• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • liinaH
    Mallanmillis skrev 2015-07-23 21:45:52 följande:

liinaH

Vad heter dopplern du använder? :)

Cl
  • Mallanmillis
    liinaH skrev 2015-07-24 00:08:24 följande:

Clearblue ultraljudsmonitor :)

Tack :) är så nojig här hemma och skulle vilja lyssna hemma ibland tillsammans med sambon. Se om jag kan hitta en sådan. Nu under morgonen har jag känt några buffar ifrån magen så det lugnar en väldigt mycket när man är orolig/nojig :)
  • Skånetjej01
    Mallanmillis skrev 2015-07-24 10:27:59 följande:
    Tack :) är så nojig här hemma och skulle vilja lyssna hemma ibland tillsammans med sambon. Se om jag kan hitta en sådan. Nu under morgonen har jag känt några buffar ifrån magen så det lugnar en väldigt mycket när man är orolig/nojig :)
    Jag har också funderat på o köpa en sån. Men sen känner jag några buffar o då släpper jag det. Sen när jag inte kännt det på ett tag så kollar jag på sånna igen.
  • Mallanmillis
    Skånetjej01 skrev 2015-07-24 11:35:21 följande:
    Jag har också funderat på o köpa en sån. Men sen känner jag några buffar o då släpper jag det. Sen när jag inte kännt det på ett tag så kollar jag på sånna igen.
    Precis likadant här :) haha
  • Anny123

Åh vad skönt att höra att det är fler som oroar sig. Känner mig otroligt nojig över att den lille inte lever, menbsen när man känner en buff lugnar man sig lite. Hur ofta känner ni rörelser? Bör man känna varje dag i v 17+4??

• Skånetjej01
    Anny123 skrev 2015-07-24 16:11:41 följande:

Åh vad skönt att höra att det är fler som oroar sig. Känner mig otroligt nojig över att den lille inte lever, menbsen när man känner en buff lugnar man sig lite. Hur ofta känner ni rörelser? Bör man känna varje dag i v 17+4??

Jag känner inte varje dag. Förra graviditeten kände jag inget alls så här tidigt.
  • Mallanmillis
    Anny123 skrev 2015-07-24 16:11:41 följande:

När vi väntade första barnet kände jag inget förens efter v.20. Och nu har jag sen förra veckan kännt bebis framförallt när man ligger i sängen på morgonen och på kvällen. På dagarna när man grejar eller är iväg känner jag inget så det är olika.
  • Anny123

Okej. Skönt att höra, att det är fler som inte känner varje dag. Så jobbigt att vara orolig var och varannan dag. När har ni bf? Har ni varit på RUL?

• Mallanmillis
    Anny123 skrev 2015-07-24 19:50:28 följande:

Okej. Skönt att höra, att det är fler som inte känner varje dag. Så jobbigt att vara orolig var och varannan dag. När har ni bf? Har ni varit på RUL?

Ska på RUL på onsdag :) spännande :)
    Bf enligt tidigare UL är 28/12. Sen ska vi göra kejsarsnitt så då kommer vi ändå flyttas.
Svar på tråden BF slutet av december :)