Cookie06 skrev 2015-05-19 16:00:53 följande:
Var på VUL idag, hade en annan läkare och jag vet inte varför men kände mig inte bekväm med honom även om han var duktig.
Men han var mycket tyst i början av ultraljudet, det var några tarmar ivägen som försvårade sikten tydligen så han klämde lite på vänstra sidan av min mage och fortsatte i tystnad. Det gjorde mig lite orolig.
Det var några äggblåsor som blivit lite större men en som var lite större än de andra på 13mm. Läkaren tror att jag kommer ägglossa om 3-4 dagar. Så jag får väl se, kruxet var bara att jag började gråta när jag fått på mig kläderna. Jag hade väl så gärna hoppats att han skulle låta mer positiv på något vis men istället gick han ut till min förra läkare (hon är tydligen den kunnigaste av dem där) och skulle rådfråga henne om jag skulle fortsätta med 1tablett av Pergotime även i fortsättning. När han kom tillbaka frågade han om jag blev ledsen över något, jag svarade nej för jag var ju inte ledsen över det VUL hade visat. Jag vet inte det var ju ändå ett bra besked att jag verkar bita på hormonerna men jag är väl bara känslig. Jag vill ju så gärna att vi ska bli föräldrar.
Ber om ursäkt för det långa inlägget. Kram och hoppas att det är bra med er!
Jag förstår dig fullständigt! Man vill ju få bästa möjliga prognos så att man äntligen ska få sitt efterlängtade barn. Jag började gråta efter mitt VUL igår också fast de såg bra ut, antar att man spänner sig och oroar sig så mkt så när allt släpper kommer tårarna. Åh vad jag hoppas att vi båda har ägglossning nu och blir gravida!
Kom ni fram till om du ska fortsätta med enkel kur i fortsättningen om de inte tar sig denna gång?