• friduss

PCO och Pergotime

Jag är inne på min andra kur Pergotime. Dubbel dos denna gång. Jag beräknas ha ägglossning tisdag 28/4. Just nu dras jag med ryggvärk och mensvärk. Idag när jag kände på livmodertappen satt den jättehögt upp, kände den knappt, men jag tror inte att den var något mjukare. Är det normalt? Är det ett tecken på ägglossning? Förra kuren hände inget mer än att min slemhinna blivit tjockare. Finns det någon här som inte reagerat på enkelkur men fått ägglossning av dubbel kur Pergotime?

Här bakom tangentbordet sitter en nervös, ängslig och längtande tjej så lite solskenshistorier uppskattas! Även lite tips och råd från er erfarna PCO:are och Pergotime-knaprare

• Svar på tråden PCO och Pergotime
  • Cookie06
    MalinS skrev 2015-06-22 20:36:44 följande:
    Enligt ÄL-test så hade jag ÄL i torsdags, när jag var hos gyn så trodde hon på ÄL om 3-5 dagar så det stämmer ju med ÄL-testet.

Men jag känner mig ändå lite orolig för jag brukar alltid känna av min ÄL men det har jag inte gjort denna gången.

Nu är det bara den långa väntan på att få ta ett grav-test och hoppas på att det gick vägen :)
    Okej jag håller tummarna för att du verkligen hade äl och att du blir gravid! :)
  • Anonym (Lina)
    Cookie06 skrev 2015-06-22 19:42:05 följande:

Ja det kändes skönt att Pergotime verkar ha funkat även denna gång, nu hoppas jag bara att jag snart få en ägglossning.

Förra kuren visade äl-testerna positivt dag 16 och 17.

Men hittills har jag inte fått något utslag och är nu på dag 16.

Ja känslorna är svåra att styra, det går upp och ner för mig med, längtar så mycket efter att få vara gravid och få ta hand om en bebis.

Ja skönt att bara få vara lediga och slippa jobb och vardag en stund! :) Jag hoppas också att det blir bra väder!

Jag frågade om jag kunde ta fler kurer i sommar och fortsätta på egen hand även nu när de har mindre kapacitet under sommaren men då lät han osäker och sa att han skulle fundera och att vi skulle se närmare.. Fattar inte riktigt, han är så dålig på att  ge raka svar men men jag får vänta och se.

Jag ska lämna blodprov nästa måndag den 29/6. Du då?

Förstår de, man känner ju iaf lite hopp när de ger ägglossning!

Jag hade ju också min ÄL dag 17 sist så får väl hoppas att vi båda bara får äl lite senare denna gång och att den inte uteblir.

Jag ska inte lämna något blodprov, blir köra på själva nu i sommar.

Ja de är det enda man verkligen längtar efter och vill nu så får verkligen hoppas att vi får bli gravida snart.

Svårt att veta hur man ska göra när man inte får raka svar! Man tycker ju att du borde kunna fortsätta själv om de inte tar sig denna gång eftersom de sett bra ut på VUL båda gångerna. Men som sagt så säger alla läkare verkligen olika!
  • Anonym (Lina)
    MalinS skrev 2015-06-22 20:36:44 följande:

Enligt ÄL-test så hade jag ÄL i torsdags, när jag var hos gyn så trodde hon på ÄL om 3-5 dagar så det stämmer ju med ÄL-testet.

Men jag känner mig ändå lite orolig för jag brukar alltid känna av min ÄL men det har jag inte gjort denna gången.

Nu är det bara den långa väntan på att få ta ett grav-test och hoppas på att det gick vägen :)

Mina första kur Pergo kände jag inte heller av ÄL som jag brukar fastän ÄL testerna visade poserivit.testerna stämde och jag hade haft ÄL så förhoppningsvis har du de med :)
  • Anonym (Lina)

Yes! Idag visade ÄL testet positivt så antagligen ÄL inorgon, sån otrolig lättnad eftersom jag trodde de inte skulle bli någon ÄL denna kur :)

• Agnesmamma2012
    Anonym (Lina) skrev 2015-06-23 17:48:56 följande:

Yes! Idag visade ÄL testet positivt så antagligen ÄL inorgon, sån otrolig lättnad eftersom jag trodde de inte skulle bli någon ÄL denna kur :)

Härligt håller tummarna att de tar sig denna gången :)
  • Cookie06
    Anonym (Lina) skrev 2015-06-23 17:48:56 följande:

Åh vad skönt att höra! :) Hoppas att det tar sig nu! Kram
  • Anonym (Lina)
    Cookie06 skrev 2015-06-23 21:37:50 följande:

Åh vad skönt att höra! :) Hoppas att det tar sig nu! Kram

Hur går de för dig? Har du fått något posetivt utslag på ÄL test än? Håller tummarna för dig så mycket ska du veta!
  • Cookie06
    Anonym (Lina) skrev 2015-06-24 18:18:23 följande:
    Hur går de för dig? Har du fått något posetivt utslag på ÄL test än? Håller tummarna för dig så mycket ska du veta!
    Hej, ursäkta sent svar men har haft fullt upp senaste dagarna och inte varit inne och kollat här.
    Tyvärr har jag inte haft äl ännu men lämnade blodprov idag ändå. 
    Hoppas så innerligt att jag får äl denna omgång.

Hur är läget med dig? 
  • MalinS

Jag fick ett plus idag på BIM-3 :) Nu hoppas jag att denna lilla vill stanna i magen. Jag håller tummarna för alla er andra!

Svar på tråden PCO och Pergotime