det gick jättebra allt såg fint ut, kollade alla organ osv. Nu blir det inga mer ultraljud, lite tråkigt! Rätt mysigt och se barnet röra sig i magen!:)

• Mallanmillis
    Sickan15 skrev 2015-07-21 17:30:14 följande:

Rul idag och det gick jättebra allt såg fint ut, kollade alla organ osv. Nu blir det inga mer ultraljud, lite tråkigt! Rätt mysigt och se barnet röra sig i magen!:)

Härligt att höra :) mysigt att se bebis!
  • emeliess
    liinaH skrev 2015-04-18 12:15:16 följande:

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

Har BF 4 dagar efter dig! Har du varit på ultraljud än? :)
  • liinaH
    emeliess skrev 2015-07-21 22:56:41 följande:

Har BF 4 dagar efter dig! Har du varit på ultraljud än? :)

Hej vad kul grattis :) jag har varit på två stycken i v. 8 och v.12 har mitt Rul nästa fredag :) Dudå?
  • emeliess
    liinaH skrev 2015-07-22 00:53:30 följande:

Hej vad kul grattis :) jag har varit på två stycken i v. 8 och v.12 har mitt Rul nästa fredag :) Dudå?

Där jag bor får vi endast göra ett... :( tycker det är lite dåligt att inte få veta nånting på 18-19 veckor. Min barnmorska har inte tittat åt min mage heller, känt eller lyssnat på hjärtat. Men jag åkte in för smärtor för ett par veckor sen, och då såg allt jättebra ut! :) vi ska också på RUL nästa fredag :)
  • liinaH
    emeliess skrev 2015-07-22 08:40:28 följande:

Där jag bor får vi endast göra ett... :( tycker det är lite dåligt att inte få veta nånting på 18-19 veckor. Min barnmorska har inte tittat åt min mage heller, känt eller lyssnat på hjärtat. Men jag åkte in för smärtor för ett par veckor sen, och då såg allt jättebra ut! :) vi ska också på RUL nästa fredag :)

Okej:) Ja vi får också bara ett, dom andra två har jag gjort privat & alltså betalar för. Vad skönt att du får se något då, det gör en lugnare :) spännade !
  • emeliess
    liinaH skrev 2015-07-22 09:52:41 följande:

Okej:) Ja vi får också bara ett, dom andra två har jag gjort privat & alltså betalar för. Vad skönt att du får se något då, det gör en lugnare :) spännade !

Ja än så länge har ju bara läkaren sett och konstaterat att hjärtat slår och det ser normalt ut. Men det var väldigt provocerande då hon inte ville vända på skärmen, eftersom det var endast en läkarundersökning. Menmen, nu börjar det närma sig och det ska bli jättekul och mysigt. Lycka till på ditt! :)
Svar på tråden BF slutet av december :)