• friduss

PCO och Pergotime

Jag är inne på min andra kur Pergotime. Dubbel dos denna gång. Jag beräknas ha ägglossning tisdag 28/4. Just nu dras jag med ryggvärk och mensvärk. Idag när jag kände på livmodertappen satt den jättehögt upp, kände den knappt, men jag tror inte att den var något mjukare. Är det normalt? Är det ett tecken på ägglossning? Förra kuren hände inget mer än att min slemhinna blivit tjockare. Finns det någon här som inte reagerat på enkelkur men fått ägglossning av dubbel kur Pergotime?

Här bakom tangentbordet sitter en nervös, ängslig och längtande tjej så lite solskenshistorier uppskattas! Även lite tips och råd från er erfarna PCO:are och Pergotime-knaprare

• Svar på tråden PCO och Pergotime
  • Anonym (Lina)
    Cookie06 skrev 2015-06-29 20:18:39 följande:

Hej, ursäkta sent svar men har haft fullt upp senaste dagarna och inte varit inne och kollat här.

Tyvärr har jag inte haft äl ännu men lämnade blodprov idag ändå. 

Hoppas så innerligt att jag får äl denna omgång.

Hur är läget med dig? 

Absolut ingen fara :)

Va tråkigt att det inte blivit någon ÄL än, hoppas verkligen den kommer snart! Så jobbigt när de inte går som man vill när man hoppas och önskar så mycket.

Jag fick ÄL dag 19 denna kur, trodde jag inte skulle få någon heller så vart posetivt överraska så nu väntar jag in de långsamma dagarna till bim 8 juli.

Men har lika dålig magkänsla som förra gången tyvärr :/
  • Anonym (Lina)
    MalinS skrev 2015-06-29 20:28:03 följande:

Jag fick ett plus idag på BIM-3 :) Nu hoppas jag att denna lilla vill stanna i magen. Jag håller tummarna för alla er andra!

Oh va härligt att höra! Världens största grattis och hoppas verkligen de går vägen med allt nu :)
  • Anonym (Lina)

Jag har plussat! Är så lycklig, kan inte tro att de är sant. Fick en konstig känsla igår kväll så tog ett test mer på skoj och fick världens chock när de var ett svagt andra streck. Så imorse blev de digitalt och de känns för bra för att va sant.

Kram
  • MalinS

Åh stort stort grattis till dig Lina!! :D Då skiljer det inte många dagar emellan oss :)

• Anonym (Lina)
    MalinS skrev 2015-07-05 12:05:12 följande:

Åh stort stort grattis till dig Lina!! :D Då skiljer det inte många dagar emellan oss :)

Tack så mycket :) nej är väl vara ca en vecka mellan? Hur mår du, börjat känna av några gravid symptom?
  • Agnesmamma2012
    Anonym (Lina) skrev 2015-07-05 13:44:03 följande:

Tack så mycket :) nej är väl vara ca en vecka mellan? Hur mår du, börjat känna av några gravid symptom?

Grattis till er båda :)
  • Cookie06
    Anonym (Lina) skrev 2015-07-05 09:04:32 följande:
    Jag har plussat! Är så lycklig, kan inte tro att de är sant. Fick en konstig känsla igår kväll så tog ett test mer på skoj och fick världens chock när de var ett svagt andra streck. Så imorse blev de digitalt och de känns för bra för att va sant.

Kram
    Åh vad roligt för dig Lina!
    Stort grattis!! Kram
  • Cookie06
    MalinS skrev 2015-06-29 20:28:03 följande:

Jag fick ett plus idag på BIM-3 :) Nu hoppas jag att denna lilla vill stanna i magen. Jag håller tummarna för alla er andra!

Stort grattis Malin! Vad roligt! :) Kram
  • MalinS
    Anonym (Lina) skrev 2015-07-05 13:44:03 följande:

Ja jag har väldigt starka graviditets symtom redan. Idag tog jag ett digitalt grav-test som bu i den här veckan ska visa "Gravid 2-3" men jag fick "Gravid 3+"

Jag börjar fundera på om det är tvillingar där inne i magen..
  • Anonym (Lina)
    MalinS skrev 2015-07-08 08:23:11 följande:

Ja jag har väldigt starka graviditets symtom redan. Idag tog jag ett digitalt grav-test som bu i den här veckan ska visa "Gravid 2-3" men jag fick "Gravid 3+"

Jag börjar fundera på om det är tvillingar där inne i magen..

Spännande!! Det är ju inte omöjligt med tvillingar speciellt inte när man tagit Pergo. Ska i göra något tidigt VUL? Jag har bokat ett om 2 veckor. Då har jag precis gått in i v 7. Jag är helt galet orolig för missfall så ska bli skönt om allt ser bra ut.
Svar på tråden PCO och Pergotime