• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • Anny123

Åh så spännande!! Ska ni ta reda på könet om det går att se? Vi har BF 5/8, har nedräkning. Det känns både roligt och nervöst på samma gång. Mitt BF nu (innan Rul) är 29/12, och blir troligast ks här med. Vi kanske får barn typ samtidigt då

• Mallanmillis
    Anny123 skrev 2015-07-24 21:04:19 följande:

Åh så spännande!! Ska ni ta reda på könet om det går att se? Vi har BF 5/8, har nedräkning. Det känns både roligt och nervöst på samma gång. Mitt BF nu (innan Rul) är 29/12, och blir troligast ks här med. Vi kanske får barn typ samtidigt då smile1.gif

Vi har tänkt att ta reda på könet :) är nästan 100 på att det blir en pojk. Denna graviditet är så olik de andra. Första blev en dotter andra slutade i MA så är väldigt nyfiken. Plus att då kanske man kan rensa lite och kika på nytt. Har inte köpt ngt ännu. Kanske kommer titta mer efter RUL om det går bra. Har du/ni handlat ngt?

Ja va kul det kanske blir samtidigt spännande att se :)
  • Skånetjej01
    Anny123 skrev 2015-07-24 19:50:28 följande:

Okej. Skönt att höra, att det är fler som inte känner varje dag. Så jobbigt att vara orolig var och varannan dag. När har ni bf? Har ni varit på RUL?

Jag har bf 28/12 och rul 4/8. Är också väldigt nervös både för att något ska vara fel och för att där ska va två :p
  • Anny123

Åh vad spännande då att se vad det är. Det är ju både och de där. Roligt med överraskning, men roligt att veta...förbereda tankarna. Tror också vi väntar en pojke. Har väntat 2 flickor (en dog i intrauterin fosterdöd i magen . Tycker liksom du att denna grav känns annorlunda. Har inte köpt något än. Vågar inte efter det vi varit med om, men hoppas våga göra det längre fram.

Vill bara för allt i världen att detta ska gå bra, resten är egentligen oväsentligt. Men man måste ju få drömma, längta också

• Mallanmillis
    Anny123 skrev 2015-07-24 22:07:07 följande:

Åh vad spännande då att se vad det är. Det är ju både och de där. Roligt med överraskning, men roligt att veta...förbereda tankarna. Tror också vi väntar en pojke. Har väntat 2 flickor (en dog i intrauterin fosterdöd i magen smile4.gif . Tycker liksom du att denna grav känns annorlunda. Har inte köpt något än. Vågar inte efter det vi varit med om, men hoppas våga göra det längre fram.

Vill bara för allt i världen att detta ska gå bra, resten är egentligen oväsentligt. Men man måste ju få drömma, längta också smile1.gif

Va hemskt :( nu senast köpte jag tre plagg och en filt innan RUL för jag tänkte att vad kan gå fel nu men då visade det ju sig att bebis dött. Så väntar med inköp till efteråt. RUL nu är en milstolpe för oss och efter det om nu allt går bra kommer jag nog kunna ta till mig graviditeten på allvar har inte vågat göra det ännu.

Har ändå kikat lite på nätet och det finns så mycket fint. Men vi har ju sparat en hel del efter dottern så stora saker som vagn och säng m. m har vi. Bara ett nytt babyskydd i så fall :)
  • strawberri
    Anny123 skrev 2015-07-24 16:11:41 följande:

Åh vad skönt att höra att det är fler som oroar sig. Känner mig otroligt nojig över att den lille inte lever, menbsen när man känner en buff lugnar man sig lite. Hur ofta känner ni rörelser? Bör man känna varje dag i v 17+4??

Jag känner den varje dag nu och har gjort det några veckor. Går in i vecka 19 imorgon. Känner den nu när jag ligger på rygg i sängen ? så mysigt! Men det där är jätteolika.
  • Anny123

Fy, fick ni veta varför er lilla dött? Förstår att dey är en milstolpe, det är det även för oss.

Ja men har man barn sedan tidigare så har man ju "grunden", vagn, säng etc.

• Mallanmillis
    Anny123 skrev 2015-07-25 07:16:01 följande:

Fy, fick ni veta varför er lilla dött? Förstår att dey är en milstolpe, det är det även för oss.

Ja men har man barn sedan tidigare så har man ju "grunden", vagn, säng etc.

Nej det fick vi inte.vi gjorde RUL när jag gick in i v.20 sist och de kunde bara se då att fostret dött i v.13-14. Nu är det förbi men såklart nojar man sig och lite därför jag inte riktigt tagit till mig graviditeten. Men nu har vi gjort 3 UL redan och lyssnat på hjärtljuden senast i förra veckan samt att jag känner bebisens små buffar ibland så känns lugnare men ändå nervöst inför RUL på onsdag.

Har ni berättar för många ännu? Mina och min sambos föräldrar vet samt hans syskon. Sen tänkte vi berätta för dottern efter RUL och till mina syskon. Resten får lista ut det själva ;) haha
  • Anny123

Ok. Men vad skönt att ni redan fått se/höra bebisen då. Det lugnar ju iaf för stunden. Vi gjorde UL för ca 2 v sedan också. Tycker mig ha känt mkt rörelser flera dagar, men nu har de lugnat sig, varför jag oroar mig. Men när man läser och hör andra verkar det kunna vara vanligt såhär tidigt.

Nja vi har bertättat för familj och vänner. Jobbet får veta efter RUL. Hur gammal är er dotter?

Svar på tråden BF slutet av december :)