• friduss

PCO och Pergotime

Jag är inne på min andra kur Pergotime. Dubbel dos denna gång. Jag beräknas ha ägglossning tisdag 28/4. Just nu dras jag med ryggvärk och mensvärk. Idag när jag kände på livmodertappen satt den jättehögt upp, kände den knappt, men jag tror inte att den var något mjukare. Är det normalt? Är det ett tecken på ägglossning? Förra kuren hände inget mer än att min slemhinna blivit tjockare. Finns det någon här som inte reagerat på enkelkur men fått ägglossning av dubbel kur Pergotime?

Här bakom tangentbordet sitter en nervös, ängslig och längtande tjej så lite solskenshistorier uppskattas! Även lite tips och råd från er erfarna PCO:are och Pergotime-knaprare

• Svar på tråden PCO och Pergotime
  • Agnesmamma2012
    Anonym (Lina) skrev 2015-06-05 10:43:15 följande:

Åh de är ju jätte bra! Skönt att de äntligen händer något efter så lång tid :) hoppas du blir gravid denna gång!

Tack jag hoppas det med :). Hur går det för er ?
  • Anonym (Lina)
    CissiJissi skrev 2015-06-05 11:03:16 följande:

Hej!

Jag följer tråden, så spännande att läsa :) Har PCO och börjar med pergotime i augusti!

Kram på er och lycka till!!!

Hej :) hojta till om du undrar något eller har några funderingar inför din Pergotime start.

Kram!
  • Anonym (Lina)
    Agnesmamma2012 skrev 2015-06-05 16:38:06 följande:

Tack jag hoppas det med :). Hur går det för er ?

Jag borde få men idag eller imorgon så är bara att köra igång med andra kuren Pergo och hoppas de går vägen den här gången. Men usch va uppgiven jag känner mig för tillfälle, känns som de aldrig kommer bli min tur :/
  • MalinS

Nu är det snart bara en vecka kvar till jag ska till gyn och jag längtar så mycket! Ska bli skönt att få bekräftat att jag har PCO (om jag har det) och i så fall få hjälp. Samtidigt är jag rädd för att hon inte ska hitta något fel, och i så fall INTE få någon hjälp...

• Cookie06

Så kom mensen idag, börjar med andra kuren Pergotime nu på torsdag.
    Känner mig så jäkla less, jag vill bara att det ska funka.

Kram till er alla!

• Anonym (Lina)
    Cookie06 skrev 2015-06-07 14:10:57 följande:

Så kom mensen idag, börjar med andra kuren Pergotime nu på torsdag.

Känner mig så jäkla less, jag vill bara att det ska funka.

Kram till er alla!

Men nej va tråkigt, vet precis hur du känner! Min mens kom igår så börjar på onsdag så vi kommer äta dagarna efter varann den här gången också, våra kroppar verkar reagerat väldigt lika.

Får bara hoppas att nästa kur går vägen för oss och vi får försöka peppa varann för kånner precis som du att jag är så less och att de aldrig kommer bli min tur :/. Stor kram
  • Anonym (Lina)
    MalinS skrev 2015-06-06 13:33:42 följande:

Nu är det snart bara en vecka kvar till jag ska till gyn och jag längtar så mycket! Ska bli skönt att få bekräftat att jag har PCO (om jag har det) och i så fall få hjälp. Samtidigt är jag rädd för att hon inte ska hitta något fel, och i så fall INTE få någon hjälp...

Va skönt att det händer något! Kommer säkert gå jätte bra och hoppas du får bra hjälp! Kram
  • Cookie06
    Anonym (Lina) skrev 2015-06-07 15:15:23 följande:
    Men nej va tråkigt, vet precis hur du känner! Min mens kom igår så börjar på onsdag så vi kommer äta dagarna efter varann den här gången också, våra kroppar verkar reagerat väldigt lika.

Får bara hoppas att nästa kur går vägen för oss och vi får försöka peppa varann för kånner precis som du att jag är så less och att de aldrig kommer bli min tur :/. Stor kram
    Ja då följer vi varandra denna omgång också! Skönt att kunna stötta varandra iaf, även om man hade hoppats att det skulle funka på en gång! Men kanske tar det sig denna gång. 
    Har du bokat in VUL?
    Jag ska på VUL 18/6, känns bra att få göra det innan de stänger för sommaren. 

Angående det jag skrev förut om att skicka meddelande här på FL så kan man iaf göra det när man är inloggad vid datorn :) på själva appen vet jag inte.

Stor kram!
  • Anonym (Lina)
    Cookie06 skrev 2015-06-08 22:34:30 följande:

Ja då följer vi varandra denna omgång också! Skönt att kunna stötta varandra iaf, även om man hade hoppats att det skulle funka på en gång! Men kanske tar det sig denna gång. 

Har du bokat in VUL?

Jag ska på VUL 18/6, känns bra att få göra det innan de stänger för sommaren. 

Angående det jag skrev förut om att skicka meddelande här på FL så kan man iaf göra det när man är inloggad vid datorn :) på själva appen vet jag inte.

Stor kram!

Ja precis, man hoppas ju att de ska gå nu när man fått hjälp.

Jag har inte bokat VUL, vet inte om jag ska på de denna kur heller eftersom de såg bra ut förra gången med ÄL. Ska prata med min läkare inorgon eller på torsdag så får jag se vad han säger :)

Ska du lämna blodprov denna gång också?
  • Cookie06
    Anonym (Lina) skrev 2015-06-09 13:01:47 följande:
    Ja precis, man hoppas ju att de ska gå nu när man fått hjälp.

Jag har inte bokat VUL, vet inte om jag ska på de denna kur heller eftersom de såg bra ut förra gången med ÄL. Ska prata med min läkare inorgon eller på torsdag så får jag se vad han säger :)

Ska du lämna blodprov denna gång också?
    Okej nä jag passade på och bokade VUL innan de stänger för sommaren, vi har inte pratat om blodprov än så får se vad han säger på torsdag den 18/6 då jag ska på VUL. 

Hoppas det är bra med dig annars!
Svar på tråden PCO och Pergotime