• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • Mallanmillis
    Anny123 skrev 2015-07-25 07:50:00 följande:

Ok. Men vad skönt att ni redan fått se/höra bebisen då. Det lugnar ju iaf för stunden. Vi gjorde UL för ca 2 v sedan också. Tycker mig ha känt mkt rörelser flera dagar, men nu har de lugnat sig, varför jag oroar mig. Men när man läser och hör andra verkar det kunna vara vanligt såhär tidigt.

Nja vi har bertättat för familj och vänner. Jobbet får veta efter RUL. Hur gammal är er dotter?

Hon är 5 år :) så det har kommit en del frågor om magen som synd relativt tydligt. Men jag har pratat bort med att jag ätit för mycket och då kan magen bli svullen. Så har det inte vart några mer frågor ;) vet ju inte om hon fattar eller inte. Får se när vi bettar för henne sedan :)
  • Mallanmillis

RUL imorgon och är nervös. Känt av massa buffar nu senast dagarna och har vid enstaka tillfällen känt utanpå magen. Så vet ju att bebis lever men finns ju så mycket annat som kan vara fel.. Ne usch inte tänka så kanske men svårt att låta bli. Går in i v.19 idag.

• Skånetjej01
    Mallanmillis skrev 2015-07-28 15:17:51 följande:

RUL imorgon och är nervös. Känt av massa buffar nu senast dagarna och har vid enstaka tillfällen känt utanpå magen. Så vet ju att bebis lever men finns ju så mycket annat som kan vara fel.. Ne usch inte tänka så kanske men svårt att låta bli. Går in i v.19 idag.

Det går säkert jätte bra, jag håller tummarna för dig.
  • strawberri
    Mallanmillis skrev 2015-07-28 15:17:51 följande:

Lycka till imorgon! Tänker precis som dig. Mitt MA upptäcktes dock i v 10 men trots att jag känner bebisen varje dag är man orolig att nåt ska va fel :/ kram
  • liinaH

Lycka till idag, skriv gärna och berätta efter <3 själv har jag mitt på fredag, har inte varit ett dugg nervös, men nu ni, när det börjar närma sig..ush ja.

• Mallanmillis

Det gick bra idag! En livlig en. Läkaren gick igenom sina punkter och det såg bra ut sa han. Fick inga bilder dock pga han inte fick till några bra. Tyckte han sa att det såg ut som en pojke men varken jag eller sambon uppfattade detta vi va nog för nervösa.

Nu till det konstiga. Hade ju sen innan bf 28/12 och efter hans noggranna mätningar så är bf 17/12 det skiljer alltså 12 dagar. Hur kan det bli så??? När jag gjort de tidigare UL har det stämt överens med datumen. Kan ju omöjligen blivit befruktad när jag hade mensen. Har ju inte ens haft sex då. Så nu nojar jag mig över det istället. Fick med mig mätningarna att vida Bm på mvc

• liinaH
    Mallanmillis skrev 2015-07-29 16:21:50 följande:

Det gick bra idag! En livlig en. Läkaren gick igenom sina punkter och det såg bra ut sa han. Fick inga bilder dock pga han inte fick till några bra. Tyckte han sa att det såg ut som en pojke men varken jag eller sambon uppfattade detta vi va nog för nervösa.

Nu till det konstiga. Hade ju sen innan bf 28/12 och efter hans noggranna mätningar så är bf 17/12 det skiljer alltså 12 dagar. Hur kan det bli så??? När jag gjort de tidigare UL har det stämt överens med datumen. Kan ju omöjligen blivit befruktad när jag hade mensen. Har ju inte ens haft sex då. Så nu nojar jag mig över det istället. Fick med mig mätningarna att vida Bm på mvc

Oh va kul! Söt att höra :) könet spelar ju ingen roll så länge barnet mår bra, men visst är det spännande att veta! :) tyvärr har jag inget svar på hur det kan blir så, men jag tror att man ska ta bf datum med en nypa salt ( missförstå mig inte, så klart hade jag också blivit orolig) men det finns väl lite olika förklaring, bebisen kanske är lite större än vad som är 'normalt' i denna veckan, eller så sträckte den på sig väldigt mycket, eller något, men jag tror att man känner sig kropp bäst själv, du vet ju när du hade sex & kanske till och med när du hade ägglossning? Huvudsaken är att den kommer ut förr eller senare, men bra att han skickade med mätningarna till dig om du vill kolla närmare på det :)
  • Skånetjej01
    Mallanmillis skrev 2015-07-29 16:21:50 följande:

Vad skönt att allt gick bra.
    Jag tror också att man ska ta det med en nypa salt. När jag väntade min flicka så räknade jag o bm på att hon skulle födas slutet på juli, början på augusti. På rul fick jag datum 23/8 hon föddes 3/8. Så helt rätt har de nog inte alltid.
  • Mallanmillis

Tack! Väldigt skönt att fått gjort detta nu. Varit så nervös och orolig innan. Vi fick samma överläkare som gjorde RUL nu och senast när MA upptäcktes så kändes väldigt konstigt när han kom... Måtten som beräknade bf togs på skallen. A fattar inte förstår mig inte på det men får la ta det med en nypa salt som ni säger. Hade han tyckt att det såg annorlunda ut hade han nog sagt det till oss. Ska till min Bm den 14/8 så får prata mer med henne och så hon kan få pappret med mått och bf.

Nu ska vi hem och berätta för våran 5 åring. Spännande och roligt :) :)

• attid89

Vi har varit på rul idag och fick BF flyttat till 29/12 (från 24/12). Vi väntar en liten frisk flicka! Så glad att allt såg bra ut med lillan! <3

Svar på tråden BF slutet av december :)