• friduss

PCO och Pergotime

Jag är inne på min andra kur Pergotime. Dubbel dos denna gång. Jag beräknas ha ägglossning tisdag 28/4. Just nu dras jag med ryggvärk och mensvärk. Idag när jag kände på livmodertappen satt den jättehögt upp, kände den knappt, men jag tror inte att den var något mjukare. Är det normalt? Är det ett tecken på ägglossning? Förra kuren hände inget mer än att min slemhinna blivit tjockare. Finns det någon här som inte reagerat på enkelkur men fått ägglossning av dubbel kur Pergotime?

Här bakom tangentbordet sitter en nervös, ängslig och längtande tjej så lite solskenshistorier uppskattas! Även lite tips och råd från er erfarna PCO:are och Pergotime-knaprare

• Svar på tråden PCO och Pergotime
  • Anonym (Lina)
    Agnesmamma2012 skrev 2015-05-14 17:54:17 följande:

Hoppas de ser bra ut för er :) är på dag 30 idag , fick mens dag 27 förra omgången . Börjar få lite ont i magen så är nog dags igen tyvärr ????. Follikelmottagningen är stängd i Helsingborg över sommaren så tar de inte sig efter tredje omgången , så får vi försöka utan att gå på ultraljud över sommarn . Hur är det där ni bor ? Kram

Hoppas de inte är mensen! Du har inte tagit något graviditetstest än? Jag kan aldrig hålla mig och vet inte hur många jag använt de senaste året.

Jag ar turen att bo i Stockholm och har gjort utredningen på min gynmottagning där dom även har barnlöshetutredningar. Så jag kan fortsätta hela sommaren om de behövs, vilket känns skönt. Vet inte hur min läkare jobbar i sommar men finns alltid någon där att gå till iaf
  • Agnesmamma2012

Jag går på gynmottagningen på Helsingborgs lasarett , men tydligen har just mottagningen som håller på med o kollar oss som går på pergotime stängt över sommarn . Så vi får klara oss utan ultraljud . Om man inte har många stora blåsor kurerna före :)

• Anonym (Lina)

Jaha, de är så otroligt olika beroende vart man går! Tänkt va skönt om man skulle kunna få slippa oroa sig i sommar och va gravid! Men vågar knappt hoppas för känns så långt bort

• Agnesmamma2012

Vill inte göra test än :-. Gjort så många senaste året , blivit så besviken varje gång . Bättre o vänta :)

• Agnesmamma2012
    Anonym (Lina) skrev 2015-05-14 22:49:29 följande:

Jaha, de är så otroligt olika beroende vart man går! Tänkt va skönt om man skulle kunna få slippa oroa sig i sommar och va gravid! Men vågar knappt hoppas för känns så långt bort

Ja vi får hoppas de är vår tur snart ????
  • Anonym (Lina)

Agnesmamma2012: hur har de gått för dig? Var de mensen som kom? Kram!

• Anonym (Lina)

Cookie06: hur har Pergo kuren gått för dig? Jag är på dag 12 idag och ska på VUL direkt efter jobbet och tiden har nog aldrig gått så långsamt!!

• Agnesmamma2012
    Anonym (Lina) skrev 2015-05-18 09:30:29 följande:

Agnesmamma2012: hur har de gått för dig? Var de mensen som kom? Kram!

Ingen mens än , ska ta ett test på torsdag om de inte hänt nåt . Kännt mig öm i magen ryggen flera dagar men ingen mens här . Hur går de för dig ? Kram
  • Agnesmamma2012
    Anonym (Lina) skrev 2015-05-18 09:32:56 följande:

Cookie06: hur har Pergo kuren gått för dig? Jag är på dag 12 idag och ska på VUL direkt efter jobbet och tiden har nog aldrig gått så långsamt!!

Åhh spännande . Håller tummarna . Skriv sen hur de gick :) kram
  • Anonym (Lina)
    Agnesmamma2012 skrev 2015-05-18 14:13:58 följande:

Ingen mens än , ska ta ett test på torsdag om de inte hänt nåt . Kännt mig öm i magen ryggen flera dagar men ingen mens här . Hur går de för dig ? Kram

Va härligt att de inte kommit någon mens än! Hoppas du får ett positivt besked på torsdag. Jag kom precis från VUL har ett fint ägg som läkaren trodde skulle släppa typ idag, så lättad och glad att de verkar funka!
Svar på tråden PCO och Pergotime