• friduss

PCO och Pergotime

Jag är inne på min andra kur Pergotime. Dubbel dos denna gång. Jag beräknas ha ägglossning tisdag 28/4. Just nu dras jag med ryggvärk och mensvärk. Idag när jag kände på livmodertappen satt den jättehögt upp, kände den knappt, men jag tror inte att den var något mjukare. Är det normalt? Är det ett tecken på ägglossning? Förra kuren hände inget mer än att min slemhinna blivit tjockare. Finns det någon här som inte reagerat på enkelkur men fått ägglossning av dubbel kur Pergotime?

Här bakom tangentbordet sitter en nervös, ängslig och längtande tjej så lite solskenshistorier uppskattas! Även lite tips och råd från er erfarna PCO:are och Pergotime-knaprare

• Svar på tråden PCO och Pergotime
  • Jasmin Karlsson

Det är många som inte får ägglossning på enkelkur men får det på dubbelkur, som jag. Men jag har inte blivit gravid ännu tyvärr så jag har ingen solskenshistoria att komma med.

• friduss

Vad skönt att du fick igång ägglossning! Har du fått annan stimulering än Pergotime nu eller är du också tidigt i barna görandet? Finns det fler som har tips och råd eller förklaringar? ????

• Jasmin Karlsson
    friduss skrev 2015-04-22 06:47:39 följande:

Vad skönt att du fick igång ägglossning! Har du fått annan stimulering än Pergotime nu eller är du också tidigt i barna görandet? Finns det fler som har tips och råd eller förklaringar? ????

Jag har tagit Pergotime 3 ggr och Letrozol 1 gång (som också gav äl), är nu inne på 2:a omgången Letrozol.
  • Gweny

Jag har PCOS, fick äl på 3/4 enkelkurer pergo, så behövde inte ta dubbel. Tyvärr hjälpte det inte ändå.

Men en tjej som jag tipsade om pergo, blev gravid med det.

Har läst flera som blivit med dubbel och även trippelkur. Lycka till!

• friduss

Jag ska börja med sprutor. Vet inte riktigt var, när, hur ännu. Får mer information på torsdag. Hatar detta, mår inte särskilt bra av den här processen, men det kommer förhoppningsvis något gott ur det hela tillslut!

• mickaa

har just börjat utredningen, så har ej kommit till medicinerna ännu, har oxå pcos,  jag en menscykel på typ 150 dagar;P  typ 2 gg året.  slutat med p piller o fasar för denna sommar med testosteron skyfall.
    Men ska det bli några barn så=) 
    kör Lchf/GI  nu, ska börja börja med folsyra de närmsta veckorna, 
     hur länge får man köra på pergotime innan de tänker på ivf? 

• fiapia01

Jag har tagit ett gäng doser Pergotime dock bara 1/2 tablett pga superhögt ägganlag tydligen.. Jag har blivit gravid 2ggr eller MA och nu är jag i v6+0 och håller tummarna för att graviditeten stannar denna gången :)

• Agnesmamma2012

Hallå ! Jag avslutade min andra enkeldos med pergotime förra veckan . Var på ultraljud i måndags och där var en fin äggblåsa , så enkeldos verkar räcka för mig , var likadant förra månaden . Ska bara bli gravid nu med ;). Framkalla ägglossning verkar pergotime iaf göra för mig :). Jag fick först provera utskrivet så att jag kunde börja med pergotime , har haft väldigt långa cykler 36-60 dagar . Visade sig att jag har pco . Inget jag vetat innan , först nu efter vi försökt skaffa syskon till vår tjej i 1,5 år utan resultat som vi kollade upp det . Har också haft väldiga problem när jag slutat med p-piller , har fått besvärliga cystor osv .

Har ni någon statistik på det med pergotime ? Hur många kurer innan det brukar ta sig ? Kram

• friduss

Lycka till med graviditet och kommande graviditet till er!

I min kommun får man inte göra IVF förrän man fyllt 25, jag är 21 och läkaren sa till mig att vi kör med Puregon så länge jag orkar. Det är ju ganska påfrestande för psyket. Nu har jag ätit Provera i en vecka och väntar mens nästa tisdag tror jag. Sen är det bara att köra igång. 

Som svar på frågan om statistiken på Pergotime så har jag hört att 80% blir gravida inom 3 kurer om man får ägglossning av dom. Så det är snart din tur!

Svar på tråden PCO och Pergotime