• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • Sickan15

Gud vad kul! :)

Jag fick typ "mensvärk" inatt, någon mer som fått? Är det normalt? Tänkte om det är växtvärk.

• BowserSchnauzer
    Sickan15 skrev 2015-06-24 07:35:11 följande:

Jag fick typ "mensvärk" inatt, någon mer som fått? Är det normalt? Tänkte om det är växtvärk.

Jag är 15+4 och har lätt mensvärk lite till och från men det sitter inte i särskilt länge. Ibland finns det ett litet mol i bakgrunden. Har fått att det hugger till ibland och ffa i vissa positioner men tänker att det är ligamentsmärta. Har haft ont lite längre ibland med då visat sig att det varit dags för antingen nr 1 eller 2 och då lättar det.
  • liinaH

Jag har växtvärk varje dag :) .. till och med så att när jag blir lite stressas på jobb och anstränger mig så får jag som små samandragningar, nämnde detta för min bm men hon sa att det va normalt.
  • anaconda
    Skånetjej01 skrev 2015-06-23 22:33:50 följande:

Vilken fin bild du fick. Är så avundsjuk på er som redan gjort ul.

Tack! Bilden hänger på kylskåpet nu :)

10 augusti är de dax för rul för min del
  • BowserSchnauzer

Jag är 15+4 och har lätt mensvärk lite till och från men det sitter inte i särskilt länge. Ibland finns det ett litet mol i bakgrunden. Har fått att det hugger till ibland och ffa i vissa positioner men tänker att det är ligamentsmärta. Har haft ont lite längre ibland med då visat sig att det varit dags för antingen nr 1 eller 2 och då lättar det. Verkar som man kan ha en del konstiga magsmärtor när man är gravid och aaallt är normaaalt, typ :). Om det skulle vara ihållande länge typ 1h och göra rejält ont är väl en annan sak men kanske inte är så för dig?
  • Sickan15

Har haft två nätter nu men idag slutade det vid lunch ungefär, kontakta bm för säkerhetens skull och hon trodde det var växtvärk i och med att ultraljudet var så fint och kub-tester gick bra. Om det håller i längre nästa gång och ev blödning skulle jag självklart kontakta dem!

• BowserSchnauzer
    Sickan15 skrev 2015-06-24 16:55:32 följande:

Har haft två nätter nu men idag slutade det vid lunch ungefär, kontakta bm för säkerhetens skull och hon trodde det var växtvärk i och med att ultraljudet var så fint och kub-tester gick bra. Om det håller i längre nästa gång och ev blödning skulle jag självklart kontakta dem!

Jag hade jättekonstig smärta typ i skelettet längst fram i bäckenbenet (precis vid magen) i v6, kunde knappt sova, var nästan som menssmärta men ändå inte - och gjorde jätteont när man rörde magen. Kom typ bara på natten men försvann efter några dagar. Med det sagt verkar vara lustiga magsmärtor man kan få, sålänge det inte blöder eller gör hiskeligt ont så får man väl försöka acceptera det, känns inte som att sjukvården blir orolig om det inte är outhärdligt eller blöder typ och då får man väl försöka tänka likadant.
  • Fiiaaa
    tuuli skrev 2015-06-16 14:05:29 följande:

Jag skulle egentligen skrivit in mig idag, men jag började gråta på MVC på grund av KUB-resultatet, och barnmorskan tyckte att vi skiter i inskrivningen tills vidare eftersom jag uppenbart inte behövde den extra stressen. Så vi bokade in en preliminär inskrivning 21 juli, med bred marginal efter fostervattensprovet, och så kunde jag avboka om det inte blir nån bebis s.a.s. "Eller skit bara i att gå, om det känns jobbigt att ringa", sa hon. Så himla snäll! Sen satt hon hela förmiddagen och försökte få tag på en kurator åt mig och min sambo, men ja det är Malmö så.. det gick väl inte så bra. Jag gjorde tidig glukosbelastning (ja det var äckligt) eftersom jag nu ändå var där, och fick 6,4 på den vilket var bra, och 129 i hb-värde vilket också var bra. Om det inte blir nåt barn i vinter så är jag iaf en frisk mamma till nästa gång. Känns lite konstigt att jag kommer att skriva in mig i vecka 18 om det nu blir av, men hon sa att det kommer in folk som anmäler sin graviditet i vecka 25 och 30 ibland, det är inte hela världen. Bättre att göra det under roligare omständigheter då. Jag frågade om det inte var "farligt" att vänta med proverna så länge, men det tyckte hon inte. Sen vet jag iofs sen innan att jag har lågt blodtryck och bra järnvärden, så det är nog lugnt.

Hur går det för dej? Har du fått göra fvp? Hoppas allt är bra! Kram
  • Skånetjej01

Igår va jag på inskrivning, allting såg bra ut förutom att det va lite blod i urinen men hon trodde inte att det va något att oroa sig för. Och så bokade vi tid till ul, 4 aug.

• Fiiaaa

Hur gör ni med sushi? Jag fick rådet av dietisten på mvc att det är helt ok och t om bra att äta sushi såvida den är nygjord. Jag har ett superbra sushiställe bredvid jobbet och har därför mumsat på lax och avokado sushi och även lite maki. De gör iordning när man beställer. Skulle aldrig köpa vakuumförpackad eller ta på buffé där den stått framme etc. De råden finns ju även på Livsmedelsverket och 1177. Igår satt vi och pratade på jobbet och då var det nån som slängde ur sej (kommer inte riktigt ihåg i vilket sammanhang) något om typ oansvariga mammor som röker, dricker och äter sushi under graviditeten. Kände mig som världens skurk. De vet inte officiellt att jag är gravid men jag tror att de misstänker.

Personen ifråga är inte gravid själv och vet nog inte vilka råd som gäller nu, det är nog bara nåt som hon hört nån gång.

Men nu har jag ändå fått dåligt samvete för att jag tryckt i mig sushi flera gånger...

Svar på tråden BF slutet av december :)