Agnesmamma2012 skrev 2015-06-01 19:53:40 följande:
Jadu humöret är inte de bästa just nu , tufft för oss alla som går igenom detta ju . Så hoppas att rosenrot ska hjälpa mig lite . Jag väntar fortfarande på mensen :/, inte koll på vilken dag jag är på nu men borde närma sig 50. Telefontid till läkaren om 2 veckor , om de inte hänt nåt så börjar jag med provera då , vill dock helst undvika det pga biverkningar sist .
Hur har du det ? Går ditt humör också väldigt upp o ner ? Vissa dagar känner jag mig ledsen , så orättvist vissa blir ju gravida även när de använder preventivmedel och så är det vi andra som får kämpa .
Är ju såklart väldigt tacksam för vi har vår lilla tjej , hon är fantastisk . Försöker fokusera på henne just nu och låta bli o tänka på försöka få barn processen . Inte lätt dock då man påminns om det hela tiden .
Hur många omgångar provera / pergotime har du ätit ? Haft äl varje gång ? Kram
Mitt humör är också väldigt upp och ner, tänker på hur jag så gärna vill ha barn samtidigt som jag vet att jag måste ha tålamod vilket jag har väldigt lite av. Det är bara så frustrerande när flera jämnåriga titt som tätt kommer ut med att de är gravida/har fått barn
(men jag är såklart glad för deras skull också).
Jag har en kompis som nyligen födde förtidigt men hennes son verkar kriga på bra. Hon hade bara varit tillsammans med sin kille ca 8 månader innan de blev gravida men de verkar trivas mycket bra ihop så det är roligt.
Min bästa vän väntar barn och är beräknad i början av december, hon och hennes föredetta var bara i hop 5 månader innan de blev gravida men nu vill han att hon ska göra abort vilket är knepigt eftersom han har sedan tidigare 3 barn med 3 olika kvinnor och nu ett 4e med en 4e kvinna. Min bästis trodde han skulle bli glad men han vill bara att hon ska göra abort och tycker att hon är självisk som behåller det.. Så hon är i en jobbig sits trots att hon är glad över att vara gravid.
På det viset känns det så orättvist när jag har ett stabilt förhållande med min sambo sedan 7 år tillbaka och andra som bara varit tillsammans några månader blir gravida. Hur som helst försöker jag tänka positivt men det är så svårt när det känns som att det är omöjligt att bli gravid. Men jag ska fortsätta kämpa.
Jag förstår att ni är tacksamma över er dotter, men oavsett så har ni all rätt att få känna och tycka att det är jobbigt att inte ännu blivit gravid med ett syskon. Vi sörjer alla på olika sätt och jag tycker att man måste få göra det.
Jag gråter väldigt lätt och detta med att ha svårt att bli gravid gör inte det hela lättare.
Jag har bara ätit en omgång Pergotime med 1 tablett, jag mätte äl dag 16 och 17 i denna cykel och lämnade idag (dag 25) blodprov för att mäta och se om jag verkligen hade äl så jag får besked senare i veckan skulle jag tro. Provera har jag inte ätit av eftersom jag får mens ca 8 gånger per år så tror jag att läkaren bedömde det som att det skulle kunna funka ändå dessutom verkar ju Pergotime funkar för mig så då kanske jag får mens lite oftare.
Du då? Har du ätit någon kur av Pergotime tidigare? Och hur många gånger har du ätit provera? Kram till dig!