• friduss

PCO och Pergotime

Jag är inne på min andra kur Pergotime. Dubbel dos denna gång. Jag beräknas ha ägglossning tisdag 28/4. Just nu dras jag med ryggvärk och mensvärk. Idag när jag kände på livmodertappen satt den jättehögt upp, kände den knappt, men jag tror inte att den var något mjukare. Är det normalt? Är det ett tecken på ägglossning? Förra kuren hände inget mer än att min slemhinna blivit tjockare. Finns det någon här som inte reagerat på enkelkur men fått ägglossning av dubbel kur Pergotime?

Här bakom tangentbordet sitter en nervös, ängslig och längtande tjej så lite solskenshistorier uppskattas! Även lite tips och råd från er erfarna PCO:are och Pergotime-knaprare

• Svar på tråden PCO och Pergotime
  • Anonym (Lina)
    Agnesmamma2012 skrev 2015-05-18 14:14:59 följande:

Åhh spännande . Håller tummarna . Skriv sen hur de gick :) kram

Skrev precis men svarat dig med.

Har vart sjukt nervös hela dagen och verkligen inte trott på att de ska funka men läkaren såg en stor och fin äggblåsa som hon trodde skulle släppa idag typ, wihooo!!

Är så otroligt lättad och hoppas så mycket att de ska gå vägen nu.
  • Cookie06

Åh vad roligt Lina! Håller tummarna att det går vägen! :)

Jag har VUL imorgon eftermiddag och är också nervös men jag hoppas att det ser fint ut!

Angående biverkningar av Pergotime så har jag inte känt något konstigt och sista tabletten var ju i lördags.

Kram och lycka till!

• Cookie06
    Agnesmamma2012 skrev 2015-05-18 14:13:58 följande:
    Ingen mens än , ska ta ett test på torsdag om de inte hänt nåt . Kännt mig öm i magen ryggen flera dagar men ingen mens här . Hur går de för dig ? Kram
    Jag håller tummarna för att testet är positivt! kram!
  • Agnesmamma2012
    Cookie06 skrev 2015-05-18 16:00:33 följande:

Jag har VUL imorgon eftermiddag och är också nervös men jag hoppas att det ser fint ut!

Angående biverkningar av Pergotime så har jag inte känt något konstigt och sista tabletten var ju i lördags.

Kram och lycka till!

Lycka till imorgon , spännande ju . Hoppas allt ser fint ut . Skriv hur de gick . Kram
  • Agnesmamma2012
    Cookie06 skrev 2015-05-18 16:09:01 följande:

Jag håller tummarna för att testet är positivt! kram!

Tack , hoppas på det o att de inte bara är en lång cykel :/. Kram
  • Agnesmamma2012
    Anonym (Lina) skrev 2015-05-18 15:44:22 följande:

Va härligt att de inte kommit någon mens än! Hoppas du får ett positivt besked på torsdag. Jag kom precis från VUL har ett fint ägg som läkaren trodde skulle släppa typ idag, så lättad och glad att de verkar funka!

Åh härligt , hoppas nu det kan bli en bebis för er ! Kram
  • Anonym (Lina)
    Cookie06 skrev 2015-05-18 16:00:33 följande:

Kram och lycka till!

Hoppas de går bra för dig idag också!

Skönt att vi båda klarat oss utan några direkta biverkningar.

Lycka till i em
  • Cookie06

Var på VUL idag, hade en annan läkare och jag vet inte varför men kände mig inte bekväm med honom även om han var duktig.

Men han var mycket tyst i början av ultraljudet, det var några tarmar ivägen som försvårade sikten tydligen så han klämde lite på vänstra sidan av min mage och fortsatte i tystnad. Det gjorde mig lite orolig.

Det var några äggblåsor som blivit lite större men en som var lite större än de andra på 13mm. Läkaren tror att jag kommer ägglossa om 3-4 dagar. Så jag får väl se, kruxet var bara att jag började gråta när jag fått på mig kläderna. Jag hade väl så gärna hoppats att han skulle låta mer positiv på något vis men istället gick han ut till min förra läkare (hon är tydligen den kunnigaste av dem där) och skulle rådfråga henne om jag skulle fortsätta med 1tablett av Pergotime även i fortsättning. När han kom tillbaka frågade han om jag blev ledsen över något, jag svarade nej för jag var ju inte ledsen över det VUL hade visat. Jag vet inte det var ju ändå ett bra besked att jag verkar bita på hormonerna men jag är väl bara känslig. Jag vill ju så gärna att vi ska bli föräldrar.

Ber om ursäkt för det långa inlägget. Kram och hoppas att det är bra med er!

• Anonym (Lina)
    Cookie06 skrev 2015-05-19 16:00:53 följande:

Var på VUL idag, hade en annan läkare och jag vet inte varför men kände mig inte bekväm med honom även om han var duktig.

Men han var mycket tyst i början av ultraljudet, det var några tarmar ivägen som försvårade sikten tydligen så han klämde lite på vänstra sidan av min mage och fortsatte i tystnad. Det gjorde mig lite orolig.

Det var några äggblåsor som blivit lite större men en som var lite större än de andra på 13mm. Läkaren tror att jag kommer ägglossa om 3-4 dagar. Så jag får väl se, kruxet var bara att jag började gråta när jag fått på mig kläderna. Jag hade väl så gärna hoppats att han skulle låta mer positiv på något vis men istället gick han ut till min förra läkare (hon är tydligen den kunnigaste av dem där) och skulle rådfråga henne om jag skulle fortsätta med 1tablett av Pergotime även i fortsättning. När han kom tillbaka frågade han om jag blev ledsen över något, jag svarade nej för jag var ju inte ledsen över det VUL hade visat. Jag vet inte det var ju ändå ett bra besked att jag verkar bita på hormonerna men jag är väl bara känslig. Jag vill ju så gärna att vi ska bli föräldrar.

Ber om ursäkt för det långa inlägget. Kram och hoppas att det är bra med er!

Jag förstår dig fullständigt! Man vill ju få bästa möjliga prognos så att man äntligen ska få sitt efterlängtade barn. Jag började gråta efter mitt VUL igår också fast de såg bra ut, antar att man spänner sig och oroar sig så mkt så när allt släpper kommer tårarna. Åh vad jag hoppas att vi båda har ägglossning nu och blir gravida!

Kom ni fram till om du ska fortsätta med enkel kur i fortsättningen om de inte tar sig denna gång?
  • Cookie06

Tack, ja man vill ju så gärna att allt ska gå bra. Och det är ju väldigt känslosamt eftersom man inget hellre vill än att bli gravid och såklart få ett barn att uppfostra och älska.

Ja du han fick inte tag på läkaren jag hade förra gången men enligt honom så skulle jag fortsätta med enkelkur även nästa omgång. Men han skulle höra av sig om det blev ändrade planer när han pratat med andra läkaren.

Ja jag hoppas så innerligt att vi kan lyckas bli gravida! Och roligt om det blir på första kuren :)

Nu på torsdag åker jag och sambon till Barcelona för en weekend så det blir skönt att komma iväg och byta miljö en stund.

Ha det så bra! Kram

Svar på tråden PCO och Pergotime