• friduss

PCO och Pergotime

Jag är inne på min andra kur Pergotime. Dubbel dos denna gång. Jag beräknas ha ägglossning tisdag 28/4. Just nu dras jag med ryggvärk och mensvärk. Idag när jag kände på livmodertappen satt den jättehögt upp, kände den knappt, men jag tror inte att den var något mjukare. Är det normalt? Är det ett tecken på ägglossning? Förra kuren hände inget mer än att min slemhinna blivit tjockare. Finns det någon här som inte reagerat på enkelkur men fått ägglossning av dubbel kur Pergotime?

Här bakom tangentbordet sitter en nervös, ängslig och längtande tjej så lite solskenshistorier uppskattas! Även lite tips och råd från er erfarna PCO:are och Pergotime-knaprare

• Svar på tråden PCO och Pergotime
  • Cookie06
    Anonym (Lina) skrev 2015-05-12 17:13:37 följande:
    Hur mår du idag? Märkt av några biverkningar av tabletten? Kram
    Hej! Än så länge mår jag bara bra, inte känt av något ovanligt. Själv då? Kram
  • Anonym (Lina)

Va skönt, hoppas de fortsätter så.

Jag märker inte heller något alls än.

Av provera kräktes jag som bara den så är glad att jag inte känner av något nu

• Cookie06

Lina - hur mår du? Har du känt av någon biverkning än? Här mår jag bra, inte känt av något annorlunda.

• Agnesmamma2012

Skönt ni mår bra :). Jag får extrem huvudvärk av både pergotime o provera :/. Proveran var värst , konstant huvudvärk i de 10 dagarna . Skönt jag bara behövt ta de en omgång .

Ska ni göra ultraljud för att se om de är någon äggblåsa som kommer släppa nu när ni ätit er kur ?

• Cookie06

Tråkigt att du får huvudvärk av båda :(

Ja vi är inbokad för VUL nu på tisdag 19/5. Så då får vi se om jag reagerat på denna första kur.

• Anonym (Lina)
    Agnesmamma2012 skrev 2015-05-14 10:58:20 följande:

Skönt ni mår bra :). Jag får extrem huvudvärk av både pergotime o provera :/. Proveran var värst , konstant huvudvärk i de 10 dagarna . Skönt jag bara behövt ta de en omgång .

Ska ni göra ultraljud för att se om de är någon äggblåsa som kommer släppa nu när ni ätit er kur ?

Åh va jobbigt! Jag började få huvudvärk igår och har inte släppt och jag brukar aldrig ha huvudvärk annars så anstöt att de är Pergotime som är de. Men tar sista tabletten imorgon så är ingen fara.

Jag ska på VUL på måndag, dag 12. Är så himla nervös och hoppas verkligen att de ska se bra ut nu ????
  • Cookie06

Aha okej jobbigt med huvudvärk hoppas jag slipper det!

Jag är också nervös inför VUL, hoppas att det ser bra ut.

• Agnesmamma2012

Hoppas de ser bra ut för er :) är på dag 30 idag , fick mens dag 27 förra omgången . Börjar få lite ont i magen så är nog dags igen tyvärr ????. Follikelmottagningen är stängd i Helsingborg över sommaren så tar de inte sig efter tredje omgången , så får vi försöka utan att gå på ultraljud över sommarn . Hur är det där ni bor ? Kram

• Cookie06

Håller tummarna för att ni är gravida så att det inte är mensen som är på g! Men det är ju så svårt att veta när man har oregelbunden mens.

Det är likadant i Örnsköldsvik att det är stängt över sommaren så vi får nog också försöka på egen hand under sommaren om det inte tar sig nu.

Svar på tråden PCO och Pergotime