• friduss

PCO och Pergotime

Jag är inne på min andra kur Pergotime. Dubbel dos denna gång. Jag beräknas ha ägglossning tisdag 28/4. Just nu dras jag med ryggvärk och mensvärk. Idag när jag kände på livmodertappen satt den jättehögt upp, kände den knappt, men jag tror inte att den var något mjukare. Är det normalt? Är det ett tecken på ägglossning? Förra kuren hände inget mer än att min slemhinna blivit tjockare. Finns det någon här som inte reagerat på enkelkur men fått ägglossning av dubbel kur Pergotime?

Här bakom tangentbordet sitter en nervös, ängslig och längtande tjej så lite solskenshistorier uppskattas! Även lite tips och råd från er erfarna PCO:are och Pergotime-knaprare

• Svar på tråden PCO och Pergotime
  • Anonym (Lina)

Testa negativt på gravtestet imorse :( även om magkänslan sa att de skulle va de så blev jag så ledsen. Får hoppas att de går vägen nästa kur!

• Cookie06
    Anonym (Lina) skrev 2015-06-03 15:51:49 följande:

Testa negativt på gravtestet imorse :( även om magkänslan sa att de skulle va de så blev jag så ledsen. Får hoppas att de går vägen nästa kur!

Kram till dig, jag känner igen besvikelsen. Men prova att testa med ett nytt test om några dagar om nu inte mensen kommer före. Kram
  • Anonym (Lina)
    Cookie06 skrev 2015-06-03 17:57:22 följande:

Kram till dig, jag känner igen besvikelsen. Men prova att testa med ett nytt test om några dagar om nu inte mensen kommer före. Kram

Ja den känslan har jag känt många gånger nu :( ja jag tänkte kolla på lördag igen om inte mensen kommer då.

Har du fått blodprovs resultatet.

Min läkare hade ringt idag men jag var precis och handlade och hade ingen mottagning så han lämnade meddelande att mitt blodprov var okej men inte ett toppen värde och de är inte hundra att jag hade ÄL, men eftersom testerna visade de så tror jag nog de. Får se om han ringer imorgon igen.
  • Cookie06
    Anonym (Lina) skrev 2015-06-03 22:26:55 följande:
    Ja den känslan har jag känt många gånger nu :( ja jag tänkte kolla på lördag igen om inte mensen kommer då.

Har du fått blodprovs resultatet.

Min läkare hade ringt idag men jag var precis och handlade och hade ingen mottagning så han lämnade meddelande att mitt blodprov var okej men inte ett toppen värde och de är inte hundra att jag hade ÄL, men eftersom testerna visade de så tror jag nog de. Får se om han ringer imorgon igen.
    Ja samma här. Känns så hopplöst ibland men vi måste bara fortsätta kämpa.

Inget resultat på blodprovet ännu och ingen som ringt och bett mig komma in och lämna mer blod så jag får väl anta att det räckte med de blod som jag gav men får väl se om det hinner komma något brev imorgon.

Okej hoppas ändå att du hade äl! Kram
  • Anonym (Lina)
    Cookie06 skrev 2015-06-04 19:39:39 följande:

Ja samma här. Känns så hopplöst ibland men vi måste bara fortsätta kämpa.

Inget resultat på blodprovet ännu och ingen som ringt och bett mig komma in och lämna mer blod så jag får väl anta att det räckte med de blod som jag gav men får väl se om det hinner komma något brev imorgon.

Okej hoppas ändå att du hade äl! Kram

Ja precis men vissa dagar är man bara så less, ska försöka ta nya tag imorgon!

Skönt att de verkar som blodprovet räckte, hoppas på att du hade ÄL också.

Har du någon magkänsla om du är gravid eller ej förresten?

Kram
  • Cookie06
    Anonym (Lina) skrev 2015-06-04 21:45:31 följande:
    Ja precis men vissa dagar är man bara så less, ska försöka ta nya tag imorgon!

Skönt att de verkar som blodprovet räckte, hoppas på att du hade ÄL också.

Har du någon magkänsla om du är gravid eller ej förresten?

Kram
    Jag hoppas såklart, men jag är rädd att bli besviken.
    Har dock känt mig väldigt trött denna vecka, plus att jag kände av en sur uppstötning idag men annars har jag inte märkt av eller känt något speciellt.
    Du då? Om du vill kan du skicka ett meddelande till mig så kan vi snacka vidare på så vis också om du vill. Men annars funkar ju forumet bra också :) Kram
  • Agnesmamma2012

Hade glad gubbe på äl test imorse , så antar jag får spontan äl idag eller imorn . Alltid nåt ????. För åt min andra kur pergotime i april , sen kom aldrig mensen efter det . Stämmer också om man kollar kalendern att äl borde ske nu . Hoppas de tar sig denna gång ????

• Anonym (Lina)
    Cookie06 skrev 2015-06-04 22:01:06 följande:

Jag hoppas såklart, men jag är rädd att bli besviken.

Har dock känt mig väldigt trött denna vecka, plus att jag kände av en sur uppstötning idag men annars har jag inte märkt av eller känt något speciellt.

Du då? Om du vill kan du skicka ett meddelande till mig så kan vi snacka vidare på så vis också om du vill. Men annars funkar ju forumet bra också :) Kram

Jag känner igen de, för några månader sen hade jag en jätte stark känsla att jag va gravid så när jag sen testade negativt blev jag extra besviken så har inga förhoppningar alls även om jag tucker mig känna "symptom". Lika bra att försöka att inte förvänta sig något så får den dagen de blir ett plus bli en positiv "överraskning"

Skulle vara så underbart om första kuren kunde funka för dig! Håller verkligen tummarna för dig.

Jag visste inte att man kunde skicka meddelande ens, har inte så bra koll på hur FL funkar
  • Anonym (Lina)
    Agnesmamma2012 skrev 2015-06-05 07:41:35 följande:

Hade glad gubbe på äl test imorse , så antar jag får spontan äl idag eller imorn . Alltid nåt ????. För åt min andra kur pergotime i april , sen kom aldrig mensen efter det . Stämmer också om man kollar kalendern att äl borde ske nu . Hoppas de tar sig denna gång ????

Åh de är ju jätte bra! Skönt att de äntligen händer något efter så lång tid :) hoppas du blir gravid denna gång!
  • CissiJissi

Hej!

Jag följer tråden, så spännande att läsa :) Har PCO och börjar med pergotime i augusti!

Kram på er och lycka till!!!

Svar på tråden PCO och Pergotime