Mallanmillis skrev 2015-07-29 16:21:50 följande:
Det gick bra idag! En livlig en. Läkaren gick igenom sina punkter och det såg bra ut sa han. Fick inga bilder dock pga han inte fick till några bra. Tyckte han sa att det såg ut som en pojke men varken jag eller sambon uppfattade detta vi va nog för nervösa.
Nu till det konstiga. Hade ju sen innan bf 28/12 och efter hans noggranna mätningar så är bf 17/12 det skiljer alltså 12 dagar. Hur kan det bli så??? När jag gjort de tidigare UL har det stämt överens med datumen. Kan ju omöjligen blivit befruktad när jag hade mensen. Har ju inte ens haft sex då. Så nu nojar jag mig över det istället. Fick med mig mätningarna att vida Bm på mvc
Oh va kul! Söt att höra :) könet spelar ju ingen roll så länge barnet mår bra, men visst är det spännande att veta! :) tyvärr har jag inget svar på hur det kan blir så, men jag tror att man ska ta bf datum med en nypa salt ( missförstå mig inte, så klart hade jag också blivit orolig) men det finns väl lite olika förklaring, bebisen kanske är lite större än vad som är 'normalt' i denna veckan, eller så sträckte den på sig väldigt mycket, eller något, men jag tror att man känner sig kropp bäst själv, du vet ju när du hade sex & kanske till och med när du hade ägglossning? Huvudsaken är att den kommer ut förr eller senare, men bra att han skickade med mätningarna till dig om du vill kolla närmare på det :)