• friduss

PCO och Pergotime

Jag är inne på min andra kur Pergotime. Dubbel dos denna gång. Jag beräknas ha ägglossning tisdag 28/4. Just nu dras jag med ryggvärk och mensvärk. Idag när jag kände på livmodertappen satt den jättehögt upp, kände den knappt, men jag tror inte att den var något mjukare. Är det normalt? Är det ett tecken på ägglossning? Förra kuren hände inget mer än att min slemhinna blivit tjockare. Finns det någon här som inte reagerat på enkelkur men fått ägglossning av dubbel kur Pergotime?

Här bakom tangentbordet sitter en nervös, ängslig och längtande tjej så lite solskenshistorier uppskattas! Även lite tips och råd från er erfarna PCO:are och Pergotime-knaprare

• Svar på tråden PCO och Pergotime
  • Cookie06

Hej på er! Semestern har varit underbar, Barcelona är en fantastisk stad! Och det bästa var att jag hade äl lördag-söndag enligt ägglossningstesterna. Den 1/6 ska jag lämna blodprov för att få bekräftat att jag hade äl så jag hoppas att det verkligen var så!

Hoppas att det går bra imorgon Lina med att lämna blodprov. Förra gången jag gjorde det fick jag ett brev hem ca 3-4 dagar efter jag lämnade blodprov.

Vad skönt för dig Malin att du äntligen fått en tid inbokad hos gyn!

Kram/Denise

• Anonym (Lina)
    Cookie06 skrev 2015-05-26 21:40:53 följande:

Hej på er! Semestern har varit underbar, Barcelona är en fantastisk stad! Och det bästa var att jag hade äl lördag-söndag enligt ägglossningstesterna. Den 1/6 ska jag lämna blodprov för att få bekräftat att jag hade äl så jag hoppas att det verkligen var så!

Hoppas att det går bra imorgon Lina med att lämna blodprov. Förra gången jag gjorde det fick jag ett brev hem ca 3-4 dagar efter jag lämnade blodprov.

Vad skönt för dig Malin att du äntligen fått en tid inbokad hos gyn!

Kram/Denise

V härligt att höra :) jag fubderar på att åka dit lite senare i sommar faktiskt.

Va skönt att ÄL testerna visade positivt.

Enligt mina test så hade jag också ÄL på lör-sön men enligt läkaren jag träffade på måndagen skulle jag ha de mån-tis så vet inte vad jag ska lita på.

Va skönt att de gick så fort att få resultatet! Hoppas de gör det här med
  • Anonym (Lina)
    MalinS skrev 2015-05-26 18:59:51 följande:

Jag fick äntligen tag på gyn och fick en tid om 3 veckor :) Känns skönt att få veta och i så fall få hjälp :)

Va skönt att du fått en tid och vet att de går framåt :)
  • Cookie06
    Anonym (Lina) skrev 2015-05-26 21:55:44 följande:
    V härligt att höra :) jag fubderar på att åka dit lite senare i sommar faktiskt.

Va skönt att ÄL testerna visade positivt.

Enligt mina test så hade jag också ÄL på lör-sön men enligt läkaren jag träffade på måndagen skulle jag ha de mån-tis så vet inte vad jag ska lita på.

Va skönt att de gick så fort att få resultatet! Hoppas de gör det här med
    Åh spännande att vi hade äl samtidigt! Hoppas att det fäster en kämpe i oss båda nu, vore så mysigt!

Om dina äl-tester visade äl lörd-sönd så lär det stämma, din läkare kan faktiskt gissa fel så här då du bara ätit en kur Pergotime. Så jag tror du kan lita på de tester du gjort och blodprovet lär bekräfta om det stämmer.
  • Anonym (Lina)
    Cookie06 skrev 2015-05-27 16:29:40 följande:

Åh spännande att vi hade äl samtidigt! Hoppas att det fäster en kämpe i oss båda nu, vore så mysigt!

Om dina äl-tester visade äl lörd-sönd så lär det stämma, din läkare kan faktiskt gissa fel så här då du bara ätit en kur Pergotime. Så jag tror du kan lita på de tester du gjort och blodprovet lär bekräfta om det stämmer.

Ja eller hur! Himla kul att vi ligger så lika i tiden och att de är första kuren för oss båda.

Ja men precis, Jag hoppas verkligen! Enligt läkaren som tog blodprov idag så kunde jag kanske få resultatet redan imorgon eller på fredag. Kan Inte bara tiden till bim komma så man äntligen får veta hur de gått.

Har du tänkt test tidigt eller ska du vänta och se om mensen kommer?
  • Anonym (Lina)
    Agnesmamma2012 skrev 2015-05-28 02:11:12 följande:

Hur har ni det ? Någon som provat progesteronkräm ? Kram

Det är bra med mig, räknar dagarna till bim. Tiden går så otroligt långsamt när man håller på med de här!

Hur går de för dig?

Nej de har jag inte hört talas om, vad är de? :)
  • Agnesmamma2012
    Anonym (Lina) skrev 2015-05-28 10:17:11 följande:

Det är bra med mig, räknar dagarna till bim. Tiden går så otroligt långsamt när man håller på med de här!

Hur går de för dig?

Nej de har jag inte hört talas om, vad är de? :)

Dag 42 här idag ingen mens i sikte o inget positivt gravtest , suck :/, sök på google har bara läst lite så e inte så insatt :). Ska va hormoner i som ska göra de lättare o bli gravid ? Kram
  • Anonym (Lina)
    Agnesmamma2012 skrev 2015-05-28 17:02:09 följande:

Dag 42 här idag ingen mens i sikte o inget positivt gravtest , suck :/, sök på google har bara läst lite så e inte så insatt :). Ska va hormoner i som ska göra de lättare o bli gravid ? Kram

Oh va segt :/ blir de vänta in mensen nu eller ska du ta provera?

Aha, ska läsa om de :)
Svar på tråden PCO och Pergotime