Agnesmamma2012 skrev 2015-06-02 18:26:14 följande:
Nej herregud tog inte illa vid mig alls :). Jag är väldigt medveten om att de kanske egentligen var lite tidigt i ett förhållande ????. Tror ni ni det har betydelse om man verkligen kämpar för att bli gravid , eller de kommer helt oväntat . Alltså kan det vara en stress mentalt att de inte blir nåt tror du ? Okej du har sällan äl ?
De sa via telefon att jag inte kan ha haft äl för då skulle mensen kommit för längesen ????. De trodde äl skulle ske typ dag 12 idag är ja på d ag 47 så då borde den kommit redan :-/ drygt . Kram
Vilken tur! :)
Jag vet inte riktigt men stress är nog aldrig hälsosamt i för hög dos och då gäller det allt möjligt, inte bara när man försöker bli gravid.
Men många säger ju att så fort de la barnplanerna på is så blev de gravida eller att det bara hände. Men jag vet inte, jag själv kan inte sluta tänka och längta efter att bli gravid. Jag tänker dagligen på det och tycker att det är skitjobbigt att det aldrig vill hända något..
I vissa avseenden så sägs det ju att om man har viljan kommer man långt men när det gäller att bli gravid verkar det inte riktigt funka.. Så ärligt talat vet jag inte riktigt hur stor betydelsen är om man vill för mycket.
Vad tror du?
Ja jag har sällan äl, eller ja jag är inte 100% säker på när jag har äl eftersom jag inte får några känningar av vare sig det eller mensen så jag måste hela tiden använda äl-tester vilket blir dyrt i längden nu när jag bara använder Clearblue. Förut använde jag små billiga tester men jag hade så svårt att tyda dem så gick över till Clearblue för ett halvår sedan då jag tycker att de är lättare att förstå. Sedan är min mens väldigt oregelbunden alltifrån 29-71 dagar.
Okej, hur långa perioder brukar du ha emellan dina menscyklar?
Kram